Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
NU - 1,5 år senare - så har man bestämt på mitt jobb att det är bra om ni tar egentester för Covid, helst 2 ggr/v. Egentesterna finns alltså att hämta på jobbet hos skyddsombudet som är Covid-utrustnings-ansvarig.
Borde man inte ha tänkt på det liiiiite tidigare :meh:

Nåja, lätt luttrad så får man säga "bättre sent än aldrig" ;)
 
Läser anteckningarna från dagens föreläsning och försöker sortera i hjärnan. Går väl sådär ärligt talat och funderar på att lägga ned för idag och ladda om för morgondagens föreläsning som ska handla om dockteater 🤭 Känns som vi kommer ha väldigt roligt när vi ska bygga ihop en egen dockteater 😂
 
Läser anteckningarna från dagens föreläsning och försöker sortera i hjärnan. Går väl sådär ärligt talat och funderar på att lägga ned för idag och ladda om för morgondagens föreläsning som ska handla om dockteater 🤭 Känns som vi kommer ha väldigt roligt när vi ska bygga ihop en egen dockteater 😂
Oooh! Jag vill också bygga dockteater!
Alltså, tack! Det kanske är det som ska bli mitt nya projekt. 👍
 
Har äntligen rensat klart, och lagt på torkarna, dagens svampskörd. Nu har jag skogsförbud fram till i november typ, helt galet vad mycket svamp det finns i år! Och jag är världens värsta hamster och kan bara inte gå förbi finfina matsvampsexemplar utan att släpa hem...massor med kilon varje dag 🙈
 
Har äntligen rensat klart, och lagt på torkarna, dagens svampskörd. Nu har jag skogsförbud fram till i november typ, helt galet vad mycket svamp det finns i år! Och jag är världens värsta hamster och kan bara inte gå förbi finfina matsvampsexemplar utan att släpa hem...massor med kilon varje dag 🙈
Alltså. Det GÅR INTE att lämna kvar svamp i skogen.
Jag kan inte äta svamp i nån omfattning längre men ser jag svamp på hundpromenaden så tar jag hem den. Jag ger bort till avkomman med sambo. Eller till vänner.

Får jag inte plocka svamp försvinner en stor del av höstens nöje för mig.
 
Jaha, ingen dressyrträning idag. Min tant var helt off i går. Ville inte ta bettet, helt off i ridningen så det blev ingen. Dagens planerade dressyrträning inställd pga detta och hästen är fortfarande helt avstängd.

Har svårt att hitta varför men inte är det min normala tant, inte.
Forsätter det så här blir det dags för vetcheck.
 
Här kommer en dålig bild på flygfäet....
20210830_213438.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp