Vad gör vi nu då? Del LXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Äntligen lite lunch efter en lätt frulle vid 8tiden i morse :p. Blev kvar längre i stallet än jag tänkte :p. Efter hovis hade verkat min häst så stack vi ner i skogen och skrittade barbacka en sväng (hon ska få sommarvila iaf en vecka framåt from i morgon) och när jag kom tillbaka till stallet mötte jag hyffsat nya grannen som tog in sin frieserkorsning och jag sa lite lätt att hon har så härligt steg, att det vore kul att få prova henne någon gång om jag får...:o. Svaret vart självklart så bra att jag får hjälp med motionen, hämtar travaren med så rider vi ut :). Så vi fick en härlig ridtur på skogsvägen hon inte hade provat än :). Så nu ska jag väl klara mig från ridning när jag åker till sambon på västkusten i morgon :p

@TessanJ Åååh Smultronstället, så himmelskt god glass där. Många år sen jag fick möjligheten att mumsa den.

@tanten jag har varit så nyfiken på att lagra smaklösost men fått låta bli, platsbrist.:meh:
Hoppas du återkommer med ärligt detaljerat omdöme.

Alltså egentligen är ju inte glassen i mitt tycke godare där än nån annastans, är ju vanlig siaglass typ. Men uppläggningen är ju fantastisk! :love:. Jag bor ju hyffsat nära men i år har jag skött mig och bara varit en gång den här sommaren, bor tillräckligt nära att det förr om somrarna dragit iväg på besöken...:p

Alltså egentligen är ju inte glassen i mitt tycke godare där än nån annastans, är ju vanlig siaglass typ. Men uppläggningen är ju fantastisk! :love:. Jag bor ju hyffsat nära men i år har jag skött mig och bara varit en gång den här sommaren, bor tillräckligt nära att det förr om somrarna dragit iväg på besöken...:p
Köerna skrämmer bort en dock :wtf:

Ja om man åker mitt på dagen när det är riktigt härligt sommarväder, huagaligen! Vi kom ju dit typ 50 min före stängning så var rätt lugnt och skönt ;)
I år var vi där några dagar efter midsommar och då var kön inte alls så lång. Förra året åt jag glass till frukost :rofl: Men som du säger, de riktigt långa köerna ... :crazy::crazy: De blir ju hela kvarter långa!
Vi bor också rätt nära dit men jag är ingen glassfantast så vi äter inte där så ofta :angel:

Blää. Plockade bort en liten äcklig jävla fästing från min mage..:mad:. Här är soligt och fint en den jävla blåsten är jag så jävla less på, vad fan är detta för skitväder denna sommar...:devil:. Nåja. Bättre och lägga energin på att se till att få fart på tvätt och städ här hemma...:)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Imorgon har jag tänkt laga gambas pil pil och har för första gången i mitt liv köpt frysta råa scampi. Ska de tinas innan de läggs i...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 900
Senast: Avalbane
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
7 713
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 952
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar