Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så arg! Fått massa medicin men inget av det jag bad om, som jag vet fungerar! Läkaren konstaterade "ryggont" och skickade hem mig med Paraflex. På apoteket säger de att jag inte ska köra bil på den, något läkaren inte upplyste om. Hur ska jag kunna jobba?
Aaaaah! Känner mig inte särskilt hjälpt av sjukvården just nu...

Så arg! Fått massa medicin men inget av det jag bad om, som jag vet fungerar! Läkaren konstaterade "ryggont" och skickade hem mig med Paraflex. På apoteket säger de att jag inte ska köra bil på den, något läkaren inte upplyste om. Hur ska jag kunna jobba?
Det är ju individuellt, själv kör jag bil om jag tagit Paraflex.
http://www.fass.se/LIF/product?userType=0&nplId=19600628000062

Förr fanns Paraflex Comp, dom fick man inte köra bil med.

Eksem kan vara allergiska.

Eksem kan vara allergiska.

Självklart, men mot vad? Allt allergiframkallande tvättmedel mm är borta sen tio år. Hudläkare har sagt att det är atopiska eksem och ordinerat behandling efter det som funkar super. Nu ville jag ha nytt recept och får en helt ny och mycket diffus diagnos (komplett med läkemedel jag uttryckligen sa att jag testat förr utan resultat). Jag orkar inte tjata mer på vården...

Självklart, men mot vad? Allt allergiframkallande tvättmedel mm är borta sen tio år. Hudläkare har sagt att det är atopiska eksem och ordinerat behandling efter det som funkar super. Nu ville jag ha nytt recept och får en helt ny och mycket diffus diagnos (komplett med läkemedel jag uttryckligen sa att jag testat förr utan resultat). Jag orkar inte tjata mer på vården...

Jag har också atopiska eksem. Eller har iaf fått höra det hela livet och har i princip haft stående recept på kortison. Nu när min minsting får utslag så sa läkaren jag var hos att han trodde och jobbade mycket efter ny forskning så nu ska jag utesluta all mjölk (eftersom jag ammar) för att se om det kan vara mjölkproteinallergi och kanske jag själv blir hjälpt av det också. Ja men det var ju så dags att upptäcka det nu när mina föräldrar och jag själv sprungit på vc i typ hela mitt liv :meh: bättre sent än aldrig.

Tjoho, fick en läkartid idag. Så om 45 minuter ska jag få hjälp hoppas jag.
Hoppas de hittar vad som är fel och inte bara skriver ut alvedon och skickar hem mig.
Sen ska vi hem till @dobbis och rycka stolpar. Får väl se hur mycket ryggen pallar med.
Jag kan glädja dig med att ett 10tal står på utedasset.

Paraflex är muskelavslappnande,helt värdelösa! Och man kan köra bil utmärkt på dom.

Åt en stor sushi igår (medan jag kollade in GoT) och herregud vad jag vill ha en idag igen. Jag brukar begränsa mig till en i veckan, men nu vill jag haaaaaaaa.

Jag har också atopiska eksem. Eller har iaf fått höra det hela livet och har i princip haft stående recept på kortison. Nu när min minsting får utslag så sa läkaren jag var hos att han trodde och jobbade mycket efter ny forskning så nu ska jag utesluta all mjölk (eftersom jag ammar) för att se om det kan vara mjölkproteinallergi och kanske jag själv blir hjälpt av det också. Ja men det var ju så dags att upptäcka det nu när mina föräldrar och jag själv sprungit på vc i typ hela mitt liv :meh: bättre sent än aldrig.

Men då fick du i varje fall en "bestämd" allergi, inte bara rent allmänt "allergi"..
Jag tror mer på att det är psoriasis i och med att min mamma har det. Och jag har varit kortisonfri i flera år, fram tills nu vill säga.
Och om det är allergi är det väl lämpligt att ta reda på vad som utlöser det istället för att skriva ut medicin..

Men då fick du i varje fall en "bestämd" allergi, inte bara rent allmänt "allergi"..
Jag tror mer på att det är psoriasis i och med att min mamma har det. Och jag har varit kortisonfri i flera år, fram tills nu vill säga.
Och om det är allergi är det väl lämpligt att ta reda på vad som utlöser det istället för att skriva ut medicin..

Instämmer. När lillen var på kontroll i princip dumförklarades jag av den läkaren som menade att "det är väl klart mjukgörande inte hjälper, använd kortison" medan den andra läkaren (betydligt yngre) verkligen var intresserad och ville gå till botten med det här.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 949
Senast: Krålus
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 473
Senast: Grazing
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka