Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite pay back har du samlat till på egen handJag jobbade klart o gick in i grevens tid,nu häller det ner ute.
Mätt och funderar på kaffe o brasa ,ja o så ligger det en nougat här också som någon är skyldigt till att jag köpte![]()
Mamma började prata engelska med personalen på Arlanda i onsdags. Denne som hört oss prata svenska innan såg oerhört förvirrad utKommit hem efter lite 40 års firande, lugnt och stillsamt men tröttsamt för hjärnan att blanda engelska och svenska och ibland bli tilltalad på tyska som jag inte förstår allsMen en trevlig kväll då jag hann prata med en hel del som jag inte ha träffat på länge.
Nu blir det te för vi satt ute och det blev kallt på slutet
![]()
En cider? Ja är det lördag så är det...Det här blev ju en redig partykvällHar druckit en cider... Tror fan jag ska gå och lägga mig nu.
En sådan skulle jag vilja haJag har en 60 cm bred och nästan 6 meter lång kabelstege med "kanalstöd" som är i stort sett död vad det gäller svaj, den får det bli istället. Att dom inte är godkända som arbetsstegar beror på vikten, tung som ett as , så Avanten med kranarmen får det bli när jag reser den och fäller den. Man ska aldrig kasta nånting, den tog jag reda på när dom rev en industri i stan.
Mamma började prata engelska med personalen på Arlanda i onsdags. Denne som hört oss prata svenska innan såg oerhört förvirrad ut![]()
Ska du ha tag på bra stegar, visserligen lite dyrare än genomsnittet så leta efter dom som har H-profil i benen, dom svajar minst och är stadiga. Rangliga stegar är livsfarliga för vips drar dom åt nåt håll eller viker sig, gamla rörstegar av stål är också livsfarliga för ingen vet hur rostiga dom är inuti rören.En sådan skulle jag vilja hamvh/numerajättehöjdräddpåstegar... (men har inga som helst betänkligheter att rida jättehästar
)
Jag har norska kunder på jobbet, man lär sig att förstå dem rätt fort. Men nu har jag även en tysk norrman, där är det svårt att förstå vad han sägerJag råkade prata svenska i London och fick ett svar jag nästan förstod innan jag insåg att personen pratade norska.
Norska begriper jag knappt i normala fall men det kändes så smidigt och bekant just då.
Danska är totalt hopplöst att begripa, kompisens sambo är dansk och hon får glatt tolka åt mig nästan varenda ord som grötas fram![]()