Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Secret och LeChuck's revenge är de absolut bästa! De är legendariska bland spelare av en viss generation :D Du måste spela dem. Även om grafiken är sant usel så är gameplay, humorn och storyn oslagbara. De uppdaterades också senare med lite bättre grafik, röster och gjorda för PC. Du måste även spela Day of the Tentacle också LucasArts och helt fantastisk med timetravel för att rädda världen från muterade ondeskulla tentakler.

Yay! jag är ju arbetslös om två veckor liksom!

Känner egentligen att jag borde skita i allt och strunta i mina projekt och liksom göra ingenting om ingen betalar mig :crazy: Perfekt underhållning med andra ord.

(är sur och arg på sidan lite för tillfället (men försöker att trycka bort det och koncentrera mig på min avhandling) pga en person som typ gör inget och nu har kört sitt projekt i backen och därmed mitt också :( Vissa komponenter är oåterkalleliga om de inte görs några dagar innan den sista Januari :cry: Personen har inte ens organiserat för att göra dem, känns lite lönlöst då personen lyckats göra 10 fältdagar av 20 på 7 månader och då organiserade jag typ alla :yuck: Blir så besviken och arg nu och då då jag fixat tillstånd för platserna, etiska tillstånd och risk assistents (månader av jobb bara det) och anslag (månader av jobb det med) och gjort mitt bästa att handleda där personen var väl medveten om att jag ska lämna in och inte kommer finnas tillgänglig mot slutet :down: Känns som ett jävla pisstake där jag säkert kommer att bli beskylld för att inte ha gjort tillräcklig :yuck: Så väntar tills efter inlämning och får ta ett möte tillsammans med vår professor då (hen vet liksom om vad som pågår och vet vad som sagts i möten som sen inte görs). Just nu känner jag inte för att handleda längre :( Vart hittar man de där som brinner och lägger ner en massa och blir glada för att man har fixat en massa svårt sen innan och ger dem en massa dyr utrustning? och sen faktist tar till sig information?)

Tog en promenad med mina två trollungar, åkte och handlade i KAOSET, har nu kollapsat framför datorn och tänker inte röra mig på flera timmar.

hPZJzdD.jpg

Yay! jag är ju arbetslös om två veckor liksom!

Känner egentligen att jag borde skita i allt och strunta i mina projekt och liksom göra ingenting om ingen betalar mig :crazy: Perfekt underhållning med andra ord.

(är sur och arg på sidan lite för tillfället (men försöker att trycka bort det och koncentrera mig på min avhandling) pga en person som typ gör inget och nu har kört sitt projekt i backen och därmed mitt också :( Vissa komponenter är oåterkalleliga om de inte görs några dagar innan den sista Januari :cry: Personen har inte ens organiserat för att göra dem, känns lite lönlöst då personen lyckats göra 10 fältdagar av 20 på 7 månader och då organiserade jag typ alla :yuck: Blir så besviken och arg nu och då då jag fixat tillstånd för platserna, etiska tillstånd och risk assistents (månader av jobb bara det) och anslag (månader av jobb det med) och gjort mitt bästa att handleda där personen var väl medveten om att jag ska lämna in och inte kommer finnas tillgänglig mot slutet :down: Känns som ett jävla pisstake där jag säkert kommer att bli beskylld för att inte ha gjort tillräcklig :yuck: Så väntar tills efter inlämning och får ta ett möte tillsammans med vår professor då (hen vet liksom om vad som pågår och vet vad som sagts i möten som sen inte görs). Just nu känner jag inte för att handleda längre :( Vart hittar man de där som brinner och lägger ner en massa och blir glada för att man har fixat en massa svårt sen innan och ger dem en massa dyr utrustning? och sen faktist tar till sig information?)

Alltså jag gillar inte din situation som suger utan att du kommer spendera din lediga tid konstruktivt och spela Monkey Island ;)

Men ja, det låter verkligen inte roligt. Skit it att handleda idioten, om din professor vet vad som händer så har hen säkert förståelse. Surt att förlora ersättningen dock - jag tar för givet att du får betalt? Förhoppningsvis bra. Fantastiskt hur vissa som man tror ska vara engagerade/kunniga bara skiter i allt och tror att det ordnar sig/alternativt det fixar någon annan. Du är inte hens förälder utan handledare! :rage:

Den där snön som kom förbyttes efter ca en timme till regn :meh: och med det försvann all ridlust. Sitter istället och kikar på hästtransporter. Fick tips av en i stallet om några andra märken men det verkar vara lite skralt på begagnatmarknaden just nu :down:

F ö hittade jag en fin men med totalvikt på 1350. Inte lönt när tjänstevikten är 940 och min häst väger minst 520...

Alltså jag gillar inte din situation som suger utan att du kommer spendera din lediga tid konstruktivt och spela Monkey Island ;)

Men ja, det låter verkligen inte roligt. Skit it att handleda idioten, om din professor vet vad som händer så har hen säkert förståelse. Surt att förlora ersättningen dock - jag tar för givet att du får betalt? Förhoppningsvis bra. Fantastiskt hur vissa som man tror ska vara engagerade/kunniga bara skiter i allt och tror att det ordnar sig/alternativt det fixar någon annan. Du är inte hens förälder utan handledare! :rage:

Det är lite så det känns, men personen är vuxen så jag har vägrat agera förälder och micromanage (det har jag sagt till min professor också). Har försökt ge personen uppgifter som ska hjälpa med att bygga upp självförtroende, organisations förmåga och osv och ger massiv av positiv feedback när någonting går rätt men det ger liksom ingenting.

Jag är ju doktorand så har mitt stipendie i två veckor till. Men jag har dragit in eget anslag till det här projektet som involverar rätt mycket pengar (ovanligt hög summa både för min nivå och själva anslags stiftelsen men det involverar ingen lön utan enbart ersättning för utrustning) så det känns otroligt jobbigt att det liksom bara ska trilla isär för att en person inte orkar göra en väldigt kritiskt del av projektet (helt ärligt: görs den inte så är allt annat arbete förgäves. Det är dock tämligen lätt att göra och personen hade otroligt lätt projekt med väldigt klar och enkel frågeställning och frågade om att göra mer i början :confused: Vi börjar ju med en enkel fråga pga nivån på personerna som kommer in men ofta kan de ju utveckla mycket om de har det minsta go i sig)

Problemet är att projektet ser bra ut på min CV om det lyckas och det är svårt att få jobb i mitt område, men jag har nu helt slut på både energi och tid :( Hade känns enklare om personer involverade var engagerade och gav en lite energi att jobba med istället för att man ska putta så mycket själv hela tiden.

Just nu är lösningen: jag stannar två veckor efter inlämning, och samlar in den mest kritiska datan själv (för vi kommer inte få tillgång till den platsen på minst två år efter det och då kommer den vara ändrad rejält och vi vill ha före och efter data), packar ner allt och drar. Våra tillstånd tar slut sista Januari och jag skiter i att förnya dem, har personen skjutit sig själv i sank får denne lösa det själv. Vi har faktist gjort tillräckligt.

Måste ha glömt att stänga ytterdörren ordentligt. Plötsligt är det en äldre herre som försynt säger, hallå, hallå. Låg och vilade och hade bara en sunkig kofta på mig. Katten ute på äventyr i trapphuset :meh: Ser så sunkig ut just nu. Känner mig verkligen inte rolig. Samt då att träffa någon iklädd endast en kofta. och håret i en sladdrig tofs. :o

Katten försökte komma in hos honom. Jaja, det var det här med att ha en översocial katt som har noll självbevarelsedrift...

Nikita har varit på äventyr på egen tass! :D

Nikita har varit på äventyr på egen tass! :D

Tur bara att det är vinter och alla balkongdörrarna är stängda - vi har balkonger i trapphuset som står öppna på sommaren. En gång smet hon ut och hoppade upp på det smala hala räcket med kanske 7-10 meter ner till asfalt. Kastade mig fram och grabbade tag i hennes svans/baktass. Bättre att jag drog den ur led i värsta fall än att hon skulle trilla. Nu hände ingenting men herregud vilken sur katt jag hade efteråt.

Katter kan vara mycket långsinta :meh:

Tur bara att det är vinter och alla balkongdörrarna är stängda - vi har balkonger i trapphuset som står öppna på sommaren. En gång smet hon ut och hoppade upp på det smala hala räcket med kanske 7-10 meter ner till asfalt. Kastade mig fram och grabbade tag i hennes svans/baktass. Bättre att jag drog den ur led i värsta fall än att hon skulle trilla. Nu hände ingenting men herregud vilken sur katt jag hade efteråt.

Katter kan vara mycket långsinta :meh:

Jag misstänker dessutom att Nikita är det längre än de flesta andra katter :p Jag älskar verkligen Missia men hon är inte så smart... dvs hon förlåter mig ganska snabbt när jag gett henne medicin odyl :laugh:

Har det någonsin varit en jul/nyår utan att det är kaos i tågtrafiken med inställda och försenade tåg. Eller krockar, signal, spårfel eller för lite personal med folk som sover på T-centralen och/eller sitter fast i timmar på något kallt och mörkt tåg? :idea:

Jag kollar om på Rebecka Martinsson (psst man får testa cmore gratis i två veckor just nu =) ) och har just tagit ut en rotfruktsgratäng ur ugnen.

//r

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 777
· Visningar
47 918
Senast: grodan21
·
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar