Sånger som du hatar

Typ 99% av dagens moderna musik. Jag är väldigt extrem och klarar inte av musik som jag inte gillar. Har dessutom en kompis som typ älskar sån musik som jag hatar och dessutom spelar sönder skiten.

Lite exempel:
Despasito
When you call me seniorita
Evert little Dream - Carlene Carter
Christina Lindberg. Jag fullkomligt hatar hennes jobbiga röst.
Olle Jönsson. Sjunger hellre än bra.
Volbeat
Linkin park
Foofigthers
Nickelback

Skulle kunna fortsätta hur länge som helst om all musik jag hatar.

Det finns en hel del som jag ogillar men hata är ett starkt ord, så då får jag dra fram något riktigt missfoster till "musik":

Hade vi tipsat Guantanamo om denna så hade det nog varit idel erkännanden inom ett dygn eller så.
Nejdå, Guantanamo kör Baby Shark på repeat och om du mot all förmodan släpps fri är den för alltid inristad i ditt undermedvetna :rofl:
Den biter sig fast som en igel och har du en gång hört den blir du aldrig av med den

Jag avskyr verkligen dansbandsmusik, men den här får mig att stoppa fingrarna i öronen och sjunga högt på någon annan sång. Kan jag inte undgå att höra den spyr jag nästan.

Kan kanske bero på att när jag var ute och svängde mina lurviga för länge sedan, så skulle alltid danspartnern sjunga/viska den när vi dansade. Yuck. :yuck:🤢🤮

Blir nyfiken på om du hört mer än hans vulgära låtar, eftersom det är mest de som folk hört.
Ingen aning, har familjemedlemmar som lyssnar på hans musik men själv har jag inte hört något på år och dar eftersom vi inte umgås så jag har ingen koll alls på vad jag hört och väljer inte hans musik av fri vilja.

Som jag tidigare sagt har svårt för trådar där poängen är att dissa någon annans smak... vi tycker alla om olika saker när det gäller mat, musik, film, böcker osv.

Sedan har jag svårt att uppbåda "hat" för något som musik... det finns musik som inte är min cup of tea men då är det bara att välja att lyssna på något annat. Min favoritmusik har definitivt många svårt för (metal) inkl min särbo... och jag pallar ytterst få delar av musiken han gillar :D

Kan tillägga att musik (och mer specifikt då från heavy metal-familjen) har använts som tortyr både i Guantanamo och i amerikanska fängelser i Irak. Flera av upphovsmännen har varit rätt förbannade när de fått veta det kan jag säga...

Fast det handlade väl om att upphovsmännen är emot tortyr och vill inte att deras musik ska användas för att medvetet skada människor?

🤦‍♀️Ursäkta då att jag spann vidare på mitt egna inlägg :grin: Men ja, jag tycker faktiskt det finns en viss relevans med det när en pratar om musik en "hatar". Dvs det som är outhärdligt för någon kan vara en annans favoritmusik.

Du behöver inte låta så defensiv, jag förstod bara inte kopplingen du gjorde.

I min värld är det inget som öht är samma sak, de flesta är ju väl medvetna om att musiksmak skiljer sig och att någons favorit är en annans huvudvärk. När du skrev att upphovsmännen inte var glada över att deras musik användes för tortyr i det sammanhanget tolkade jag det som att upphovsmännen var sura för att folk (fångvaktare/militär) inte gillade deras musik. Inte att det var för att fångar torterades.

Och nej, jag har inga problem med att folk "hatar" viss musik. Fine, det är kanske ett magstarkt ord men det är väl ok om det är så, tycker jag. Att klanka ner på varandras musiksmak och raljera över den är däremot en helt annan sak.

Du behöver inte låta så defensiv, jag förstod bara inte kopplingen du gjorde.

I min värld är det inget som öht är samma sak, de flesta är ju väl medvetna om att musiksmak skiljer sig och att någons favorit är en annans huvudvärk. När du skrev att upphovsmännen inte var glada över att deras musik användes för tortyr i det sammanhanget tolkade jag det som att upphovsmännen var sura för att folk (fångvaktare/militär) inte gillade deras musik. Inte att det var för att fångar torterades.

Och nej, jag har inga problem med att folk "hatar" viss musik. Fine, det är kanske ett magstarkt ord men det är väl ok om det är så, tycker jag. Att klanka ner på varandras musiksmak och raljera över den är däremot en helt annan sak.

Då feltolkade du rejält.

Som sagt, jag förstår inte poängen med en tråd där en ska dissa någon annans smak oavsett vad det gäller eftersom det per automatik blir att en klankar ner på den. Det en gillar är någon annans tortyr... bildligt talat då.

Det finns en massa musik jag avskyr... men jag ser ingen poäng med att lista den offentligt, just eftersom det kan slå så fel. Personligen har jag inga problem med att någon anser att Sabaton är det vidrigaste som finns i musikväg :D men alla är inte så obrydda.

Då feltolkade du rejält.

Som sagt, jag förstår inte poängen med en tråd där en ska dissa någon annans smak oavsett vad det gäller eftersom det per automatik blir att en klankar ner på den. Det en gillar är någon annans tortyr... bildligt talat då.

Det finns en massa musik jag avskyr... men jag ser ingen poäng med att lista den offentligt, just eftersom det kan slå så fel. Personligen har jag inga problem med att någon anser att Sabaton är det vidrigaste som finns i musikväg :D men alla är inte så obrydda.

Ja, uppenbarligen och det var därför jag ifrågasatte ditt inlägg.

Vi tycker helt enkelt olika i trådens vara/icke vara och jag tror ingen av oss kommer övertyga den andra 😉 Jag tycker det är en skojig tråd så länge folk inte attackerar varandra personligen.

Ja, uppenbarligen och det var därför jag ifrågasatte ditt inlägg.

Vi tycker helt enkelt olika i trådens vara/icke vara och jag tror ingen av oss kommer övertyga den andra 😉 Jag tycker det är en skojig tråd så länge folk inte attackerar varandra personligen.

Och som fd mobbingoffer där bla det mesta jag gillade ifrågasattes har jag extremt svårt att se något roligt med att dissa andras smak. Det är mobbingmentalitet rakt av.

Som sagt, det kan slå väldigt fel.

Och som fd mobbingoffer där bla det mesta jag gillade ifrågasattes har jag extremt svårt att se något roligt med att dissa andras smak. Det är mobbingmentalitet rakt av.

Som sagt, det kan slå väldigt fel.

Alltså nu vill jag inte bli alldeles för personlig men jag kan också relatera till att ha blivit rejält utsatt och får fortfarande regelbundet försvara mina preferenser (och få kommentarer in public, herregud jag är ju en svartsminkad, piercad och tatuerad medelålders kvinna i glesbygd liksom 😜) inom olika områden men jag tycker ändå inte att det har något att göra med en sån här tråd. På något vis alla faktiskt. Jag upplever den som högst harmlös, även om flera artister som jag gillar finns listade av andra medlemmar.

Liknande trådar

L
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 769
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 229
Senast: Twihard
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Först så VARNING att dethär kan bli triggande om mat och ät störningar och sånt. Men jag vill bara få ut saker. Men många här vet nog...
Svar
14
· Visningar
1 463
Senast: Ajaj
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 707
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar