Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sjukskrivit mig från jobbet den här veckan. Håller på att falla totalt, psykiskt, så hoppas på att om jag den här veckan fokuserar på mig själv så ska det inte behöva bli så djupt fall, bara ett litet snubbel.
Precis varit hos hönsen en liten stund och delat ut godsaker (hallon och kokta makaroner)

Kram :heart
Bra gjort, ibland måste man bara få vara.

Nej. Det finns inga garantier någonstans.
Jag kan vänta och se om det blir värre.
Jag kan opereras.
Jag kanske kan få en till kortisonspruta. Om jag får det så är dock frågan om jag ska vara vilande eller köra igång med handen direkt. Vilket som var bäst kunde dom inte svara på....

Jag tänker att hästar med inflammationer kan man behandla flera gånger innan dom blir bra... borde inte det vara samma på människor? :idea:

Appropa hastar med inflammationer som behandlas flera ganger ...
Forsta gangen min axel "brot ihop" och jag hade standig smarta och inte kunde anvanda armen alls hjalpte forsta kortison sprutan i 4-6 manader, sedan fick jag en ny kortison spruta som hjalpte i ungefar 2 ar da jag fick min tredje ... som hjalpte i narmare 17 ar.

Jag har jobbat klart för dagen och undrar vad jag ska göra härnäst. Gräsmattan skulle behöva klippas men har jag lust med det?

Läste att hela Gotland är utan ström men ingen vet varför :crazy:
Det var ett åsknedslag som orsakade det, på vissa ställen ser det ut som att det snöat (kraftiga hagelfall). Det blir såhär lite då och då, typ 1-2 ggr per år :) Elen hos mig var tillbaka efter knappt 20 minuter.

Just nu är jag väldigt glad över att jag fick skjuts hem med tanke på de skyar som passerar titt som tätt O_o Det låter som att hela huset blir duschat ^^

Jag har inte lyckats hålla schemat för min kandidat och det finns vissa förväntningar utifrån som gör att det känns värre än vad det egentligen är.

Jag väntar på svar från kursledare om mina delmoment som jag saknar, men att vänta hjälper inte ångesten direkt. Det låter så fånigt i skrift men jag har alltid varit ordentlig och nu har jag liksom skjutit sönder min bild av mig själv och har svårt att acceptera det?

Så jag forsätter plugga till en tenta långt bort typ :(

Det är faktist väldigt många som inte håller schemat på en kandidat (och masters och doktorander - med doktorander är det snarare chockerande när det kommer in i tid), ännu fler där det vore hälsosamt med att ta det lugnare och få ut ett bra resultat istället för att stressa igenom.

Vad är det värsta som kan hända? När du har identifierat det så gå igenom det lite och funderar ut hur du skulle hantera situationen (det brukar hjälpa för mig i alla fall om den situationen sedan uppstår, ofta om de händer är det inte ens i närheten av så illa som jag hade målat upp det men jag har redan lösningar på hur jag ska hantera situationen så även om jag har en ångestattack eller liknande så kan jag hantera situationen). Vad är det som gör att du har sådan press på dig själv? Spelar det egentligen roll om allt är perfekt eller är det bättre att du lär dig det som var viktigt med kursen? (ibland är det som var viktigt i kursmålen inte vad som är viktigt för dig, det kanske är bra för framtiden att du lär dig hantera problem som det här och hur man hanterar admin personal på universitetet t.ex?)

Vad betyder ordentlig egentligen? ;) Du hanterar ju situationen även om den är inte blev perfekt, du lär dig nog mer av det än om det funkade felfritt från början. Lär dig det du kan av situationen :)

P.S. självbilder ändras konstant, så länge du inte avskyr dig själv så är det naturligt.

@Soffan74 Boka tid hos annan tandläkare?
Folktandvården i stan är hopplös att få tid i närtid hos.
Jag går hos privat numera och är nöjd. Visserligen lite dyrare, men har fått tid inom någon dag och dom har även öppet på lördagar.

Är sur. A ville ha pizza idag och det passade planerna så det fick bli så. Men att byta ut baconet mot sidfläsk på pizzan är fan inte ok! :mad: smakade skit rent ut sagt. Tur att A's calzone var bra iaf!

Sitter på Akademikliniken och väntar på att bedövningen ska verka. En kollega sa att det gör svinont andra gången och att hon bölade massor :cautious: :p

*megastor kram* till alla som behöver och vill ha :heart :heart Jag känner att jag inte hängt med riktigt senaste tiden.

Det beror på lite karavanliv någon vecka igen, besök hos särbon samt jobb. Jag har min fältassistent med mig också:
20905708_159404801278353_7033623819013062656_n.jpg

:D

Appropa hastar med inflammationer som behandlas flera ganger ...
Forsta gangen min axel "brot ihop" och jag hade standig smarta och inte kunde anvanda armen alls hjalpte forsta kortison sprutan i 4-6 manader, sedan fick jag en ny kortison spruta som hjalpte i ungefar 2 ar da jag fick min tredje ... som hjalpte i narmare 17 ar.

Fick en kortisonspruta för min tennisarmbåge, för 22 år sen. :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
560
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
73 74 75
Svar
1 483
· Visningar
41 203
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 070
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka