Vad gör vi nu då? Del LXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det verkar vara ett vanligt fel allra helst på Volvo .Dom är så dåliga och det spelar ingen roll om det är orginal .Den höll bara ett år .På min gamla 850 så höll dom två år så jag bytte en vart år och nästa år andra sidan
Hopplöst.

Jag saknar min Toyota corolla från -96. Det är den bästa bil jag haft. Den ägde jag i 3 och ett halvt år och jag körde 7000 mil med den. Bilen höll mil efter mil. Det enda som hände under tiden var att ett bromsok kärvade fast och att ljuddämparen fick bytas.

Gud jag håller på att bli knäpp när det gäller maken och hans läkare, för 14 dagar sedan träffade vi läkaren, då var han mycket skeptisk till att vi inte hade varit där oftare och ansåg att vi skulle komma var 14:e dag för omläggning av såret. Han menade även att ny operation kunde det inte bli tal om för ens efter 6 månader från att såret hade läkt, dvs tidigaste januari/februari. Idag såg såret visst bra ut, han gick väl med på att sjukskriva maken 14 dagar till men sen kunde han nog jobba och vi skulle komma tillbaka i november för diskussion om ny operation, det borde nog bli lagom. :cautious:
Maken ifrågasatte om han verkligen ska börja jobba heltid om 14 dagar och lyfta tungt, och läkaren säger" det är väl bara låta bli att lyfta?" Hallå?? :meh: Vem ska lyfta då om maken jobbar? Samtidigt så konstatera läkaren att vätskebristen är ett problem och maken behöver få lite mer muskler... Problemet är ju att han just nu står still, trots att han äter mängder så går han inte upp, antagligen använder kroppen all energi till att läka ihop honom men det räcker liksom inte till för att även bygga muskler. :cautious: Så i ena andetaget så hälsade läkaren välkommen tillbaka i november för att i nästa andetag konstatera att maken kanske behövde komma in för att få dropp lite då och då för att hålla vätskebalansen... :cautious: Känns det vettigt att jobba heltid med fysiskt tungt jobb om man har svårt att hålla vätskebalansen när man knappt rör sig?O_o

Ska dricka en shake innan jag gör klart dagens uppgifter. Ska jag göra något vettigt på gymmet krävs nog lite mer energi :)

Gud jag håller på att bli knäpp när det gäller maken och hans läkare, för 14 dagar sedan träffade vi läkaren, då var han mycket skeptisk till att vi inte hade varit där oftare och ansåg att vi skulle komma var 14:e dag för omläggning av såret. Han menade även att ny operation kunde det inte bli tal om för ens efter 6 månader från att såret hade läkt, dvs tidigaste januari/februari. Idag såg såret visst bra ut, han gick väl med på att sjukskriva maken 14 dagar till men sen kunde han nog jobba och vi skulle komma tillbaka i november för diskussion om ny operation, det borde nog bli lagom. :cautious:
Maken ifrågasatte om han verkligen ska börja jobba heltid om 14 dagar och lyfta tungt, och läkaren säger" det är väl bara låta bli att lyfta?" Hallå?? :meh: Vem ska lyfta då om maken jobbar? Samtidigt så konstatera läkaren att vätskebristen är ett problem och maken behöver få lite mer muskler... Problemet är ju att han just nu står still, trots att han äter mängder så går han inte upp, antagligen använder kroppen all energi till att läka ihop honom men det räcker liksom inte till för att även bygga muskler. :cautious: Så i ena andetaget så hälsade läkaren välkommen tillbaka i november för att i nästa andetag konstatera att maken kanske behövde komma in för att få dropp lite då och då för att hålla vätskebalansen... :cautious: Känns det vettigt att jobba heltid med fysiskt tungt jobb om man har svårt att hålla vätskebalansen när man knappt rör sig?O_o

Nej det gör det verkligen inte! Vården alltså :banghead:

Sambon pratade med sin farfar (90 år) som varit iväg för omläggning av bandage på benet. Sköterskan som klippte upp det upptäckte att under det som skulle av satt ännu mer från förrförra gången... Så alltså hade de bara satt dit det gamla bandaget igen :mad:

Nej det gör det verkligen inte! Vården alltså :banghead:

Sambon pratade med sin farfar (90 år) som varit iväg för omläggning av bandage på benet. Sköterskan som klippte upp det upptäckte att under det som skulle av satt ännu mer från förrförra gången... Så alltså hade de bara satt dit det gamla bandaget igen :mad:
Jag är inte förvånad, jag fick lägga om såren själv idag på maken, jag fick åtminstone med mig en hel del bandage hem :meh: Speciellt Aqva seal (?) som ska läggas på enligt läkaren men inte finns att köpa på apotek :meh:

Däckade i soffan efter jobbet... i två timmar :eek:
Den där orken är som bortblåst :down:
Har massor att göra och nu måste jag ner på stan en sväng, har varken ork eller lust!
I morse hade vi 7 grader ute och kallt. Hösten är här nu, det kändes i luften. Nu lyser solen ute och det är varmt som attans ute :confused:
Jag längtar efter hösten, jag tycks alltid må ganska bra då :idea:
Psykologen ringde förut när jag var på jobbet, han ville be om ursäkt för gårdagen...jag tjurade ihop totalt och sa att jag inte hade tid så nu ska han ringa i morgon i stället. Och jag har ingen lust, man ska inte leka runt med människors inre om man inte vet vad man gör :meh:

Jag är inte förvånad, jag fick lägga om såren själv idag på maken, jag fick åtminstone med mig en hel del bandage hem :meh: Speciellt Aqva seal (?) som ska läggas på enligt läkaren men inte finns att köpa på apotek :meh:

Sjukt alltså. Sambons farfar har dessutom diabetes då det kan ju i värsta fall bli så att benet måste amputeras, känns ju bull då att de gör halvdant jobb med omläggningen.

Byt läkare :meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 949
Senast: Krålus
·
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 473
Senast: Grazing
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 703
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 494

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka