Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Knapp 2:a i syslöjd, remember? Allt sådant är samma sak för mig :angel: ;) :D
Kan väll behjälpligt få till en stickad halsduk eller virkade mormors-rutor ^^ Måste sätta mig ned någon dag och faktiskt börja.. Men nålbindning ligger nog lite mer rätt ändå med tanke på mitt historiska intresse :laugh: Förstår inte mitt VG i syslöjd ibland, men det har hunnit bli tre klänningar på tre år i alla fall:o

Ligger på golvet och tycker synd om mig själv.
Försökte sy lite men fick för ont av att sitta vid symaskinen.
Så nu ligger jag på golvet och tittar på futurama.

Kan väll behjälpligt få till en stickad halsduk eller virkade mormors-rutor ^^ Måste sätta mig ned någon dag och faktiskt börja.. Men nålbindning ligger nog lite mer rätt ändå med tanke på mitt historiska intresse :laugh: Förstår inte mitt VG i syslöjd ibland, men det har hunnit bli tre klänningar på tre år i alla fall:o

Min syfröken kom på mig att jag inte stickade allt på halsduken vi var tvungna att göra själv. Vi fick sticka hemma och då hystade jag över den på mamma (som var extremt duktig på att sticka) men hon misslyckades med att sticka så ojämnt som mig :angel:

Jag hatade verkligen syslöjden för mobbingen var som värst på de lektionerna och syfröken var en satmara som inte gjorde det hela bättre. Därför hade min mamma läraren inga problem att hjälpa mig fuska :D Men jag sydde faktiskt två sparkdräkter på slöjden till mina små tvillingkusiner som föddes i den vevan som moster använde mer än en gång faktiskt :up:

Min syfröken kom på mig att jag inte stickade allt på halsduken vi var tvungna att göra själv. Vi fick sticka hemma och då hystade jag över den på mamma (som var extremt duktig på att sticka) men hon misslyckades med att sticka så ojämnt som mig :angel:

Jag hatade verkligen syslöjden för mobbingen var som värst på de lektionerna och syfröken var en satmara som inte gjorde det hela bättre. Därför hade min mamma läraren inga problem att hjälpa mig fuska :D
Min mormor stickade sin själv, men fröken var helt övertygad om att hon gjort som du och lämnat den till sin mamma. Bara att repa upp och göra om. Mormor stickade den där halsduken nästan hela terminen påstår hon :p

Jag hatade verkligen syslöjden för mobbingen var som värst på de lektionerna och syfröken var en satmara som inte gjorde det hela bättre. Därför hade min mamma läraren inga problem att hjälpa mig fuska :D Men jag sydde faktiskt två sparkdräkter på slöjden till mina små tvillingkusiner som föddes i den vevan som moster använde mer än en gång faktiskt :up:

Apropå syslöjd så vill jag inflika att jag fått "extrahjälp" på de lektionerna i mellanstadiet. Läraren hade någon praktikant under en period och sa att den ju kan hjälpa bara mig (såklart inför hela klassen). Under högstadiet skulle jag sy en tröja, men det slutade med att fröken sydde klart den själv :angel: Under gymnasiet så blev jag bara betrodd att nåla när vi sydde scenkläder. Utöver det har jag lyckats med bedriften att ha sönder en tand och sticka mig såpass i munnen att det rann blod... när jag skulle sy för hand :D

Apropå syslöjd så vill jag inflika att jag fått "extrahjälp" på de lektionerna i mellanstadiet. Läraren hade någon praktikant under en period och sa att den ju kan hjälpa bara mig (såklart inför hela klassen). Under högstadiet skulle jag sy en tröja, men det slutade med att fröken sydde klart den själv :angel: Under gymnasiet så blev jag bara betrodd att nåla när vi sydde scenkläder. Utöver det har jag lyckats med bedriften att ha sönder en tand och sticka mig såpass i munnen att det rann blod... när jag skulle sy för hand :D
En tand!? O.o

ikväll tänkte jag ta en sväng med röjsågen och börja beta av dikena och områden jag inte kommer åt med traktorn .Men tyckte fiskarna så lite trötta ut så det fick bli att byta vatten för dom och rengöra pumpen .Kom på att det var 7 månader sedan sist och det behövdes verkligen .Konstigt att något vatten gick genom den .
Igår pratade jag med morsan och hon var sugen på räkor och jag hade en påse i frysen då hon inte fått i sig mat på hela dagen .När jag kom dit så fick jag städa köket och diska upp då det liknade ett bombnedslag men det är inte så lätt då man har fullt upp med att orka gå mellan soffan toan och sängen .Men man måste ställa upp med tanke på hur hon ställt upp på mig när jag behövt det

Hemma efter dans på gymmet, Sh'bam. Inte lika kul som Bodyjam, jag hann inte med plus att det var mycket hopp och studs vilket min ankel inte gillade :down: Fick med mig I hem idag på käk :) Blev spagetti och köttfärssås, han hade aldrig ätit det :eek: Han åt så mycket så han gick upp 1.3 kg på före och efter maten :rofl: (min våg står i köket så han kollade innan vi käkade och sen för skojs skull efter maten) :rofl: Sen gjorde jag en kladdkaka :) Som vanligt lyckas jag ha den inne typ 2 min för länge :meh:Men det blev gott ändå. Amazing blev betyget och I tog med sig formen hem med resten för att bjuda sina vänner :up:

Jag har knockat mig själv med en kylskåpsdörr jag.
Spräckte ögonbrynet OCH fick en snygg blåtira.
Tog lång tid innan folk fattade att jag är så klumpig
Jag körde en annan variant,ställde pirran lite dumt böjde mig fram för att hasa ner en spånbal som landade med buller o bång på pirran som reste sig och slog ett handtag ovanför ögat på mig,ögonbrynet sprack,blod överallt, prövade senare med att skylla blåtiran på pojkvännen men det var ingen som köpte det (alla visste att han var polis)

Hästen tycker det är varmt nu, hon var fuktig i pälsen när jag kom till stallet. Får nog plocka fram klippmaskinen i helgen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
560
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
74 75 76
Svar
1 506
· Visningar
41 639
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 070
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka