Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är ledig idag och hade tänkt spendera tid i syrummet. Men någon gav mig onda ögat för att jag störde, så jag får väl roa mig på något annat vis. #kattägd :laugh:

20221031_120420.webp
 
Avhyst folk ifrån gården igen på lunchen, fattar verkligen inte varför folk går in på vår tomt och knallar omkring som om det vore helt självklart att göra och tycker sig ha rätt till det.

Nu var det ett gäng pensionärer som jag fick avhysa som tyckte att de borde få gå på våran gård för att nå en stig som inte får användas(bommad från båda hållen av markägaren vars mark stigen går på efter vi frågade om det var möjligt, den är för övrigt egenmäktigt huggen av vår granne som fick böter för sitt tilltag) men som istället nyfiket börjat se sig omkring vad vi har på gården. Det kommer åka upp en vägbom och skylt nu, har jag bestämt. Jag blir så jävla trött på folk.
 
Har jobbat hemma i dag och känner mig helt död i kroppen och själen just nu. Huvudvärk och illamående och orkeslös. Har försökt äta och dricka som jag ska för jag har slarvat en hel del igen, men kroppen finner sig inte i mina små försök till förbättringar så här i efterhand typ. Jag är helt slut! Längtar efter sängen!

Har jobbat, vilket var kämpigt trots att jag jobbade hemma. Hjärnan var liksom inte samarbetsvillig alls. Men det är äntligen överstökat.

Sitter med försenad lunch-pommes och vegokebab, inte äckligt men rätt smaklöst. Tror det är rätt gott, men med mitt illamående är all mat rätt illa så det kanske inte var så begåvat att testa nytt just i dag! Jag som ändå tyckte att jag inte kunde vara enklare med maten just nu ;)

Nåja, jag håller tummar och tår för att det inte blir migrän, bara inte migrän just nu, orkar inte!
 
Grejen med hästen och bootsen stressar mig, och jag försöker lugna ner mig och ta det steg för steg. Hon är ju inte på något vis dödligt sjuk eller så, men när jag inte känner att jag har kontroll över situationen/vet hur länge jag ska behöva hålla på med något så blir jag stressad.... :down:

Har varit snäll mot mig själv och bakat och ätit äppelpaj med vispgrädde, så nu känns det lite bättre.... :) Plus att jag redan(!) fick betyg och omdöme på uppgiften som jag lämnade in i förmiddags - VG. Så det var en bra sak till :) !
 
Jahopp, nu har systemet vi har för löner, ledighet mm ballat ur totalt och fått för mig att jag vill säga upp mig.
Ligger som ett ärende där i systemet. Har smsat min chef om det.
Ringde även supporten "jaha, nämen det blir så i bland". :cautious: Vadå blir så ibland? Hur kan de låta den buggen vara kvar? Tänk om något händer? :nailbiting:
 
Fångade precis en älglus i nacken.... :wtf: Det var ungefär en timme sedan som jag kom in från promenad, så det vidriga djuret har väl promenerat runt i mitt huvud under hela den tiden. Tur att inte bli biten i alla fall... :nailbiting: Det har aldrig hänt, så de måtte inte tycka om mig.... :D
 
Sitter på sjukhuset och väntar ut mina 30min väntan efter allergivaccination. Får se om jag lär mig ladda mobilen innan till nästa gång 😅 Ska ju ändå hit varje måndag i 10 veckor till innan vi sprider ut doserna lite mer 🙈
 
Pannkakor var gott :d är just nu lite tjurig över att jag fått boka av ridskolan i dag. Ska på konsert i stället.
Konsert är ju jättekul! Men jag vill åka till stallet ju.
Om två veckor får jag dock rida två gånger på en vecka så jag behöver bara hålla ut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 956
Senast: Exile
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 270
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 242
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 063
· Visningar
34 252
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp