Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är som två sengångare på helgerna nowdays. Brunch seeent, dö i sängen ihopskedade med ljudböcker och sen släpa oss upp vid sen middagstid och laga god mat och dricka vin och snacka några h. Sen dö framför en film.
När jobbet lugnar sig tror jag vi blir levande igen.

Vi har dock funderat på att starta morgondagen med lammracks och skumpa imorgon.
Väääjkäääj!

Rensade ut lite bland mina cd skivor. Sorterar ut bland hästböckerna så långt jag kunde komma vid byrån och karet.
Ligger nu på sängen och kollar på tv med en vetevärmare på knät. Får nog ta lite piller för det. Har svinont i knäet...
Sedan ska jag äta middag - Fläskkarre jag hittade på Hemköp för 20 kr kg!:bow:

Håller på att göra kyckling i min airfryer. Står i allalla recensioner att det ska vara gott så nu hoppas jag banne mig det :nailbiting: :d

Min Finska mormor är typ 74 bast och är helfrän!

Anlände till ett juldags party för några år sedan då hon redan var kalas och helt plötsligt behövde jag inte sitta vid vid barnbordet längre (för just då var jag ju typ 29 och gift till och med :rofl:) och behövde väl en gin och tonic (bara det att de var typ 50% gin :crazy::wtf::o:D) och några vodka shots till middagen? Morsan var skitsur hela dagen :D (mest för att jag och mormor kommer överens tror jag, eller för att jag vägrade köpa en blomma till mormor för mormor dödar ju bara blommorna och jag hade gjort hemgjort godis åt henne istället men mamma har dille på att mormor/alla vill ha blommor :cautious:)

Hon kom till mitt 30 års kalas (för tre år sedan), parkerade sig i soffan i förrummet (för den kände hon ju igen eftersom den kom från hennes svärfar som hade avlidit två år tidigare), slängde up en kartong med rödvin vägrade dela med sig och blev sur när jag försökte ge henne ett vinglas och krävde ett sunkigare stort vattenglas :rofl::love: Sen höll hon igång med mina vänner hela kvällen för historierna från "de där yngre" var ju så roliga och så var ju "den där unga killen som kunde så mycket om natur" där :D

(hon är helfrän även när hon inte dricker, det gör hon inte särskilt ofta heller men jag ser henne ofta på partyn då hon festar till lite).

Fick mina sista julklappar idag!
Nu kör jag dem i tvätten, när de är klara ska jag tvätta kläderna jag fick med mig från mamma. Snart ska jag diska, sedan rensa marsvinsburarna. Ikväll tänker jag allt ta mig ett långt bad och bara läsa en bok med.

Mår allmänt apa och är allmänt irriterad på att mänskligheten finns. Och att folk andas i närheten av mig :meh: Längtar ironiskt nog tillbaka till London (där det är mängder och åter mängder med folk) O_o:meh:

Jaha vad ska ni alla göra idag då? Såhär dan före nyårsafton :)!

Jag ska ut nu nu har nog fröken ätit färdigt. Sen ska jag bara träna två hästar till idag annars har jag inget direkt inplanerat. Ser ut att bli fint väder för en gång skull.

Vad jag ska gora idag, fragar du. :cautious: Jag hade tankt kora husvagnen till Lodgen i lugn och ro och stada till sa allt jag packade in i gar ar pa sina platser snyggt och prydligt. Hade jag tankt, ja. Men sa fick vi en vattenlacka i huset i gar eftermiddag ... det lacker in nagonstans vid ett luftintag pa taket. :meh:
Och sa var det vattenlackan i husvagnen som tar in vatten pa taket och rinner inne i vaggen och lacker ut pa heltackande mattan bredvid sangen, pa min sida, sa det ar plaskblott dar. Det upptackte jag i gar kvall nar jag hangde in klader i garderoben :banghead:
Och sa var det staketet som blaste ner sa flera meter ligger over trotoaren utanfor. :rage: :arghh:

Sa ... undrar vad jag ska gora i dag. :cautious:
OM jag kan koppla pa vagnen pa pick-upen sa aker jag ivag och later Maken och Sonen fixa staketet :devil:
Det ar en "fifth wheel" som har "hitchen" (vad heter det pa Svenska? Grejen man satter fast ett slap i?) pa flaket och den drogs in av en annan bil. Var pick-up ar valdigt hog, vilket innebar att det kan tankas att jag inte kommer under da jag inte fixade det sjalv. Men vi far se. :cautious:
Lackan i huset och vagnen far vi atgarda senare. Huset tror jag faktiskt inte ar sa farligt ... men da taket inte ar i topform kan det bli aktuellt att fixa det ... och vagnen behover bara lite silikon i en kant sa blir det bra.
Nu kom solen efter flera dagars regn sa livet ser ut att aterkomma. :cool:

26047054_10155452759172762_3309556028235367680_n.jpg

26170257_10155452759132762_7142193595865639125_o.jpg

Såg en sadel på östasiatiska museet

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 776
· Visningar
47 903
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar