Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visst. Hen sa sen att det bara var typ 2 som avsågs. Så... bra då..?@Linta Men va? Det låter ju.. Sunt.
Visst. Hen sa sen att det bara var typ 2 som avsågs. Så... bra då..?
Det finns många saker på en bil som kan gå sönder och som ligger i den prisklassen, har jag hört så behåll du bilen om du är nöjd med den. Ska du ha något som inte kostar dig något måste du ha en gammal modell med billiga delar som du dessutom kan skruva själv. Man går hålla tummarna för att det inte blir svindyrt i stället.Jag har hämtat bilen från verkstaden. Spindelleden är bytt och så bytte de trasiga glödlampor också i samma veva. Skönt. Då slipper jag bry mig. Sen var det var samma spjäll som gått sönder den här gången som det var i vintras, så det gick på garantin och jag behövde inte betala för det bytet, lyckligtvis. Ett byte kostar över 12000 annars. Skönt att slippa det den här gången. Och utlägget för det övriga kunde jag reducera med en värdecheck på några hundralappar.
Jag frågade hur många spjäll som finns i en sån där bil. En väldig massa, blev svaret . Törs man behålla en bil där så många spjäll kan gå sönder och som kostar så stora slantar att laga? Jag är nöjd med bilen annars.
Jo. Det är mycket med biljävlar som kan gå sönder, men nu när jag haft trasigt spjäll 2 gånger på kort tid, så undrar jag hur ofta de brukar gå sönder. Kommer ett annat spjäll gå sönder om en månad? Och ett tredje månaden efter?Det finns många saker på en bil som kan gå sönder och som ligger i den prisklassen, har jag hört så behåll du bilen om du är nöjd med den. Ska du ha något som inte kostar dig något måste du ha en gammal modell med billiga delar som du dessutom kan skruva själv. Man går hålla tummarna för att det inte blir svindyrt i stället.
Det märker du det tillhör en sån sak som är dumt att ta ut i förskott. Visar det sig att det går andra spjäll så ta ett nytt beslut då. Det här fick du på garanti och det talar ju för att det inte bör gå sönder så ofta. Då hade verkstäderna inte haft råd att byta dem på garanti.Jo. Det är mycket med biljävlar som kan gå sönder, men nu när jag haft trasigt spjäll 2 gånger på kort tid, så undrar jag hur ofta de brukar gå sönder. Kommer ett annat spjäll gå sönder om en månad? Och ett tredje månaden efter?
Jösses. Jag saknar min Toyota från 96. Den gick nästan aldrig sönder. 7000 mil körde jag med den (från 9500 mil till 16500 mil). Jag hade bara 2 fel under tiden. Det dyraste felet kostade 5000.Det märker du det tillhör en sån sak som är dumt att ta ut i förskott. Visar det sig att det går andra spjäll så ta ett nytt beslut då. Det här fick du på garanti och det talar ju för att det inte bör gå sönder så ofta. Då hade verkstäderna inte haft råd att byta dem på garanti.
Min subba går sönder periodvis. Då är det massa saker som havererar under en period, sen rullar den en period utan problem igen. Det verkar vara en bunt slitagedelar som går samtidigt sådär vartannat år ungefär.
Började morgonen med att tappa kaffekoppen i golvet
Har nu ångestattack igen pga studierna och försöker att inte skicka världens längsta och mest överanalyserande meddelande till exet
Men jag kunde sova sju timmar istället för fyra så det är ju alltid något
Hoppas din dag är lite bättre.
Jag blir mest frustrerad, varför vill man alltid förklara sig? Det förändrar ingenting, det känns inte ens bättre efteråt.