Vad gör vi nu då? Del LXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
En pavlova kanske? Eller variant av det. Det är ju enkelt att göra i förväg och läggs ihop fort. Min favorit är marängbottnar (stora, lite sega) med glasskräm (vispad grädde blandat med vaniljkräm) med krossad daim i på varje lager och färska bär uppepå :d
Tårtan blir nog en variant, Kalastårta heter den i min receptbok men i den är det bara grädde och bär som fyllning och dottern vill ha choklad så jag ska göra någon variant på det.
Men jag måste även baka kakor... :cautious: Dumt nog har jag vant in folk på att det brukar vara en sju sorters kakor när barnen fyller så jag känner lite press och ingen som helst inspiration. :cautious:

Tårtan blir nog en variant, Kalastårta heter den i min receptbok men i den är det bara grädde och bär som fyllning och dottern vill ha choklad så jag ska göra någon variant på det.
Men jag måste även baka kakor... :cautious: Dumt nog har jag vant in folk på att det brukar vara en sju sorters kakor när barnen fyller så jag känner lite press och ingen som helst inspiration. :cautious:
Man kan köpa kakor och ljuga lite ;) :D
Kan du ha chokladmousse på ett lager kanske?

:eek::angel:
Det lutar åt chokladmousse, jag har även ett recept på frosting som är väldigt gott att lägga emellan men då behöver jag hallon för att väga upp det söta och de är inte klara än. :cautious: Möjligtvis går det att använda björnbär istället men vi får se. :D
Jag gjorde en apgod och enkel tårta till kollegan. Köpte Garant kakmix för chokladkaka och gjorde den. Delade och hade på jordnötssmör och sylt på mellanlagret och en enkel vaniljfrosting uppepå. Dekorerade med hallon. Kollegan åt halva själv :D

Följa hjärtat eller hjärnan?
Hur resonerar ni?
Svårt att svara på när det är så allmänt frågat men gör ett försök.
Ärligt talat så försöker jag nog ta rimliga beslut utifrån vad det gäller, men inte alla gånger jag kan säga att det lyckas :o men försöker iaf. utifrån rimlighet, risker osv.
Kan beslutet påverka någon annan djur eller människa så funderar jag gärna ett par extra gånger.
Vissa gånger har nog hjärtat lite för mycket åsikter mot vad hjärnan tycker är lämpligt.
Gissar att svaret inte gav så mycket egentligen tyvärr.

Har varit hos min Endokrin läkare. Jag har en liten knuta på hypofysen. Godartad sådan. Så jag ska fortsätta att ta blodprov var 3 mån ca. Göra MR om några år

Du är min husgud :love:

:rofl:

Husgudinna hoppas jag :laugh: jag får ju se till att leva upp till mitt namn ;)

Från Svenska namn:
"Kvinnonamnet Helena kommer från det grekiska ordet för strålande, lysande eller fackla.

När namnet infördes i den svenska almanackan på den 18 augusti, var det för att fira minnet av Sankta Helena som var mor till den romerska kejsaren Konstantin den store. Kortformer av namnet är Lena (namn) Lena, Ellen och Elin. Andra varianter är Helene och Elena.

Namnet var mycket vanligt på 1970-talet, men har sedan dalat i popularitet.Totalt fanns 31 december 2005 82 937 personer i Sverige med namnet Helena varav 27 321 med det som tilltalsnamn.År 2003 fick 551 flickor namnet, varav 31 fick det som tilltalsnamn. Namnsdag: 31 juli, (1901-2000: 18 augusti)."

:D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Mat Imorgon har jag tänkt laga gambas pil pil och har för första gången i mitt liv köpt frysta råa scampi. Ska de tinas innan de läggs i...
Svar
2
· Visningar
301
Senast: Fetaost
·
Skola & Jobb Jag behöver en ny väska för kortare och längre resor. Den jag har nu är en axelremsväska men börjar släppa i en söm så börjar kolla på...
2
Svar
29
· Visningar
1 900
Senast: Avalbane
·
Hemmet Ska titta på ett hus som är 110 år gammalt. Har ingen källare utan krypgrund. Behov av att bytas fönster på ovanvåningen. Mäklaren...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
7 729
  • Låst
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
56 952
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar