Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gud, jag har stressat som en galning idag för att hinna allt inför imorgon.
Jobbat, tränat hästar, storstädat och bytt sängkläder inför hundens operation imorgon. Skulle just bada henne när jag inser att det ju är tis idag. Hon ska ju opereras Tors.
Helt plötsligt har jag all tid i världen.
Fan så skönt!
Nu ska jag lugna mig.

Så var det med det lugnet och den storstädningen. Hunden gillar att stå på soffryggen/i fönstret och kolla ut. Jättegulligt och ok för mig normalt. Nu fastnade dock långhåriga pappi-örat i min kaktus. Vips så låg det jord och de stenar som legat över jorden i soffan, bakom soffan, i och bakom elementet och över halva vardagsrumsgolvet.
Haha.. Fick hasa fram soffan och hänga över den för att försöka plocka upp alla stenar och försöka pilla fram dem från bakom elementet etc.
Nu är kaktusen på annan plats. Med betydligt mindre jord..
Tur att städsakerna är framme fortf. ;)

Jag hade en idé om att man flyttpackar för att saker ska ta mindre plats i en lastbil. Om det stämmer så måste jag göra något fel för min lägenhet är definitivt större än en lastbil men jag kommer inte in i badrummet längre :confused:

Filmat Aramis och skickat iväg till tjejen som behandlat honom. Jag tycker tyvärr inte att han blir speciellt mycket bättre så imorgon ringer jag veterinär och bokar tid. Så här kan han inte ha det!

Nu blir det ett bad.

Kollade passen inför resan nästa vecka.. och upptäckte givetvis att pojkvännens pass går ut någon dag innan resan :banghead: någon som vet om man kan fixa provisoriskt pass några dar innan resan? eller går det bara att fixa samma dag som avresan..?

Har varit på skjutbanan för mina första serier i år och det känns man är inte alls lika bra nu som när man gjorde av med mellan 3-5000 skott om året men grunderna sitter där och det gäller att mjuka upp dom lite så släpper det och man är på banan igen .Verkar som man har igen lite för alla skott och timmar man tillbringat på skjutbanan och på tävlingar så det inte behövs allt för mycket för att det ska fungera och dom sitter där dom ska .Blev ingen utanför träffområdet men dom ska helst sitta i mitten

Fröken kobra är numera typ... kanin. Har tänder men bits inte, åtminstone för tillfället. Vi har hållit oss på ridbanan, och hon börjar fatta hur jag vill att hon ska röra sig. Men eldprovet blir den dag vi ska bege oss från gården igen

Det blev lite gjort idag i alla fall. Virket jag köpte i morse lyftes in i ladan. Sen gick jag lös med kofoten i jordkällaren och fick bort den ruttna dörrkarmen. Sen har jag ägnat mig åt att få bort högen med gammalt virke som legat sedan förra hösten då taket lades om. Men jag blev inte klar. Nu ska jag äta middag.

Hopplöst.

Jag saknar min Toyota corolla från -96. Det är den bästa bil jag haft. Den ägde jag i 3 och ett halvt år och jag körde 7000 mil med den. Bilen höll mil efter mil. Det enda som hände under tiden var att ett bromsok kärvade fast och att ljuddämparen fick bytas.
Jag får hålla med dig motvilligt :D men vi har haft flera Toyota på jobbet Landcruser Hette modellen och dom bara gick och gick .På den sista kom dom på att det var något knas på bakaxeln på den modellen så vi blev kallade att byta bakaxel på en bil som gått 18000 mil och bilen var 8 år gammal .Det är nog inte så många märken som gör det

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 949
Senast: Krålus
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 473
Senast: Grazing
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka