Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag körde en annan variant,ställde pirran lite dumt böjde mig fram för att hasa ner en spånbal som landade med buller o bång på pirran som reste sig och slog ett handtag ovanför ögat för mig,ögonbrynet sprack,blod överallt, prövade senare med att skylla blåtiran på pojkvännen men det var ingen som köpte det (alla visste att han var polis)
Jag körde en högaffel (som jag vid tillfället använde som dynggrep) rakt genom foten en gång = en vecka på sjukhus med antibiotikadropp mot anaeroba bakterier o svamp.:yuck:

Är så trött, blir nog sängen snart så jag orkar jobba imorrn.
Första dagen efter semestern var inte så jobbig, men andra dagen... imorrn tar vi nya tag. :D

Jag "tvingade" I att kolla på EM i fälttävlan idag när vi käkade :rofl: Jag tror han tyckte det var rätt intressant för han frågade lite under tiden om det hela :) Hade tänkt fortsätta kolla nu, men jag orkar inte. Ska nog duscha och sova.

Idag blev det spännande på ridbanan.
En nykomling i stallet sprang omkring i hagen intill för att det var insläpp på gång, min donna tyckte att det var lite läskigt (hon har inte sett honom förut) och studsade omkring (släppte ut henne på lång lina så hon fick springa av sig istället för att försöka hålla henne på marken nära). Men hon släppte det hela ganska fort och hade jättefint fokus på mig trots att han fortsatte att tramsa i hagen.
Rullade fram en bom som hon fick kliva över i skritt och trav. Efter några få varv över den där bommen fick jag ett rent vidrigt smärthugg och höll på att säcka ihop där mitt i gruset. Kallade in hästen för att stödja mig på henne en liten stund, och bestämde mig sen för att försöka hasa iväg till uppsittningspallen i ena hörnet. Och ni skulle sett fröken lintott. Vilken fingertoppskänsla den hästen har ändå, hon gick precis lika långsamt som mig (det brukar inte vara hennes paradgren direkt), höll sig i perfekt position och rörde knappt ett öra trots att vi gick mot hörnet närmast springande hästen.
När jag satte mig på pallen så stod hon tvärstill framför mig med näsan i min huvudhöjd. Trots att haghästen nu frustade högljutt och fortsatte att springa runt (han har väl aldrig sett en gul förut). Och där stod hon med benen som fastfrusna, medan jag ringde sambon som fick komma ner från stallet för att ta henne till hagen.

Det ska nog kunna bli riktigt bra med den här i framtiden :love:. Men jag är rätt nöjd över att vara tillbaka i liggande position i soffan just nu :p

Idag blev det spännande på ridbanan.
En nykomling i stallet sprang omkring i hagen intill för att det var insläpp på gång, min donna tyckte att det var lite läskigt (hon har inte sett honom förut) och studsade omkring (släppte ut henne på lång lina så hon fick springa av sig istället för att försöka hålla henne på marken nära). Men hon släppte det hela ganska fort och hade jättefint fokus på mig trots att han fortsatte att tramsa i hagen.
Rullade fram en bom som hon fick kliva över i skritt och trav. Efter några få varv över den där bommen fick jag ett rent vidrigt smärthugg och höll på att säcka ihop där mitt i gruset. Kallade in hästen för att stödja mig på henne en liten stund, och bestämde mig sen för att försöka hasa iväg till uppsittningspallen i ena hörnet. Och ni skulle sett fröken lintott. Vilken fingertoppskänsla den hästen har ändå, hon gick precis lika långsamt som mig (det brukar inte vara hennes paradgren direkt), höll sig i perfekt position och rörde knappt ett öra trots att vi gick mot hörnet närmast springande hästen.
När jag satte mig på pallen så stod hon tvärstill framför mig med näsan i min huvudhöjd. Trots att haghästen nu frustade högljutt och fortsatte att springa runt (han har väl aldrig sett en gul förut). Och där stod hon med benen som fastfrusna, medan jag ringde sambon som fick komma ner från stallet för att ta henne till hagen.

Det ska nog kunna bli riktigt bra med den här i framtiden :love:. Men jag är rätt nöjd över att vara tillbaka i liggande position i soffan just nu :p
Åh så fantastiskt uppmärksamt av henne! :heart och du fick kvitto på att hon kan. Hennes fasoner är bara fulspel ;)

Och det här är alltså kobrahästen som jag orkar träna i snitt en kvart om dagen. Tänk så fin hon kan bli framöver när jag klarar mer :) (eller så tar det längre tid, men jag får en fin handikapphäst ;) )

Jag "skyller" på araberna i hennes bakgrund ;) :D En kompis hade en arabkorsning som absolut inte var enkel att rida. På ridklubben fick hon vara barnridningshäst en gång och bar minimänniskorna som om hon gick på ägg :love: fina Nellie :heart

Jag "skyller" på araberna i hennes bakgrund ;) :D En kompis hade en arabkorsning som absolut inte var enkel att rida. På ridklubben fick hon vara barnridningshäst en gång och bar minimänniskorna som om hon gick på ägg :love: fina Nellie :heart
Jag kan inte hitta några araber i hennes stam ;) , men väl fantastiska morganhästar bak till 1700-talet (något annat vore konstigt, för då hade hon inte varit en morgan). Det finns lite fullblod, nån travare och lite saddlebred längs vägen däremot, men det blodet har spätts ut innan tidigt 1900-tal :)

Åh så fantastiskt uppmärksamt av henne! :heart och du fick kvitto på att hon kan. Hennes fasoner är bara fulspel ;)
Fast hon är värst utanför stallet (framförallt när det blåser), skulle tro att det är mycket pga osäkerhet. Ridbanan är hennes safe place, det lär ha bidragit :)

@Soffan74 Boka tid hos annan tandläkare?
Folktandvården i stan är hopplös att få tid i närtid hos.
Jag går hos privat numera och är nöjd. Visserligen lite dyrare, men har fått tid inom någon dag och dom har även öppet på lördagar.
Har en för tandvårdsrädda. Så det är svårt att byta
Sen har jag tandvårdskort oxå. Inte alla privata som tar det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
562
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
41 794
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 070
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Promenadskor vinter

Hästrelaterat

Omröstningar