Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hämtat bilen från verkstaden. Spindelleden är bytt och så bytte de trasiga glödlampor också i samma veva. Skönt. Då slipper jag bry mig. Sen var det var samma spjäll som gått sönder den här gången som det var i vintras, så det gick på garantin och jag behövde inte betala för det bytet, lyckligtvis. Ett byte kostar över 12000 annars. Skönt att slippa det den här gången. Och utlägget för det övriga kunde jag reducera med en värdecheck på några hundralappar.

Jag frågade hur många spjäll som finns i en sån där bil. En väldig massa, blev svaret :crazy:. Törs man behålla en bil där så många spjäll kan gå sönder och som kostar så stora slantar att laga? Jag är nöjd med bilen annars.

Funderar på hur dags jag behöver gå hem idag. Ska ikväll fixa läpparna och måste vara klar i stallet innan dess. Måste nog köra hemifrån typ 17.15 så det krävs nog att jag lämnar jobbet senast 16. Det borde väl kunna funka :)

Jag har hämtat bilen från verkstaden. Spindelleden är bytt och så bytte de trasiga glödlampor också i samma veva. Skönt. Då slipper jag bry mig. Sen var det var samma spjäll som gått sönder den här gången som det var i vintras, så det gick på garantin och jag behövde inte betala för det bytet, lyckligtvis. Ett byte kostar över 12000 annars. Skönt att slippa det den här gången. Och utlägget för det övriga kunde jag reducera med en värdecheck på några hundralappar.

Jag frågade hur många spjäll som finns i en sån där bil. En väldig massa, blev svaret :crazy:. Törs man behålla en bil där så många spjäll kan gå sönder och som kostar så stora slantar att laga? Jag är nöjd med bilen annars.
Det finns många saker på en bil som kan gå sönder och som ligger i den prisklassen, har jag hört :angel: så behåll du bilen om du är nöjd med den. Ska du ha något som inte kostar dig något måste du ha en gammal modell med billiga delar som du dessutom kan skruva själv. Man går hålla tummarna för att det inte blir svindyrt i stället.

Det finns många saker på en bil som kan gå sönder och som ligger i den prisklassen, har jag hört :angel: så behåll du bilen om du är nöjd med den. Ska du ha något som inte kostar dig något måste du ha en gammal modell med billiga delar som du dessutom kan skruva själv. Man går hålla tummarna för att det inte blir svindyrt i stället.
Jo. Det är mycket med biljävlar som kan gå sönder, men nu när jag haft trasigt spjäll 2 gånger på kort tid, så undrar jag hur ofta de brukar gå sönder. Kommer ett annat spjäll gå sönder om en månad? Och ett tredje månaden efter?

Jo. Det är mycket med biljävlar som kan gå sönder, men nu när jag haft trasigt spjäll 2 gånger på kort tid, så undrar jag hur ofta de brukar gå sönder. Kommer ett annat spjäll gå sönder om en månad? Och ett tredje månaden efter?
Det märker du :D det tillhör en sån sak som är dumt att ta ut i förskott. Visar det sig att det går andra spjäll så ta ett nytt beslut då. Det här fick du på garanti och det talar ju för att det inte bör gå sönder så ofta. Då hade verkstäderna inte haft råd att byta dem på garanti.

Min subba går sönder periodvis. Då är det massa saker som havererar under en period, sen rullar den en period utan problem igen. Det verkar vara en bunt slitagedelar som går samtidigt sådär vartannat år ungefär.

Började morgonen med att tappa kaffekoppen i golvet :meh:

Har nu ångestattack igen pga studierna och försöker att inte skicka världens längsta och mest överanalyserande meddelande till exet :arghh:

Men jag kunde sova sju timmar istället för fyra så det är ju alltid något :up:

Det märker du :D det tillhör en sån sak som är dumt att ta ut i förskott. Visar det sig att det går andra spjäll så ta ett nytt beslut då. Det här fick du på garanti och det talar ju för att det inte bör gå sönder så ofta. Då hade verkstäderna inte haft råd att byta dem på garanti.

Min subba går sönder periodvis. Då är det massa saker som havererar under en period, sen rullar den en period utan problem igen. Det verkar vara en bunt slitagedelar som går samtidigt sådär vartannat år ungefär.
Jösses. Jag saknar min Toyota från 96. Den gick nästan aldrig sönder. 7000 mil körde jag med den (från 9500 mil till 16500 mil). Jag hade bara 2 fel under tiden. Det dyraste felet kostade 5000.

Har tillbringat morgonen med att fylla i mitt släktträd på Ancestry. Tog en 30-dagarsprenumeration så jag kommer åt att läsa i kyrkböcker online. Hittade flera förfäder där. Känns verkligen gripande … mina morföräldrars första barn dog i scharlakansfeber 1933. Jag kunde inte tyda just dödsorsaken men hade redan den uppgiften i en bok som mamma gett mig.
:(

Blå himmel och sol. Sista dagen på semestern och jag börjar ställa in mig för jobb igen. I morgon är det dax 7.30 och sen rullar det på med helgjobb. Mån, tis är utbildningsdagar, ons, tors som vanligt. Känns som en rivstart :nailbiting:

:heart
Hoppas din dag är lite bättre.

Jag blir mest frustrerad, varför vill man alltid förklara sig? Det förändrar ingenting, det känns inte ens bättre efteråt.

Just idag känns det bättre, än så länge iaf.

Jag vet! Jag har tusen konversationer i mitt huvud varje dag. Ingen av dem skulle lösa något men ändå maler det på. Jag är glad för varje sekund jag klarar av att inte tänka på M.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
560
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
72 73 74
Svar
1 462
· Visningar
40 931
Senast: MJLee
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 070
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka