Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska fixa med min jerikos ros oxå
Den gar svällt i natt
 

Bifogade filer

  • 20221031_142028.webp
    20221031_142028.webp
    196,6 KB · Visningar: 35
Jag avskyr bea och de flesta andra andra kalla såser. Möjligtvis går tartarsås ner, men det har jag inte sett. Däremot pulversopor är helt ok när man bara inte orkar göra något mer än vispa ner med vatten i en kastrull. Särskilt med lite pimping, eg torry sherry och persilja.

Fö är allt grått och rått, inklusive jag.
 
Passar på att andas lite under en arbetsdag som varit så intensiv att det bokstavligen talat snurrar i huvudet på mig. Och än är den inte över! Vi publicerar vår största rapport imorgon och det här är första året som jag har det övergripande ansvaret för all kommunikation och marknadsföring, så det har varit en väldig massa saker att skapa och hålla ordning på. Hjärnan hittar ideligen på nya worst case scenarios där jag har glömt något eller gjort ett enormt misstag. Men snart är vi i hamn, hoppas jag! 🥵
 
Avhyst folk ifrån gården igen på lunchen, fattar verkligen inte varför folk går in på vår tomt och knallar omkring som om det vore helt självklart att göra och tycker sig ha rätt till det.

Nu var det ett gäng pensionärer som jag fick avhysa som tyckte att de borde få gå på våran gård för att nå en stig som inte får användas(bommad från båda hållen av markägaren vars mark stigen går på efter vi frågade om det var möjligt, den är för övrigt egenmäktigt huggen av vår granne som fick böter för sitt tilltag) men som istället nyfiket börjat se sig omkring vad vi har på gården. Det kommer åka upp en vägbom och skylt nu, har jag bestämt. Jag blir så jävla trött på folk.
Spring ut och begär inträde :devil:
 
Jag avskyr bea och de flesta andra andra kalla såser. Möjligtvis går tartarsås ner, men det har jag inte sett. Däremot pulversopor är helt ok när man bara inte orkar göra något mer än vispa ner med vatten i en kastrull. Särskilt med lite pimping, eg torry sherry och persilja.

Fö är allt grått och rått, inklusive jag.
Men den ska inte vara kall! Gör man en riktig är den varm. Det gör stor skillnad.
 
Är trött. Haft medarbetarsamtal idag.
Det var positivt som vanligt. Har tydligen haft tillräckligt mycket korttidsfrånvaro för att systemet ska flagga. Lite märkligt för det känns inte så, tror det är inlagt sjuk när jag tänkte att jag flexade ut halvdag pga huvudvärk.

Sen ska vi tydligen ligga stadigt på +-5 på
flexen, jag ligger ofta på +30 men det beror mer på svårt att ta ut än mycket extra tid. Sommaren samlar förstås ihop en del tid pga låg bemanning. Men det kan förstås bli svårt att få igenom 6h arbetstid om vi ligger mkt plus. Men vi är ju fortsatt 3 personer på 4 tjänster 🤷‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 965
Senast: Exile
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 270
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 246
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 065
· Visningar
34 290
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp