Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev nyss färdig hos läkaren. Känner mig sådär lagom ickenöjd med situationen, för nu är sjukskrivningen förlängd med flera månader. Jag som vill jobba :( , men det går ju som sagt inte att jobba liggande som vårdpersonal
Förstår att det känns :turd: men det viktigaste är att du får läka i lugn och ro för att bli återställd ordentligt så du håller ordentligt sen och mår bra :heart

Trött trött trött i skallen. Ska försöka sova tidigt idag.
Gick en runda i skogen och hittade lite svamp. Fyndade en stor gryta idag med. Min gick sönder igår när jag koka kräftor. Men men, det var nämnas gamla från 1961 så det har verkligen gjort sitt. Kasta eller plantera blommor i tro??

Sjukt trött!
Haft en jättespännande och givande dag på kontoret. Vi tog in en gammal kund till mig för att konsulta en tjänst åt oss. Kul att se henne och vad duktig hon var på sitt jobb!
På vägen från bilen mötte jag 5 pers. Av de var en en fd kund och andra pappa till fd kund från när jag bodde i Stockholm. Haha! Så små odds för det!

Har fått välbehövlig kirobehandling äntligen nu när killen är hemma.
Och Vovvi verkar kunna vara trattlös inatt. Och inte bumpa till mig var 10 min..
Så jag kanske får sova! :banana:

Förbannar mitt tidigare val att köra dubbla pass :eek:
Sist jag körde Grit var för typ 4 månader sen och då knakade det till i knät efter 10 min, sen blev det inte mycket gjort de resterande 20...och då hade jag inte kört jamen innan heller.

Jag har sagt det vareeeenda gång jag gjort samma misstag en måndag "aaaaldrig mer!"... :cool:
Meeeen jag lever fortfarande på känslan av skadeglädje o.s.v. :D

Ikväll blev det sen kvällstjänst i verkstan, släpet jag köpte ska få ny lastkorg ("flaklådan" kallas så), en helgalvad som har en kosmetisk transportskada istället för det taskigt svetsade hemmabygget som satt där. Elen och belysningen var också ett skämt, däckena är kass men allt det där såg jag. Att jag köpte den var för att det dels inte finns 1300-kilossläp begagnade än såna med stum axel, obesiktade, halvruttna osv. och dels därför att denna har sk. torsionsaxel som aldrig kan bli stum och går mjukt på vägen, sen är ju kärran extralång också och alltså perfekt att köra virke på och har aluminiumgolv.
Lastkorgen fanns redan här så det som behålls av den andra är drag, axel, aluminiumgolvet, skärmarna, tja inte så mycket mera faktiskt men jag får en maxad kärra till budget-budgetpris, samma kärra ny med allt detta kostar runt 35,000:-. Den här blir likvärdig med en ny och naturligtvis får den C-däck och led-belysning och helt ny el. :up:

Jag har blivit erbjuden OP men tackade nej pga eftervården då jag är singel med hundar och behöver ta bilen för att handla,sen var det en massa andra saker man heller inte fick/kunde göra i typ 6v.

Maken fick valja om han ville ha diskbrocken atgardade samtidigt med stenosis operationen ocksa, men hade precis fixat ett par diskbrock i nacken sa han tyckte det gick bra som det var ... men det har ju, som sagt blivit gradvis samre hela tiden sa det ar nu dags att ta tag i det.

Jag märkte inget på fälttävlans-EM men under sändningen ikväll från Gbg så sa den ena att shettisarna var hennes favoriter, de töltade så fint eller nåt sånt sa hon :cautious:
:crazy: :eek: :rofl:

Kl 05.20 - Nähäpp. Det blev ingen sömn i natt, lika bra att ge upp. Det är första gången sen hösten 2015 som jag är vaken en hel natt! Problemet är nog att jag skjutit på dygnet lite och råkat slumra dagtid. Så nu ska jag försöka dygna så det blir nån ordning igen.

I dag var det total solformorkelse. :) En mycket intressant upplevelse. Vi hade ett "eclipse party" i morse och sag hur solen gomde sig bakom manen. Nar solen var helt tackt (i en minut har dar vi bor:p) hade temperaturen sjunkit drygt 10 grader och det var morkt som pa natterna I Stockholm en natt i slutet pa Juni.:D Nu har inte jag tagit den har bilden som visar progression fran borjan tills manen har passerat over solen och inte skuggar den alls langre, men bilden i mitten som visar total solformorkelse ar formodligen tagen utan filter da den visar hur solen stralar runt manen ... det syns inte genom filtret namligen.

eclips_zpsy5c4gl2i.jpg

Det var definitivt kul att ha varit med om det ... men jag har fortfarande svart att forsta de som reste fran alla varldens horn for att betala 2000 - 5000 sek per natt for ett rum ... i manga fall ett rum som man maste dela och kanske i nagon galen manniskas bostad.:crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
560
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
72 73 74
Svar
1 461
· Visningar
40 788
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 070
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka