Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland blir det fel utan att det finns en avsikt bakom det. Min första lön från kommunen strulade (vilket de förstås rättade även om det tog lite tid).
Så är det förstås, men jag har levt flera år från krona till krona och då MÅSTE lönen komma i tid, annars halkar räkningarna och det kan få konsekvenser. Det finns liksom ingen legit ursäkt tänker jag, i så fall får AG betala ut en beräknad summa samma dag och lösa resten senare.
 
Jävla skit, upptäckte en fästing på höger skinka (ganska högt upp, så nästan höft antar jag). Andra denna sommaren, och den här hade nog tyvärr suttit lite längre och det var lite mer ilsket rött. Får hålla koll på om fanskapet växer eller inte närmaste dagarna. Suck.
Svarar mig själv, igår kunde man skönja en tunn cirkel runt betthelvetet. Så var inställd på att ringa VC idag, men nu har det mesta bleknat ganska mycket? Ingen cirkel kvar och inte speciellt rött. Känner mig villrådig!
 
Ibland blir det fel utan att det finns en avsikt bakom det. Min första lön från kommunen strulade (vilket de förstås rättade även om det tog lite tid).

Tja det har strulat hela tiden så det här är liksom inte bara en grej som hänt utan återkommande hela tiden. Tror inte det finns en avsikt(hoppas inte det iallafall) men efter överenskommelse gällande anställningsavtal och lön så visste inte hen som hade hand om papppersexercisen något om detta. Hen hittade inget om avtalet, lön förutom den gamla som inte heller stämde. en månad senare. Det är tungrott och en jäkla massa vändande fram och tillbaks blir så less
 
HJälper inte med ett år bakåt då det inte är samma företag. Ingen lön juni-julipga av sjuksrivning = ingen lönespec. Den kommer dessutom mitten i månaden EFTER lön.

Har redan ifrågasatt denna.
1630309726047.webp
 
Haft första möte med njurläkaren. Fått en massa besked och information. Får remiss för att skapa en fistel i armen för dialysen. Det var en större grej än jag trodde. Behöver ligga kvar över natten. Det betyder att jag måste ha hundvakt. :(
Nåväl. den dagen den sorgen.
 
Gått skön morgonpromenix, ätit frukost och for sen in till stan och tvättat bilen, hämtat varor på CG, tankat. Bara in på ÖB så ska jag hem. Har ju en del och rådda i idag; fixa så jag får a-kassa och kolla med facket kanske vore bra över det här chefen gjort fel vore kanske på sin plats för jag tänker inte utan vidare betala tillbaka när inte jag gjort fel (nånstans på vägen är det ju galet). Så det behöver ju redas ut. Såklart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 594
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
723
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp