Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma från huset.Jag hoppas verkligen att elektrikern kommer "i början av januari" alltså nästa vecka :cool: så vi får börja tapetsera någon gång... Men, nedervåningen är rätt mycket kaos just nu, käket är nästan helt urtaget, bara diskbänken med tillhörande underskåp kvar, samt kylskåpet. Vi behöver även byta rör i badrummet, så vi måste ta upp en del av väggen i köket samt taket för att se hur dom är dragna.

Nu ska jag försöka städa lite, klockan 17 ska jag hem till mamma på mat :)

Inte för att hänga ut granntanten som alkis här nu :angel: men hon vidhåller att hennes läkare sagt till henne att hon MÅSTE dricka två glas vin om dagen för hjärtat. När hemtjänsten ifrågasatte att hon verkligen hört rätt säger tanten att det är en ”tolkningsfråga”

:rofl: Tycker att din granntant är bäst.

Måste säga att behåller hon livsgnistan på två glas vin om dagen så kör hårt! (när de äldre tappar den brukar det gå utfört snabbt :down:)

Aha, den spelade jag aldrig, tröttnade eftersom 3:an var så dålig. Hmm. Ska nog ta hem den. Hoppas nu bara allting fungerar efter att Win 10 har uppdaterat sig. :crazy: Funderar också på The Dig och Day of the Tentacle. Så många roliga spel och det känns spontant som det är en genre som inte finns längre. Så tråkigt att Disney inte velat satsa på LucasArt efter att de köpte den. Slår vad om att det finns en generation nostalgiker som gärna köper. Sedan måste jag få Journeyman Project spelen att fungera, mina favo någonsin. Jag har en urgammal stationär PC, undrar om jag kan installera XP på den och sedan köra samma skärm har tom så man kan använda samma skärm/speakers. Om jag nu inte slängt den.

Jag tycker om den men jag spelade aldrig de andra som yngre? Den här är väl gjord speciellt för PC.

Det kan ju faktist vara värt att behålla den gamla PC'n med ett gammalt operativ system utfall att!

Väntar och väntar. En person skulle komma kl 14. Suck. Ska iväg om en stund med och har ingen lust att vänta.

Tack för den fylliga infon inkl tillhörande pik @Hyacinth Kommer hädanefter inte skriva ngt alkoholrelaterat här.

Vill bara klarlägga:

1. Jag älskar vin
2. Jag kommer fortsätta mitt intag av ett glas vin till maten även vardagar
3. Jag kommer även fortsättningsvis festa till det nån gång i månaden eller så
4. Jag är rätt ”kaoz” även utan vin (det kan flertalet intyga vid behov)

Tack å hej

PS. Jag har i inlägget ovan korrat flera stavfel/autokorrect för att ej framstå som full :rofl:

Det var ingen pik åt dig, jag skriver glatt i mattråden om vi dricker nåt extra gott vin eller annat.
Jag har ingen aning om hur mycket du dricker eller inte, jag tänker att du är vettig och vuxen nog att bestämma sånt själv.
Min avsikt var att belysa att hur mycket du eller någon annan dricker kan ingen veta utifrån inlägg här. Det finns andra som uttalat berättat att de har problem, det är en helt annan sak.
Sen tog jag med infon om vad som anses vara riskkonsumtion eftersom jag personligen tycker att två flaskor vin på en vecka är ganska mycket om det sker varje vecka året om.
Så, ingen pik alls. Jag tror för övrigt många dricker mer än de erkänner, ett par öl låter dock mindre än ett par glas vin. I såna här trådar är folk så modesta, men jag tror ju personligen många underskattar sitt drickande. Inget jag moraliserar över, vad mig anbelangar får man dricka hur mycket man vill så länge det inte drabbar någon annan negativt.

Måste ha glömt att stänga ytterdörren ordentligt. Plötsligt är det en äldre herre som försynt säger, hallå, hallå. Låg och vilade och hade bara en sunkig kofta på mig. Katten ute på äventyr i trapphuset :meh: Ser så sunkig ut just nu. Känner mig verkligen inte rolig. Samt då att träffa någon iklädd endast en kofta. och håret i en sladdrig tofs. :o

Katten försökte komma in hos honom. Jaja, det var det här med att ha en översocial katt som har noll självbevarelsedrift...

Tack för den fylliga infon inkl tillhörande pik @Hyacinth Kommer hädanefter inte skriva ngt alkoholrelaterat här.

Vill bara klarlägga:

1. Jag älskar vin
2. Jag kommer fortsätta mitt intag av ett glas vin till maten även vardagar
3. Jag kommer även fortsättningsvis festa till det nån gång i månaden eller så
4. Jag är rätt ”kaoz” även utan vin (det kan flertalet intyga vid behov)

Tack å hej

PS. Jag har i inlägget ovan korrat flera stavfel/autokorrect för att ej framstå som full :rofl:

I övrigt är jag och maken vinroade utöver det vanliga, har prioriterat vinkyl framför diskmaskin och festar sällan men har ofta vin som dryck till maten. Du missförstod mig.

Magen fick tuppjuck tidigt i morse så jag trodde jag var magsjuk - satt och kallsvettades på toa och funderade på om det inte skulle kännas skönt att bara svimma av.
Och vi som skulle till svärmor idag. Fick skicka familjen ensam. Nu inser jag att tomteluvasnackset från igår troligen är boven. Innehåller tomat. Jag tål tydligen vissa tomatsorter och andra inte. Nu har magen lugnat sig men känslan är att jag är hungrig - och jag har ätit. Tänk om den kunde bestämma sig.

Det är lite stämningsfullt med snön utan för. Om än ett mycket runt snötäcke.

20171230_142016.jpg

Professorn kom tillbaka, klockan 21 på kvällen :eek:

Det är inte min professor dock. Jag har lyckats gömma min alkohol konsumtion trots att han erbjöd kaffe.

(erkänner glatt att jag stavar fel konstant även när jag är nykter, och nej det är inte ovanligt att det tas alkohol på jobbet här på en Fredag eller så. Labbet där uppe har labb gin och öl och dricker en gin and tonic med professorn varje Fredag :))

Pluggar... sjukt mycket text att ta sig igenom och mitt huvud känns överfullt av snor... :arghh: Nåja det är åtminstone intressant, 1800 talet och 1900 talet är spännande århundraden där det händer mycket!

Jag tycker om den men jag spelade aldrig de andra som yngre? Den här är väl gjord speciellt för PC.

Det kan ju faktist vara värt att behålla den gamla PC'n med ett gammalt operativ system utfall att!

Secret och LeChuck's revenge är de absolut bästa! De är legendariska bland spelare av en viss generation :D Du måste spela dem. Även om grafiken är sant usel så är gameplay, humorn och storyn oslagbara. De uppdaterades också senare med lite bättre grafik, röster och gjorda för PC. Du måste även spela Day of the Tentacle också LucasArts och helt fantastisk med timetravel för att rädda världen från muterade ondskefulla tentakler.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 734
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar