Vad gör vi? Del XLV

Status
Stängd för vidare inlägg.
UNGJÄVLAR!
Det kom ett gäng och bankade på dörren och tryckte hysteriskt på ringklockan. Jag öppnade inte pga sängläge med en god bok. Tänker att de ger sig väl av igen i tron att ingen är hemma.

Jo tjena. Jag hörde ett brak och flyger upp ur sängen. På med kläder och ut genom dörren. Ser vårt cafébord slängt i rosbusken, soptunnan nere vid vägen vält och ett gäng ungar i rånarluvor springer iväg från uppfarten.

Går ut för att plocka upp bordet och soptunnan, och ser att de har kastat ägg på min bil!
Jävla ungar!
 
UNGJÄVLAR!
Det kom ett gäng och bankade på dörren och tryckte hysteriskt på ringklockan. Jag öppnade inte pga sängläge med en god bok. Tänker att de ger sig väl av igen i tron att ingen är hemma.

Jo tjena. Jag hörde ett brak och flyger upp ur sängen. På med kläder och ut genom dörren. Ser vårt cafébord slängt i rosbusken, soptunnan nere vid vägen vält och ett gäng ungar i rånarluvor springer iväg från uppfarten.

Går ut för att plocka upp bordet och soptunnan, och ser att de har kastat ägg på min bil!
Jävla ungar!
Och sådana vill du skaffa?!
 
Jag har perioder när jag knappt är sugen på nåt.

Har hittat krögarpytt i frysdisken. Den funkar att hälla ur en portion och steka upp.
Jag har övervägt att köpa något sånt och ha som nödmat i frysen men glömmer hela tiden bort att plocka med mig det. Jag gillar att äta något varmt när jag kommer hem lite frusen från stallet. Ska ta mig ikragen och fixa det på onsdag när jag handlar. Tack för knuffen!
 
UNGJÄVLAR!
Det kom ett gäng och bankade på dörren och tryckte hysteriskt på ringklockan. Jag öppnade inte pga sängläge med en god bok. Tänker att de ger sig väl av igen i tron att ingen är hemma.

Jo tjena. Jag hörde ett brak och flyger upp ur sängen. På med kläder och ut genom dörren. Ser vårt cafébord slängt i rosbusken, soptunnan nere vid vägen vält och ett gäng ungar i rånarluvor springer iväg från uppfarten.

Går ut för att plocka upp bordet och soptunnan, och ser att de har kastat ägg på min bil!
Jävla ungar!
Men fy! Varför :crazy: är det pga halloween har de ju helt missuppfattat högtiden
 
Men fy! Varför :crazy: är det pga halloween har de ju helt missuppfattat högtiden
"Trick or treat" betyder ju i och för sig just "ge oss godis, annars...!", även om det verkar ganska sällsynt med bus i Sverige och man verkar ha mer eller mindre officiella system för att kommunicera om man är med i leken eller inte. Men det är ändå principen, och den har jag lite svårt för. Särskilt som jag tänker att det är lite orättvist att förvänta sig att barn i grupp som ätit en massa socker ska kunna dra rimliga gränser för oskyldiga och mindre oskyldiga hyss. OBS ursäktar inte barnen i det här scenariot alls. Har bara funderat en massa på det här de senaste dagarna 😅
 
"Trick or treat" betyder ju i och för sig just "ge oss godis, annars...!", även om det verkar ganska sällsynt med bus i Sverige och man verkar ha mer eller mindre officiella system för att kommunicera om man är med i leken eller inte. Men det är ändå principen, och den har jag lite svårt för. Särskilt som jag tänker att det är lite orättvist att förvänta sig att barn i grupp som ätit en massa socker ska kunna dra rimliga gränser för oskyldiga och mindre oskyldiga hyss. OBS ursäktar inte barnen i det här scenariot alls. Har bara funderat en massa på det här de senaste dagarna 😅
Men om någon inte öppnar så ska man ju inte ”busa” bara dumt och respektlöst
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
557
· Visningar
54 965
Senast: Exile
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 270
Senast: Sleepan
·
Svar
2 001
· Visningar
98 246
Senast: pepp
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
52 53 54
Svar
1 065
· Visningar
34 290
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Årets foderstater
  • Bildtråden
  • Uppdateringstråd #2

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp