Tysk norrman måste bli totalt galet med tanke på tyska grammatikenJag har norska kunder på jobbet, man lär sig att förstå dem rätt fort. Men nu har jag även en tysk norrman, där är det svårt att förstå vad han säger
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tysk norrman måste bli totalt galet med tanke på tyska grammatikenJag har norska kunder på jobbet, man lär sig att förstå dem rätt fort. Men nu har jag även en tysk norrman, där är det svårt att förstå vad han säger
Du kan inte ana hur svårt det ärTysk norrman måste bli totalt galet med tanke på tyska grammatiken![]()
Vem flyr du från??Är på rymmen... igen ...
Jag har läst tyska men när jag hade gjort grundkursen var jag gråhårig tonåring och bytte till en helt onödig kurs men den var skoj och enkel.Du kan inte ana hur svårt det är
Jag har läst tyska men när jag hade gjort grundkursen var jag gråhårig tonåring och bytte till en helt onödig kurs men den var skoj och enkel.
Jag har inga problem med danska, vare sig att förstå, läsa eller tala (min mor var danska). Talad norska förstår jag också, men i skrift blir det totallåsning, jag kan nämligen inte skilja på danska o norska i skrift så i mitt huvud blir det danskt uttal. Hade verkligen problem med det när jag pluggade på universitetet eftersom en del litteratur o artiklar var på norska.
Mig själv, ångesten, livet.Vem flyr du från??
Den där kissen alltsåTelia killen som skulle komma på måndag ringde plötsligt och stod utanför dörren. Jag drällde runt i en t-shirt och pyjamasbyxor med grejer över hela lägenheten - måste diska och städa men var för lat idag.Där ser man varför man aldrig ska skjuta upp saker till morgondagen.
Tydligen är telefonjacket jag har fel - trots att Telias support svor att det inte var det - så nu måste jag dra en ethernet kabel från hallen via vardagsrummet till sovrummet där jag har datorn. Yay. Jag hatar att spika fast kablar och det fungerar aldrig för mig. Jag spikar och spikar och måttar fel och den fastnar inte och jag slår mig på tummen.Vet inte om 20m räcker eller om jag ska köpa en 30m. Så just nu ligger det kablar över hela golvet som jag vet att jag kommer att snubbla på någon gång. Dessutom nytt modem så nu måste jag skriva om WiFi lösenord på platta och mobil.
Katten blev galen när teliakillen var här och for runt som en galning och skrek och försökte hoppa ner på modemet och upp på ryggen på killen. Han såg lite förskräckt ut och fråga försynt om hon gick ut.Hon for verkligen runt som hon aldrig gör, tycket uppenbarligen att det här var bland det roligaste som hänt och lät som en mistlur.
Dessutom när han låg och mekade med telefonjacket i hallen passade hon på att lägga en rejäl korv i lådan som också står i hallen uh, lite mer än en meter från uttaget. Artig som han var sa han ingenting om stanken som uppkom
Positivt: slängde stenhårda misslyckade chokladsnitt och medelvärde på socker 5.9Sitter och läser en fanfic som är så jäkla bra att jag får ont i magen av den.
Eh, jag låtsades som jag glömt portkoden medan jag förtvivlat slängde på mig ett par jeans och hivade in allt jag kunde i köket och stängde dörren![]()
Jag medJag kollar givetvis på friidrott![]()