Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag gjort en lista på allting som jag måste kunna på mitt jobb som jag inte kan. Fint organiserat på en digital tavla med tillhörande länkar till varje område med litteratur, filmklipp mm. Eftersom den enda som kan hjälpa mig på mitt eget arbete är Mr Mansplainer som verkar tycka att tjejer mest ska koka kaffe så tänker jag att jag ska skita i honom och lära mig precis allting själv. Utan honom, eller andra mansgrisar på mitt jobb, och så ska jag i stället gå med i nätverk med grymma människor utanför min arbetsplats där jag kan lära mig nytt och omvärldsbevaka. Och om någon klagar, eller har invändningar mot hur jag arbetar så ska jag svara "Tack för din feedback, men det är jag som är ansvarig och kommer göra såhär".

giphy.gif
 
Nu har jag gjort en lista på allting som jag måste kunna på mitt jobb som jag inte kan. Fint organiserat på en digital tavla med tillhörande länkar till varje område med litteratur, filmklipp mm. Eftersom den enda som kan hjälpa mig på mitt eget arbete är Mr Mansplainer som verkar tycka att tjejer mest ska koka kaffe så tänker jag att jag ska skita i honom och lära mig precis allting själv. Utan honom, eller andra mansgrisar på mitt jobb, och så ska jag i stället gå med i nätverk med grymma människor utanför min arbetsplats där jag kan lära mig nytt och omvärldsbevaka. Och om någon klagar, eller har invändningar mot hur jag arbetar så ska jag svara "Tack för din feedback, men det är jag som är ansvarig och kommer göra såhär".

giphy.gif
Låter som en utmärkt strategi! :up: :bow:
 
Låter som en utmärkt strategi! :up: :bow:

Tack! Jag kanske bör tillägga också att det är ett så allmänt område som marknadsföring vi pratar om, det är inte hjärtkirurgi som jag struntar i mina kollegors åsikter kring :D Men jag behöver liksom inte "Peter på våning 2´s" åsikter för att lära mig saker som Google Analytics eller bildredigering. Det går alldeles utmärkt på egen hand.
 
Sista dagarna på semestern, så nu har jag en rejäl "att-göra-lista" att hugga tag i. Det kommer en mäklare på torsdag för att göra en ny värdering på huset, så vi har en massa grejer vi vill ha gjort innan dess. Idag har jag målat om ett fönster, städat carporten, röjt i köket, slängt ut en blommor, städat undan krukor, vikt tvätt, rensat ogräs, gått med lie och burit undan lite utemöbler. Och ringt viktiga samtal och påbörjat en 7,5p kurs. Och säkert något mer :D jag ska se om jag kan måla fönstret ett varv till också.

Imorgon har jag dock lite roligare grejer på listan, bland annat åka till handelsträdgården och köpa lite mer växter! :D
 
Japp, guds gåva till folket! (nåja...) Brukade vara mina go to-biosnacks men nu kan man ju inte gå på bio, så jag tänker att jag fortsätter äta dem på hemmaplan :D

Visa bifogad fil 76164

Var håller du till nuförtiden förresten, på tal om livsval? 😊

Jag är böjd att hålla med @Sel, det verkar vederstyggligt (men jag har iofs inte - och kommer troligtvis inte - provat)

Jag har varit i Sverige hela sommaren, blandat semester med distansarbete, blivit vaccinerad och återvänt till buke :D Idag var vi dock och pcr-testade oss, på onsdag reser vi (jag, man, katt) tillbaka ner till hornet, där vi bott de senaste två åren och minst ett år till. Så att eh.. städa och packa idag, men det är ju soool...
 
Men skit. Började titta på en serie. Den verkade lovande men nu när jag sett några avsnitt går det upp för mig att det är en skräckis.
Jag avskyr spänning, thriller och skräck. Får väldigt realistiska mardrömmar efteråt.

Så jag får sluta titta precis när jag lärt mig begripa karaktärerna och fått favoriter. :meh:

Får hitta något annat till min hjärna, för pauserna i vedkörningen.
 
Ska snart avsluta och åka hemåt. Ridning idag ju :banana:
Är helt utpumpad men jag hoppas att jag kan få tillbaka lite energi till ridlektionen. Försöker övertala mig själv att det inte är mitt fel att skolstarten blir stympad i år. Det går halvbra. Men jag vet ju att det inte är mitt fel, jag kan inte rå för att jag blev sjuk, och jag kan inte vrida och vända mig i alla möjliga omöjliga krumelurer varje år för att det ska funka.

Är rätt skönt att ha satt ner foten i år, hade det varit för två år sedan hade jag åkt in på nätterna för att hinna avsluta. Jag vet inte hur många gånger jag åkt in och jobbat med 39 graders feber, brutna ben, ryggskott, magsjuka osv. bara för att skolstart ska funka. Den tiden är förbi.
 
Har samma dilemma, letar och letar, men mig gömmer dem sig för...

Man får ALDRIG NÅGONSIN låta dem veta att man letar efter dem! :nailbiting:
Bästa är att smyga sig på dem från hästryggen, då tror de att de är säkra! På sin höjd kan man packa ned någon hundbajspåse i bakfickan att plocka i, men tar du fram korg eller ordentligare don flyr de fältet snabbare än du hinner blinka!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp