Sånger som du hatar

Inget som jag lyssnar på, men inget som jag hatar
Jag vet ärligt talat inte om jag hatar nån musik. Så mycket energi som hat har jag nog inte orkat sträcka mig till.

Däremot ogillar jag i princip allt Di Leva så pass att jag suckar och byter radiokanal om det skulle spelas.
Kommer inte ihåg någon mer specifik artist som jag gör samma med för stunden, men jag kan återkomma när jag kommer på någon. För det lär ju finnas fler jag inte har lust att lyssna på.

I övrigt är det nog oftast att jag känner att den här låten var inte bra, jag hoppar till nästa låt/byter kanal.

Instämmer i att hat inte är del av musiktyckandet, men så fort dansbandsmusik kommer i närheten av öronen så avslutas det förhållandet väldigt kvickt på snabbast möjliga sätt.

Sen tycker jag att 90% av det som spelas i olika sammanhang där jag inte själv valt album, är vare sig bra eller särskilt intressant. Numer med streaming har dessutom plottrigheten gått till nya höjder och låtar blandas hej vilt, så även album som är bra i grunden förstörs genom att splittras upp och blandas med helt annat.

#blandbandsogillarna
#albumaratomer

Lisa Ekdahl, allt. Enda sedan jag var liten har jag haft riktigt svårt för hennes röst. Gör typ fysiskt ont.
Ja VERKLIGEN.
Läste en gång en recensent som skrev att hon låter självgod och det är nog det som jag stör mig på. Samt rösten.
Hon är säkert väldigt duktig och jag menar ingenting illa om henne som person men hennes musik är ingenting för mig.

Klarar heller inte av Shania Twain, Tina Turner, Jonas Brothers, Meghan Trainor, Pink. Och väldigt, väldigt mycket annat som jag inte kommer på just nu.

Ja VERKLIGEN.
Läste en gång en recensent som skrev att hon låter självgod och det är nog det som jag stör mig på. Samt rösten.
Hon är säkert väldigt duktig och jag menar ingenting illa om henne som person men hennes musik är ingenting för mig.

Klarar heller inte av Shania Twain, Tina Turner, Jonas Brothers, Meghan Trainor, Pink. Och väldigt, väldigt mycket annat som jag inte kommer på just nu.
Lisa Ekdahl är en sån jag kan lyssna oavbrutet på i en hel dag, album efter album. Absolut favorit. Rösten är magnifik i flera olika genrer.

En låt som jag helt irrationellt inte klarar av är Release me med Oh Laura. Det känns som naglar mot en griffeltavla i kroppen varje gång den dyker upp.

Förstår mig inte alls på Smith and Tell, First Aid Kit och andra artister inom samma genre men får inte samma ihållande obehag i kroppen i alla fall 😅

Allt som sjungs med högfrekvent, pipig röst… Tyvärr räknas många (kanske de flesta?) kvinnliga sångare in där för mig… Men för att ta en: Nothing compares 2 U. Huvudet exploderar.

Artister som får mig att byta kanal är Per Gessle (både Gyllene Tider och Roxette) och Tina Turner. Vet egentligen inte varför, men jag blir på dåligt humör.

Liknande trådar

L
Relationer Dethär kanske är en konstig fråga så ursäkta då. Men jag undrar om ni hatar någon? Eller har gjort nångång? Alltså jag menar inte som...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 769
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 229
Senast: Twihard
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Först så VARNING att dethär kan bli triggande om mat och ät störningar och sånt. Men jag vill bara få ut saker. Men många här vet nog...
Svar
14
· Visningar
1 463
Senast: Ajaj
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 707
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar