Vad gör vi? Del XCVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Paragrafryttare. Suck.

Blev ju nyss arbetslös. A-kassan behövwer förstås intyg från förra arbetsgivaren, etc. De vill också ha uppgifter om itt po9litiska engagemang.

Jag mailar och berättar att jag sitter i en nämnd, vilken nämnd och vilka sammanden vi har. Att vi är fritidspolitiker och arvoderas enligt kommunallagen. Bifogar länk till kommunens hemsida där nämnden resenteras med ledamöternas namn och kontaktuppgifter.

Det acccepteras inte! De vill ha ett papper från kommune där de intygar att jag är invald, hur många sammanträden nämnen har per år samt hur vi arvoderas.

Allt detta är offentliga uppgifter och finns i länkarna jag skickar. Men länkar till en kommuns hemsida gills inte. De vill ha papper med underskrift.
Detta är 2019.
:banghead:

Lyckades plåta en snygg bild på nationalmuseum.

3537A7E9-D087-4235-973E-6B7D24ADA46C.webp

Paragrafryttare. Suck.

Blev ju nyss arbetslös. A-kassan behövwer förstås intyg från förra arbetsgivaren, etc. De vill också ha uppgifter om itt po9litiska engagemang.

Jag mailar och berättar att jag sitter i en nämnd, vilken nämnd och vilka sammanden vi har. Att vi är fritidspolitiker och arvoderas enligt kommunallagen. Bifogar länk till kommunens hemsida där nämnden resenteras med ledamöternas namn och kontaktuppgifter.

Det acccepteras inte! De vill ha ett papper från kommune där de intygar att jag är invald, hur många sammanträden nämnen har per år samt hur vi arvoderas.

Allt detta är offentliga uppgifter och finns i länkarna jag skickar. Men länkar till en kommuns hemsida gills inte. De vill ha papper med underskrift.
Detta är 2019.
:banghead:

:banghead: :banghead:

Försöker piggna till. Gjorde avslappningsövning och blev totalt däckad.
Mot stallet och motionera hästar, hoppas det får igång mig.

Tänkte ta helg och sluta tidigare, men ärendet jag ska göra på vägen hem från jobbet går tydligen inte att göra tidigare, så nu sitter jag på kontoret och försöker vara flitig :cautious: Fått förvånansvärt mycket gjort för en fredagseftermiddag! :up:

Vi ska bowla med makens släkt imorgon. Jag hatar att bowla! Är sjukdom ett giltigt skäl att stanna hemma? :angel: Jag känner mig mycket piggare men inte alls så pigg att jag orkar med en helkväll på bowlingen..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag har inte hittat nån tråd där man kan önska varandra God jul så här på julafton. Så jag tänkte att då startar jag en. ☺️ Önskar er...
2
Svar
32
· Visningar
679
Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
209
Senast: zassoo
·
Tjatter Det här kanske är en barnslig tråd. Men jag tycker att sånt här är roligt att prata om. Kanske finns det fler barnsliga bukefalos-vänner...
13 14 15
Svar
298
· Visningar
6 979
Senast: Sleepan
·
Relationer Eller rättare sagt, var och med vilka? Och hur planeras det? Samma varje år eller olika? Är alla nöjda med upplägget eller kan det...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
7 135
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30