Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fick jag se ett foto av min pappa och hans två systrar för längesedan.
20221030_152155.webp

Alltså hur fräcka är inte min pappa och min faster i mitten? :laugh::D

Fastern i fråga lever fortfarande och är lika tuff och självständig som hon ser ut :D (Pensionerad sjuksköterska, det säger väl mycket! :laugh:)
 
Vid frukosten var det lite annorlunda med ett brunt ägg bland alla vita 😄 och så hade vi då i vanlig ordning ställt tillbaka klockan så man blir lika "förvånad" som vanligt att det är mörkt vid 17 😆. Sen laddade vi för att åka på ska ha kul och åka på deras pay and jump- halloweenhoppning 😍.
Bästa älsklingen hjälpte till idag och bästa pållan hoppade två fina felfria rundor så blev att skritta upp till sekretariatet och köpa två fina rosetter 😍. Igår var hon körhäst som hon, liksom jag verkar tycka, är rolig variation till ridningen och idag iväg till ridhus och hoppa och ha skoj 😍. Som jag brukar säga; en bra häst kan man både rida och köra 😍. Såå svettig så gissa om hon rullade sig i hagen och riktigt gnodde in sig men det förtjänar hon verkligen, älskade häst ❤.
 
Pållan fick beröm för att vara så snäll av de brevid oss som visade sig vara en klasskamrat från lågstadiet, mor 😄. Nåja pållan var ju lite mutad av husse med slicksten och ivrig när hon blev urlastad för att inte tala om att hon hade svårt för att stå stilla när jag satt upp och knappt hann jag sätta mig tillrätta i hoppsadeln innan hon travade iväg; slö fjordhäst?! Knappast! Hon tyckte det var sååååå roligt att komma iväg och hoppa och vissa språng blev sådär härligt runda 😍🤩 och snabba skrittsteg i avskrittningen med, härliga häst ❤.
Tillbaka till stallet fick häst lite lunchhö medan sambon for ner till pizzerian och hämtade en "pay and jump-pizza" att dela på till lunch innan jag fixade boxen och gjorde klart 😊. Får titta på dagens världscupshoppning imorgon när inte sambon behöver se som ju inte är så road 😄, nu blir det skönt att krypa ner nyduschad I renbäddad säng efter ännu en härlig helg 🥰.
 
När vi bäddade rent sängen tillsammans hörde jag jamande; sambon trodde det "bara" var lillkissen och jo delvis; han satt vid ytterdörren och sa ju till om att honkatten äntligen var hemma igen! Älskade katt vad hon ger oss gråa hår när hon blir borta 1,5 dygn! Gissar på instängd någonstans då hon var lite tom och väldigt hungrig! Lillkissen tyckte det var roande att leka med den där dekorationsspindeln från Dollarstore 😅, söta katt 😍. Älskade, fina katter ❤.
 
Slöar framför världscupshoppningen och umgås med en matkoma utan dess like efter att ha ätit massor av sudanesisk mat hela eftermiddagen. I vanlig ordning åt jag en bit baklava mer än vad som egentligen var behagligt, men det ÄR ju så gott! Jag kan ha behövt knäppa upp byxorna i bilen på väg hem :angel: Snart sovdags, ska se klart de sista 10 ryttarna bara.
 
Vaken, kaffe, sovit gott! Ska snart hoppa in i duschen. Känns som en bra morgon hittills 😊

Ska ta med ett knäskydd till kollegan idag, hon ville prova det. Kan inte med att se henne halta omkring så illa… hoppas det kan lindra lite iaf!

Köpte en påse godis igår som jag ska bjuda på imorgon, då firar jag 1 år på mitt nygamla jobb 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 945
Senast: Exile
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 270
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 241
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 063
· Visningar
34 233
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp