Jaha vad ska ni alla göra idag då? Såhär dan före nyårsafton
!
Jag ska ut nu nu har nog fröken ätit färdigt. Sen ska jag bara träna två hästar till idag annars har jag inget direkt inplanerat. Ser ut att bli fint väder för en gång skull.
Vad jag ska gora idag, fragar du.
Jag hade tankt kora husvagnen till Lodgen i lugn och ro och stada till sa allt jag packade in i gar ar pa sina platser snyggt och prydligt. Hade jag tankt, ja. Men sa fick vi en vattenlacka i huset i gar eftermiddag ... det lacker in nagonstans vid ett luftintag pa taket.
Och sa var det vattenlackan i husvagnen som tar in vatten pa taket och rinner inne i vaggen och lacker ut pa heltackande mattan bredvid sangen, pa min sida, sa det ar plaskblott dar. Det upptackte jag i gar kvall nar jag hangde in klader i garderoben
Och sa var det staketet som blaste ner sa flera meter ligger over trotoaren utanfor.
Sa ... undrar vad jag ska gora i dag.
OM jag kan koppla pa vagnen pa pick-upen sa aker jag ivag och later Maken och Sonen fixa staketet
Det ar en "fifth wheel" som har "hitchen" (vad heter det pa Svenska? Grejen man satter fast ett slap i?) pa flaket och den drogs in av en annan bil. Var pick-up ar valdigt hog, vilket innebar att det kan tankas att jag inte kommer under da jag inte fixade det sjalv. Men vi far se.
Lackan i huset och vagnen far vi atgarda senare. Huset tror jag faktiskt inte ar sa farligt ... men da taket inte ar i topform kan det bli aktuellt att fixa det ... och vagnen behover bara lite silikon i en kant sa blir det bra.
Nu kom solen efter flera dagars regn sa livet ser ut att aterkomma.