Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade valt OP.
Behöver sitta vid datorn och jobba några timmar idag, men har verkligen inte lust att vara inne.
Tråkigt nog finns inga garantier. Sen väntar en lång sjukskrivning efter det och med bortfall av inkomst och eget stall att sköta känns det det katastrofalt just nu. Jag mår dessutom psykiskt dåligt när jag inte kan vara fysiskt aktiv och jobba.

@EmmaW: Jag vill mest säga *kram*
Det är en svår och tung situation och jag hoppas det löser sig till det bästa :heart

I dag tog fina hästen 3 travsteg på 3,9 ben :eek:
Det känns skrämmande positivt :nailbiting: :bow: :up:
Har även rensat i odlingen och sent om siders så ser det ut som att det blir både squash och morötter mot alla odds! Dessutom frodas salladen som aldrig förr och rabarbern har tagit sig och vuxit massor :up:
Yrade runt på stan en sväng och köpt hundmat och ett par skor till mig, det var verkligen på tiden :o

Jag har hämtat bilen från verkstaden. Spindelleden är bytt och så bytte de trasiga glödlampor också i samma veva. Skönt. Då slipper jag bry mig. Sen var det var samma spjäll som gått sönder den här gången som det var i vintras, så det gick på garantin och jag behövde inte betala för det bytet, lyckligtvis. Ett byte kostar över 12000 annars. Skönt att slippa det den här gången. Och utlägget för det övriga kunde jag reducera med en värdecheck på några hundralappar.

Jag frågade hur många spjäll som finns i en sån där bil. En väldig massa, blev svaret :crazy:. Törs man behålla en bil där så många spjäll kan gå sönder och som kostar så stora slantar att laga? Jag är nöjd med bilen annars.
Jag vidhåller vad jag sa från början,du skulle aldrig ha köpt den.

Förbannade ögon. Rejält med efterstarr (ska tas bort i september) plus glaskroppsavlossning gör att jag käkar ipren/panadol som godis, vill inte berätta hur mycket jag gör av med, men tja, en ask av varje köps varje vecka eller oftare :nailbiting: Dessutom kan de inte göra ett skit angående skelningen förrän jag har gjort det. Så just nu ser jag fyrdubbelt och kan inte ens se tavlan hos ögonläkaren utan att lägga huvudet på sned och sänka hakan.

Dessutom bråkar blodsockret och jag pendlar vilt, just idag mellan 17.3 och 4.1 :meh:

Tråkigt nog finns inga garantier. Sen väntar en lång sjukskrivning efter det och med bortfall av inkomst och eget stall att sköta känns det det katastrofalt just nu. Jag mår dessutom psykiskt dåligt när jag inte kan vara fysiskt aktiv och jobba.
Har du ingen som kan hjälpa dig i stallet?? Är ju viktigt att din hand blir bra ju.

Har äntligen fått sonen att inse att han inte ska köpa den bilen har har kollat på. Tog bara tre dagar. Inte lätt när man har diagnos och verkligen vill ha något.

Förbannade ögon. Rejält med efterstarr (ska tas bort i september) plus glaskroppsavlossning gör att jag käkar ipren/panadol som godis, vill inte berätta hur mycket jag gör av med, men tja, en ask av varje köps varje vecka eller oftare :nailbiting: Dessutom kan de inte göra ett skit angående skelningen förrän jag har gjort det. Så just nu ser jag fyrdubbelt och kan inte ens se tavlan hos ögonläkaren utan att lägga huvudet på sned och sänka hakan.

Dessutom bråkar blodsockret och jag pendlar vilt, just idag mellan 17.3 och 4.1 :meh:

Åh fy, hoppas på bättring!

Men fy det där låter verkligen inte bra. Ta hand om dig och hoppas du snart får hjälp och mår bättre.
Kram :heart

Sjukskrivit mig från jobbet den här veckan. Håller på att falla totalt, psykiskt, så hoppas på att om jag den här veckan fokuserar på mig själv så ska det inte behöva bli så djupt fall, bara ett litet snubbel.
Precis varit hos hönsen en liten stund och delat ut godsaker (hallon och kokta makaroner)

Sjukskrivit mig från jobbet den här veckan. Håller på att falla totalt, psykiskt, så hoppas på att om jag den här veckan fokuserar på mig själv så ska det inte behöva bli så djupt fall, bara ett litet snubbel.
Precis varit hos hönsen en liten stund och delat ut godsaker (hallon och kokta makaroner)

Kram :heart

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
560
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
72 73 74
Svar
1 472
· Visningar
41 118
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 070
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka