Vad gör vi nu då? del LXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och handlat. Naturligtvis hade mitt insulinrecept gått ut den 16 december så jag har ingenting kvar av humalog. Trodde jag hade en förpackning kvar men icke. Så det blir tyvärr rumstempererat snabbinsulin tills på måndag då jag kan få det påfyllt. Nepp, orkar inte fixa med appdoktor och insulatarden har jag ju. Typiskt mig att ha usel koll. Jag hittade några pennor men de har legat framme. Tänker att de fixar mig över nyårsafton.

Hittade en lammstek i frysen men orkar inte laga något så det blir tradition med hämtmat.

Apropå alkohol. Vi pratar a) om vuxna människor b) enligt @tornblomma s egna uppgifter måttligt intag tillsammans med vänner och som en del av ett socialt liv, dvs inget skåpsupande, c) återigen en vuxen människa som tar ansvar för sig själv och sitt liv, d) ingen här har något här med att göra utan det är isof nära vänner/familj om det känns som ett problem, e) om inte Törnis skriver att hon har alkoholproblem och behöver råd/stöd som vissa på buke startat trådar om har ingen här någonting med det att göra och slutligen f) nämnde jag att det är hennes egna privata affärer och ansvar?

Nu får jag erkänna att om det är något jag är avis på är det maten!!! Herregud vad gott det ser ut. Dessutom allmänt sköna inlägg. Åk till Paris, ha roligt - hoppas bara att du pratar franska för annars är parisare snorkiga som tusan :meh:

g) det har du förtjänat efter decembers helvete och h) begränsa väskinköpen! ;)

Varit ute på en ridtur med granndottern. Det fullkomligt vräker ner snö så nu sitter jag och försöker värma mig lite innan jag ska åka och hämta hö.

26000929_10156137134274066_4719109608026215620_n.jpg

”Sen hur mycket nån dricker vet man inte via nätet, men en skriver mer om alkohol än andra”

@MM

Jag såg det inte som en pik men jag lämnar tolkningsföreträde till dig som ändå gjorde att ämnet togs upp :)
Men jag kan känna lite samma inom ett annat område att bara för att jag skriver vissa saker inom ämnet så tolkar andra det på ett dåligt vis även om jag själv är medveten om att det inte är så. Så jag förstår hur du tänker och känner.

Det ljusa här är faktiskt vit snö som singlar ner....
Såna singlade det ner i morse här men nu var det faktiskt solen, knappt så den orkade sig upp över träden men ändå. Jag orkade kortrundan med huliganen åtminstone, 20 min och jag är helt svettig men luftrören bråkade åtminstone inte. Dessvärre sprang vi på en älgkalv som verkade lite ensam och de sköt en trebent älgko nu på morgonen som var påkörd så jag misstänker att de två hörde ihop. :( Jaktledaren kom som tur var in på gården när jag kom hem så de skulle hålla utkik, det har gått en ko med kalv där tidigare men den här gången såg jag inte skymten av kon.
Men skönt med frisk luft och en nöjd huligan, jag är extra tacksam för mina broddar, trots isgata så gick jag stabilt! :up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
87 88 89
Svar
1 769
· Visningar
47 757
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
664
Senast: YlvaG
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 170
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar