Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställt lite tillskott, dyrt som 17 så det får 17 se till ge resultat nu :cautious::p
Collagen Protein för hud och leder och Curcumin (gurkmeja) för immunförsvaret.
Nästa steg är att boka PT på gymmet och komma i gång med styrketräningen igen.

2.5 km är ju bra ändå! En vän sa "det är den motionen som blir av som är bra" ;) Jag ska träffa tränaren på gymmet på onsdag för uppföljning, då har det gått 3 veckor sen första vändan. Hoppas han kan peppa igång mig lite, kroppen (och sinnet) har känts tungt sista veckan utan någon egentlig orsak :cautious: Du kan inte boka in ett pass med PT för att kicka igång igen lite?
Jo, det vore nog bra! Men är lite rädd för då måste jag ju ge mig på "riktiga" gymmet och inte bara gå på pass :nailbiting::rofl: jobbigt när det känns så :down: Hoppas det är något snabbt övergående! Eller att ptn har nån smart lösning :up:

Semester idag. Ska iväg och träffa tonåringens blivande mentor på gymnasiet. Skolan börjar för henne på måndag. Lillungen började idag.

Har varit till stallet och morgonfodrat och släppt ut de hästar som stått inne i natt. Tycker det är himla mysigt att göra morgon i stället. Det händer inte då ofta.

Jo, det vore nog bra! Men är lite rädd för då måste jag ju ge mig på "riktiga" gymmet och inte bara gå på pass :nailbiting::rofl: jobbigt när det känns så :down: Hoppas det är något snabbt övergående! Eller att ptn har nån smart lösning :up:
Haha eller så får du som mig, bara ett par övningar å då kan man klämma in dom efter passet ;) Ja får hoppas det går över. Jag har ju vart helt seg hela veckan men det var riktigt skönt att komma ut igår :) Jag ska nog försöka ringa och boka pass idag, tror det är dans idag. Jag lyckas nämligen inte logga in och boka :banghead:

När man väl kommer igång och träna på det "riktiga" gymmet är det faktiskt väldigt meditativt.
Nyckeln är att ha kunskap om övningarna. Sen är det bara gå in i sin bubbla och köra :)

Heja! Jag gick till butiken och hem igen, 2,5 km totalt. I övrigt har jag bara vankat fram och tillbaka hemma :rofl:överväger att hoppa in i beach-tråden för att kanske få fart på gymmotivationen :cautious:
Jag har några färdiga helkroppsprogram som du kan få för att testa om du vill (du behöver bara kettlebell, hantlar och en matta, så det är inga skrämmande maskiner eller skivstänger ;) ). För mig funkar det bäst för motivationen att bara gå dit, köra igenom övningar enligt en lista och sen veta att jag är klar oavsett om det tar 30 minuter (om jag kör hårt) eller en timme (om jag är långsam). När man sen lärt sig programmet så flyter det på ännu bättre när man vet ungefär hur mycket/lite som är kvar, och så fort tekniken sitter så är det roligt att börja höja vikterna :D .
Att gå runt planlöst bland maskiner/fria vikter eller att boka in ett gruppass på en timme kan kännas mycket värre, för då blir det antingen inget vettigt gjort eller så stör jag mig på att jag inte kan påverka tidsåtgången.

Känns som om temat för tråden är trötthet idag och jag sällar mig till den trötta skaran. En förkyld treåring som varit vaken och snurrat runt i sängen ett par timmar i natt och en sexmånaders som ville ha mat mitt i allt och också snurrade runt. Trött och sliten idag helt enkelt.

Kram @EmmaW var rädd om handen!

Så, dagens insats i stallrenoveringen är klar. Försöker hjälpa till iallafall en timme om dagen. Installning 1e september är nog bara att glömma dock...

Haha eller så får du som mig, bara ett par övningar å då kan man klämma in dom efter passet ;) Ja får hoppas det går över. Jag har ju vart helt seg hela veckan men det var riktigt skönt att komma ut igår :) Jag ska nog försöka ringa och boka pass idag, tror det är dans idag. Jag lyckas nämligen inte logga in och boka :banghead:
Smart! Sist kunde jag dock inte ens gå ner för trappen efter passet. :D men typ innan yinyogan vore nog inte alls en dum idé! Kul med dans, det skulle jag också vilja prova!
När man väl kommer igång och träna på det "riktiga" gymmet är det faktiskt väldigt meditativt.
Nyckeln är att ha kunskap om övningarna. Sen är det bara gå in i sin bubbla och köra :)
Det kan jag tänka mig! Nu är jag ju helt lost och då blir det "läskigt". Har tänkt gå dit nån gång när det är tomt och känna mig för i lugn och ro. :) jag vill gärna gilla det så måste ju börja nångång!
Jag har några färdiga helkroppsprogram som du kan få för att testa om du vill (du behöver bara kettlebell, hantlar och en matta, så det är inga skrämmande maskiner eller skivstänger ;) ). För mig funkar det bäst för motivationen att bara gå dit, köra igenom övningar enligt en lista och sen veta att jag är klar oavsett om det tar 30 minuter (om jag kör hårt) eller en timme (om jag är långsam). När man sen lärt sig programmet så flyter det på ännu bättre när man vet ungefär hur mycket/lite som är kvar, och så fort tekniken sitter så är det roligt att börja höja vikterna :D .
Att gå runt planlöst bland maskiner/fria vikter eller att boka in ett gruppass på en timme kan kännas mycket värre, för då blir det antingen inget vettigt gjort eller så stör jag mig på att jag inte kan påverka tidsåtgången.
Jättegärna, vad snällt! Jag tror jag blir lite extra lost just för att jag inte har någon plan eller susning om hur man egentligen gör när man styrketränar liksom. :laugh: Så det vore guld med ett program!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 933
Senast: Krålus
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 472
Senast: Grazing
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka