Vad gör vi? Del XLV

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
IMG20221108094948.webp

Winter is coming! đŸ„¶
 
Haha. IgenkÀnning pÄ den.

Min lÀkare i stort sett tvingade mig till sjukskrivning. Och hon har bistert sagt att jag ska sluta vara sÄ tapper. :D
Jag hade mÄtt uselt men bitit ihop och hon blev strÀng....

/mvh inbillningsfrisk
Jag tyckte det var rimligt att jobba 100% (som elevassistent) tvÄ veckor efter jag brutit 6 revben för nÄgra Är sen. DÄ blev min lÀkare strÀng nÀr jag frÄgade om man kunde fÄ nÄgon medicin eftersom jag hade svÄrt att andas pÄ nÀtterna.. :angel:
Han sa, vĂ€ldigt strĂ€ngt: ”Jag ser att du varit korttidssjukskriven för utmattningssyndrom tidigare. Det Ă€r sĂ„na som du som gĂ„r i vĂ€ggen.”
(TyvÀrr fick han ju rÀtt ocksÄ. Mindre Àn tvÄ Är senare blev jag lÄngtidssjukskriven och har bestÄende kognitiva nedsÀttningar. DrÄpligt.)

@Nepenthe Hoppas du kan fÄ en ny tid snabbt! :heart Jag har fÄtt lÀra mig att försöka se pÄ mig sjÀlv som jag ser pÄ mina nÀrstÄende. Dvs, vilka rÄd/uppmaningar skulle jag gett en nÀrstÄende om hen mÄdde som jag gör just nu? Och försöka ge sig sjÀlv det rÄdet istÀllet.
I lÀngden vinner ingen, varken man sjÀlv eller samhÀllet, sÄ att man biter ihop tills man bryter ihop.
 
Gör mer surkÄl! Den förra satsen har stÄtt i tvÄ veckor nu och verkar vÀldigt lovande. Kanske har jag knÀckt surkÄlskoden! Provsmakningen fÄr vÀnta tvÄ veckor till men lika bra att fixa en ny laddning nu om första blir bra, sÄ vi slipper stÄr utan.
 
Sitter pÄ jobbet men har absolut ingenting att göra, toklugnt. Funderar pÄ att lÀgga ut lite flextid i eftermiddag men vÄgar inte frÄga chefen iom att jag gjort det sÄ mycket pÄ sistone. Inte för att han nÄgonsin klagar men blir feg ÀndÄ , suck, varför Àr man sÄnhÀr? Karlarna pÄ mitt jobb frÄgar inte ens, de bara drar hem.
 
Harry och jag har Ă€tit frukost 😁
Jobba kvĂ€ll Ă€r sĂ„ jĂ€kla skönt, speciellt sĂ„hĂ€r Ă„rs nĂ€r man fĂ„r hela dagen hemma i dagsljus 😍 Guld för vĂ€lmĂ„endet.
Att det bara Ă€r fyra arbetsdagar gör det ju inte sĂ€mre 😁
Trivs med dagveckorna ocksĂ„, bara jag kommer upp. Trevligt att Ă€ta med sambon och ha soffhĂ€ng pĂ„ kvĂ€llarna. TvĂ„skift Ă€r verkligen det bĂ€sta av tvĂ„ vĂ€rldar, vill aldrig byta đŸ„ș
 
@Nepenthe Hoppas du kan fÄ en ny tid snabbt! :heart Jag har fÄtt lÀra mig att försöka se pÄ mig sjÀlv som jag ser pÄ mina nÀrstÄende. Dvs, vilka rÄd/uppmaningar skulle jag gett en nÀrstÄende om hen mÄdde som jag gör just nu? Och försöka ge sig sjÀlv det rÄdet istÀllet.
I lÀngden vinner ingen, varken man sjÀlv eller samhÀllet, sÄ att man biter ihop tills man bryter ihop.

Fick en tid vid 11 :heart
 
SurkĂ„l fĂ€rdig! Köket kommer Ă„terigen fyllas av fislukt lagom till helgen - mys! Har Ă€ven startat en ny surdeg. Ännu en grej som jag försöker lĂ€ra mig om och om igen men aldrig lyckas med. Tycker jag har testat alla möjliga tillvĂ€gagĂ„ngssĂ€tt och felsökningar, men nu nĂ€r surkĂ„len verkar gĂ„ vĂ€gen tĂ€nker jag att surdegslyckan kanske ocksĂ„ vĂ€nt! För jag SKA lĂ€ra mig göra saker sjĂ€lv. Skam den som ger sig.
 

Bifogade filer

  • 932EE51E-9018-48B7-8951-7D21FB51D1DB.webp
    932EE51E-9018-48B7-8951-7D21FB51D1DB.webp
    384,7 KB · Visningar: 16
Harry och jag har Ă€tit frukost 😁
Jobba kvĂ€ll Ă€r sĂ„ jĂ€kla skönt, speciellt sĂ„hĂ€r Ă„rs nĂ€r man fĂ„r hela dagen hemma i dagsljus 😍 Guld för vĂ€lmĂ„endet.
Att det bara Ă€r fyra arbetsdagar gör det ju inte sĂ€mre 😁
Trivs med dagveckorna ocksĂ„, bara jag kommer upp. Trevligt att Ă€ta med sambon och ha soffhĂ€ng pĂ„ kvĂ€llarna. TvĂ„skift Ă€r verkligen det bĂ€sta av tvĂ„ vĂ€rldar, vill aldrig byta đŸ„ș
Åh gĂ„r det bra att jobba igen?! och har det löst sig med hĂ€sten? :)
 
Kontaktpersonen har hört av sig! "Vi kommer fortsÀtta att jobba med den tills allt Àr borta". Betyder det att stÀllningen tas bort? Fattar noll. Hoppas hoppas. Har ont i typ hela kroppen av att jag varit sÄ spÀnd och ledsen :o
Vet att jag Àr jÀttefjantig men jag saknar ihjÀl mig. Det Àr inte samma att Äka och hÀlsa pÄ katten liksom.
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Svar
558
· Visningar
55 276
Tjatter Konstigt att ingen startat en trÄd? Jag började kolla andra timmen sÄ har missat de första, fÄr se reprisen i helgen. TÀnkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 273
Senast: Sleepan
·
  • LĂ„st
Tjatter Startar ny trÄd dÄ den gamla Àr lÄst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
98 267
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny trĂ„d dĂ„ den gamla Ă€r full! 🙂 La ut bĂ„de en liten rutschkana och en halvdefekt grĂ€sklippare pĂ„...
52 53 54
Svar
1 076
· Visningar
34 552
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • TvĂ€ttstugedrama
Tillbaka
Upp