Sånger som du hatar

Hata är ett starkt ord men jag undviker gärna Sally Swifts musik. Hon verkar vara en bra person och förebild men musiken är inte min tekopp.

Min "undvik-musik" är generelllt tråkig nutida skvalpop och allting som varit med i melodifestivalen /eurovision. Oftast totalt ointressant att lyssna på.

Ok... så en ska alltså inte lyfta problematik som tangerar mobbing? Det är bättre att hålla käften istället för att lyfta att lite empati kanske är en bra sak? Att inte vara obekväm så andra får håna andras smak ifred?

Jag är faktiskt mållös. Jag förväntar mig bättre av vuxna människor.

Om man vet att man tar illa vid sig av att läsa att andra människor avskyr musik man tycker om så bör man hålla sig borta från trådar som så tydligt handlar om just det.

Den enda som varit otrevlig i tråden är du.

Som sagt, vi har olika tröskel för vad vi tar åt oss av och blir ledsna av :heart

Och varenda gång jag lyft problematiken i liknande trådar har jag fått veta att jag är överkänslig (trots att jag varit extremt tydlig med att jag inte tar illa upp personligen) och att det "bara är på kul".

Ungefär samma saker jag fick höra när jag var mobbad som värst :grin:
Jag tycker också att det kan kännas väldigt fel att sitta och skriva att man tycker illa om en viss artist. Att skriva att man ogillar vissa låtar däremot har jag inga problem med.

Instämmer i att hat inte är del av musiktyckandet, men så fort dansbandsmusik kommer i närheten av öronen så avslutas det förhållandet väldigt kvickt på snabbast möjliga sätt.

Sen tycker jag att 90% av det som spelas i olika sammanhang där jag inte själv valt album, är vare sig bra eller särskilt intressant. Numer med streaming har dessutom plottrigheten gått till nya höjder och låtar blandas hej vilt, så även album som är bra i grunden förstörs genom att splittras upp och blandas med helt annat.

#blandbandsogillarna
#albumaratomer
Menar du med dansbandsmusik en traditionella dansbandsmusiken som spelas av de traditionella dansbanden och/eller den musik (ofta covers på populära poplåtar, men även egna låtar) som moderna dansband spelar?
Ganska stor skillnad på dem.

Menar du med dansbandsmusik en traditionella dansbandsmusiken som spelas av de traditionella dansbanden och/eller den musik (ofta covers på populära poplåtar, men även egna låtar) som moderna dansband spelar?
Ganska stor skillnad på dem.
Mest den traditionella, men är ingen fan av covers heller. Det är den typiska melodin som slår till fly-tanken i hjärnan.

Duetten med TC och Luke Combs på årets Grammy var fantastisk!
Oh, Luke Combs :love: har missat detta, måste lyssna 👌

Jag är i stort sett allätare inom musik, så länge det inte är nån låt med en text med ett budskap som jag har svårt för, så lyssnar jag på det mesta, iof tung hip hop/rap kan väl bli lite väl heavy 😅 Men gärna jazz, rock, pop, punk men gillar nog mest country ändå 💕

Liknande trådar

L
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 769
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 229
Senast: Twihard
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Först så VARNING att dethär kan bli triggande om mat och ät störningar och sånt. Men jag vill bara få ut saker. Men många här vet nog...
Svar
14
· Visningar
1 463
Senast: Ajaj
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 707
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar