Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Funderar allvarligt på att gå och lägga mig. Förstår inte hur jag orkade med att jobba fem dagar i veckan bara innan jul. De här första tre dagarna efter julledigheten har dragit musten ur mig fullständigt :o

Jaha. LEDIG!!!

Det sista chefen sa igår var dock "jag har köpt 3 nya hästar" :eek::rofl:

2 som kommer komma till oss direkt, en clydesdal-korsning på 12 år och en ponny på 14 år.
Den tredje är en renrasig 4-årig clydesdale som kommer åka upp till hennes svåger på tillridning i 6 månader och kommer sen till oss tillsammans med en annan häst som varit där pga hovproblem men nu är bätte efter 1.5 års behandling.

Samtidigt har vi 1 eller förhoppningsvis 2 hästar vi ska göra oss av med. Jag kan tycka att vi har 5 hästar vi borde "byta ut" så vi får väl se. Samt hon sa vi har en som hon vill ta ett eller två föl efter.

Så 2019 ser ut att bli roligt på jobbet :)

Jaha. LEDIG!!!

Det sista chefen sa igår var dock "jag har köpt 3 nya hästar" :eek::rofl:

2 som kommer komma till oss direkt, en clydesdal-korsning på 12 år och en ponny på 14 år.
Den tredje är en renrasig 4-årig clydesdale som kommer åka upp till hennes svåger på tillridning i 6 månader och kommer sen till oss tillsammans med en annan häst som varit där pga hovproblem men nu är bätte efter 1.5 års behandling.

Samtidigt har vi 1 eller förhoppningsvis 2 hästar vi ska göra oss av med. Jag kan tycka att vi har 5 hästar vi borde "byta ut" så vi får väl se. Samt hon sa vi har en som hon vill ta ett eller två föl efter.

Så 2019 ser ut att bli roligt på jobbet :)
Vilket drömjobb du verkar ha!
Clydesdales är helt underbara :love:

Vilket drömjobb du verkar ha!
Clydesdales är helt underbara :love:

Jaa dom är allas favoriter! Så himla trevliga i temperamentet :love:

Bild på mig och de två vi redan har (ja, dom är lite mindre här i Aus än i Europa)

IMG_20180831_202003_804.webp

Provade att försöka läsa en bok för att bli sömnig. Fungerade uselt. Boken utläst och jag är fortfarande pigg.

Nu har näsan börjat rinna också :mad: Men det känns lite bättre, nu kan jag röra mig någorlunda utan att pulsen stiger och jag blir andfådd :up:
Men jag fryser och svettas om vartannat.. Vette sjutton hur jag ska klä mig..

Vaknade upp med en ungdomlig liten acne-attack på kinden. Joråsåatt still got it :cool::D
Dricker nu kaffe under en filt i soffan

Försöker hitta en lokal sygrupp på facebook för att träffa lite likasinnade och kanske få lite nya kompisar. Går trögt. Vette sjutton vad man ska söka på.. Lagt ut en efterlysning på en rikstäckande sida också, kanske någon nappar.
Känner ett stort behov av att träffa folk. Inte just nu i och för sig, men inför framtiden. Ska jag bo här vill jag ha lite kompisar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
6 999
Senast: Sleepan
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.