Grattis @Reykjavik!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Roade mig med att kolla alla linjer ner till 1800 för att leta efter specifika hingstar för någon dag sen . Tänk så mycket tid jag kunde sparat om jag gjort båda grejerna i samma veva .Bara 1930?! Det är för amatörer Jag brukar gräva till 1800-talet minst
Jag har vid ett svagt tillfälle gjort en komplett stam på en arab, dvs så långt det gick att komma överallt. På papper... indexeringen var hemsk (samma namn återkom ju här och där)
Roade mig med att kolla alla linjer ner till 1800 för att leta efter specifika hingstar för någon dag sen . Tänk så mycket tid jag kunde sparat om jag gjort båda grejerna i samma veva .
Funderar på att göra en pappersvariant på henne också, men bävar lite inför alla linjer (alltså streck med linjal) jag måste rita upp för att få till det, efter att jag ska ha bestämt mig för vilken design jag vill ha. Och framförallt att behöva räkna på hur mycket papper som kommer behövas i sista ledet (alternativt jobba bakifrån, vilket ju känns helkonstigt). Det får bli ett projekt för någon dag när jag är jättefrustrerad över att inte ha något att göra
Roade mig med att kolla alla linjer ner till 1800 för att leta efter specifika hingstar för någon dag sen . Tänk så mycket tid jag kunde sparat om jag gjort båda grejerna i samma veva .
Funderar på att göra en pappersvariant på henne också, men bävar lite inför alla linjer (alltså streck med linjal) jag måste rita upp för att få till det, efter att jag ska ha bestämt mig för vilken design jag vill ha. Och framförallt att behöva räkna på hur mycket papper som kommer behövas i sista ledet (alternativt jobba bakifrån, vilket ju känns helkonstigt). Det får bli ett projekt för någon dag när jag är jättefrustrerad över att inte ha något att göra
Jo, men jag kan tänka mig att det kommer orsaka minst sju gråa hår innan jag fått ordning på det. Därav att jag väntar tills jag hamnar i ett riktigt frustrationshumör över att jag har tråkigtVar det inte du som ville ha nåt att göra under sjukskrivningen?
A3 hade ju varit jättenajs!Jag har färdiga stampapper att skriva på, säg till om du vill ha så kan jag skicka. Jag har i både A4 och A3 men jag kommer inte ihåg hur många generationer det är på varje.
Skaffa facebook sida med samma namn som bloggen, jag och jag vet fler är urusla på att följa bloggar men kollar facebook och där kommer det inlägg om att det är ett nytt blogginlägg. Garnbutiken i lilla stan ägs av bekanta till mig och de skriver helt underbara blogginlägg om garn, vara ägare till butik och livet i största allmänhet men jag hittar dem bara genom facebook.Funderar på om jag ska dra igång min blogg igen. Jag la ner det hela när guldhästen blev en änglahäst, eftersom det då kändes som att jag inte hade något att skriva om längre.
Besökssiffrorna har legat ganska konstant eftersom de flesta besökarna kommer in via googlingar (på bl.a. "hamburgerbröd med bakpulver" ), vilket är både bra och tråkigt. Bra att inte behöva börja från noll, men tråkigt att det mest troligt innebär att de allra flesta besökarna inte följer bloggen utan bara råkar hamna där för enstaka gamla inlägg.
Facebooksida finns sedan längeSkaffa facebook sida med samma namn som bloggen, jag och jag vet fler är urusla på att följa bloggar men kollar facebook och där kommer det inlägg om att det är ett nytt blogginlägg. Garnbutiken i lilla stan ägs av bekanta till mig och de skriver helt underbara blogginlägg om garn, vara ägare till butik och livet i största allmänhet men jag hittar dem bara genom facebook.
Angående stamträd så i just trädform kan det bli väldigt vackra konstverk. Går även att göra på människor men där försöker man ju även få in syskon så det blir ibland lite konstiga grenar. Jag nördade ner mig i halvblodsstammar på den gamla goda tiden och har nog i gömmorna mitt halvblods stamtavla rätt långt tillbaka. Han kom ur en välkänd stofamilj som var väl dokumenterad, men rätt ofta är det ändå "brunt sto född xx"
Min ena katt förstår inte alls att jag vill titta på hoppning. Hon tittar väldigt uppfordrande på mig att jag ska klappa henne.
Det måste betyda att jag är förlåten för att ha badat henne häromdagen
Jag väntar på Schenker (eller om det var DHL, just nu är jag i läget "same shit, different name")