Är ju inte danskarnas fel att de är födda med "varm kartoffel i halsen" (het potastis), värre då med skåningarna som medvetet äter gröt men inte sväljer ner den innan de börjar prata...
Äsch, nu snackar du goja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är ju inte danskarnas fel att de är födda med "varm kartoffel i halsen" (het potastis), värre då med skåningarna som medvetet äter gröt men inte sväljer ner den innan de börjar prata...
Äsch, nu snackar du gojanorrlänningarna jag pratade med i jobbet var så förvånade över att jag var lätt att förstå
![]()
Om du ikke er snill, så begyner jeg skrive norsk isteden![]()
Norska i skrift är helt ok men när det pratas är en annan femmaspeciellt nynorsk...
Ska försöka komma ihåg det imorgon/senare idag.
Börjar jag snurra om att jag glömt något jah skulle komma ihåg men inte minns vad och vart jag hört/sett om något så påminn mig gärna @LadyCovergirl.
Har du sett något stjärnfall idag?
Bara i spegeln då jag råkade snubbla över skurhinken...
För övrigt så är såväl danska som norska trevliga språk och definitivt inte omöjliga att förstå. Ser gärna på dansk respektive norsk TV och det gör dottern också. Språk är nyttigt!
Jag är usel på att förstå norska och var usel på att förstå danska. Tog mig ungefär 4 år att börja förstå min väns pappa (dansk). Var en massa nickande och "jaa-anden" trots jag inte förstod ett piss av vad han saMen en dag klickade allt till och idag förstår jag honom alldeles perfekt!
Var i Danmark hörde han hemma? Det är ju skillnad på danska och danska![]()
Det är ju inget problem,många islänningar talar danskaEn jag känner kommer från Island och har jobbat många år i Danmark samt är gift med en skåning. Den ni!Tog ett tag innan jag förstod människan fullt ut
![]()
Danska på mors är rena grekiskan, riktig skit öVar i Danmark hörde han hemma? Det är ju skillnad på danska och danska![]()
Det är ju inget problem,många islänningar talar danska
Kollade efter bilar på Blocket och helt plötsligt försvann alla mina sparade annonserJag hoppas innerligt att det är ett tillfälligt fel så att jag inte måste leta igenom alla annonser igen
(Varför kan inte alla annonser ha årsskatt och max släpvagnsvikt i annonsen?)
Där jag har min häst uppställda hade vi i fjol under en period en familj som elever. De hade invandrat till Norge från Iran och sedan flyttat vidare hit. Där var det svårt att förstå språket.
I övrigt är jag vaken. Men bara knappt.![]()
I mitt fall var djuret Frasse-katten. Hon har en mycket speciell teknik för att väcka oss och kräva mat och utsläpp.Vaken? Vad är det för djur?![]()