Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inte hitta några araber i hennes stam ;) , men väl fantastiska morganhästar bak till 1700-talet (något annat vore konstigt, för då hade hon inte varit en morgan). Det finns lite fullblod, nån travare och lite saddlebred längs vägen däremot, men det blodet har spätts ut innan tidigt 1900-tal :)

Hm, jag har alltid fått lära mig att de har lite arab i sin bakgrund. Oavsett så är hon ju bara underbar :love: Jag säger som @Ninnurur, du är hennes människa nu :heart

Sitter i stallet och väntar på att tvättmaskinen ska gå klart så jag kan åka hem. Hästarna tuggar nöjda på kvällsmaten men både min och hundarnas magar kurrar!

Roade mig med att kolla "äktheten" i hästens stam nu. Det finns något som kallas för Foundation Morgan, vilket innebär att hingstlinjen ska gå rakt bak till Justin Morgan och inga saddlebred får ha korsats in från och med 1930 (där räknas hela stamtavlan in).
Jag har ingen Foundation Morgan, för det finns en liten sate till saddlebred som återkommer några gånger på 30-talet. Men hon kvalificerar till High percentage foundation morgan :D . Gränsen går vid 97%, den klarar hon med råge med sina 98,8%

Roade mig med att kolla "äktheten" i hästens stam nu. Det finns något som kallas för Foundation Morgan, vilket innebär att hingstlinjen ska gå rakt bak till Justin Morgan och inga saddlebred får ha korsats in från och med 1930 (där räknas hela stamtavlan in).
Jag har ingen Foundation Morgan, för det finns en liten sate till saddlebred som återkommer några gånger på 30-talet. Men hon kvalificerar till High percentage foundation morgan :D . Gränsen går vid 97%, den klarar hon med råge med sina 98,8%

Jag säger bara "vanliga" araber (WAHO-godkända), asil och Blue Star... :angel: :D

Alltså! Mi löv you LONGTIME! Menar du det??
Jag betalar typ hur mycket som helst:D
*mutter* här är man för långsam, jag hade ju kunnat fått en resa till Bahamas betald... :rofl: Tyvärr har jag inget rosa garn hemma, annars hade jag kunnat hjälpa till. Rosa är inte min färg och jag har bara köpt det till specifika objekt. Annars tror jag att jag har hela färgskalan, min man hävdar det åtminstone. Jag hävdar att mitt garn dubbelarbetar, först isolera det huset, sen håller det mig sysselsatt (här brukar han inflika att han nog snarare anser ockuperad är rätt ord) och sen isolerar det bäraren. Här brukar han också inflika att man bara kan ha en sjal åt gången och de andra 20 inte gör någon nytta men då pekar jag på att de återigen gör sitt jobb som isolering. Även hatthyllor kan frysa :angel::D

*mutter* här är man för långsam, jag hade ju kunnat fått en resa till Bahamas betald... :rofl: Tyvärr har jag inget rosa garn hemma, annars hade jag kunnat hjälpa till. Rosa är inte min färg och jag har bara köpt det till specifika objekt. Annars tror jag att jag har hela färgskalan, min man hävdar det åtminstone. Jag hävdar att mitt garn dubbelarbetar, först isolera det huset, sen håller det mig sysselsatt (här brukar han inflika att han nog snarare anser ockuperad är rätt ord) och sen isolerar det bäraren. Här brukar han också inflika att man bara kan ha en sjal åt gången och de andra 20 inte gör någon nytta men då pekar jag på att de återigen gör sitt jobb som isolering. Även hatthyllor kan frysa :angel::D

Jag tycker din man låter lite kinkig i garnfrågan :cautious:

Du kan få göra en grå då:D Så får @Linta pyssla ihop den rosa:D

Vaddå, vill du inte sitta själv och kolla igenom hela stamtavlan ner till 1930? ;) och sen räkna på procent utifrån vilket led en eventuell utböling dyker upp?
Nåt ska man ju roa sig med :D

Bara 1930?! Det är för amatörer ;) :D Jag brukar gräva till 1800-talet minst :angel: :p

Jag har vid ett svagt tillfälle gjort en komplett stam på en arab, dvs så långt det gick att komma överallt. På papper... indexeringen var hemsk (samma namn återkom ju här och där) :crazy:

Bara 1930?! Det är för amatörer ;) :D Jag brukar gräva till 1800-talet minst :angel: :p

Jag har vid ett svagt tillfälle gjort en komplett stam på en arab, dvs så långt det gick att komma överallt. På papper... indexeringen var hemsk (samma namn återkom ju här och där) :crazy:

Gjorde en stamtavla på min häst nångång när jag inte hade nåt för mig, men engelska fullblod är tämligen lätta att följa, speciellt om dom har meriterade föräldrar. Easy peasy liksom.
Kollade just, hon var med mig ganska länge -98 till 05.
Man saknar dom när dom åker :(

Senast ändrad:
20953281_10155119560082762_5211549410081989061_n.jpg

Leker med min skrivare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag ska upp till Sundsvall ett par dagar och kommer spendera en dag på egen hand när sambon jobbar. Vad hittar man på där uppe tro...
Svar
15
· Visningar
562
Senast: Exile
·
Tjatter Jag sitter och jobbar och katten kastar leksaksbananer.
74 75 76
Svar
1 515
· Visningar
41 971
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
57 070
Senast: Krålus
·
Tjatter Vill fixa lite Halloweenfirande hemma i morgon alla fall, vi kommer inte iväg på något i år. Men vad ska jag göra för mat? Vi åt pizza...
Svar
16
· Visningar
466

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka