Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis ätit frukost med kollegan. I ögonvrån ser jag hur gardinen håller på och rör på sig...

Jomenvisst Trolla ligger på rygg i hundsängen under den och låtsas vara katt som tuggar och river på gardinen O_o Knasfia vet hon inte att hon är en hund?

Hon gick upp från hundsängen när jag frågade vad hon sysslade med tittade på mig och bet sen i handtaget på en kökslåda :rofl:

Vet inte riktigt hur jag ska tolka detta :rofl:

Nu är det highlife med kast av leksaker här på kontoret
 
Tror alla är trötta på jobbet i dag... Kollegorna kokar kaffe till skolstart.

- Vilken färg är den när den är grön?
- Va? Regnbåge?
- Är det? Coolt!
- Va?
- Vänta sa jag grön? ... Alltså jag undrade om den lyser grön när den är klar.
- Jaha, ja. Sa du inte regnbåge?
- Nääee?
- Nähä ok.
- HBTQ kaffebryggare!
*asgarv*

:D
 
20210831_121243.webp


Viktigt att hela kostcirkeln uppfylls vid lunch.
 
Näää men så ridningen blir ju väldigt rolig när förväntansångesten ger sig till känna. Skulle rida (skritta) en lite längre sväng på trafikerad väg (jag har trafiksäker häst) men idiotångesthjärnan trigga igång alla tänkbara scenarios, hände det ???? NEJ! Hoppas av ett par gånger dock för det blev lite mkt på ett intryck på ställe och en gång för en sopbil kom ikapp oss och det märks ju att man mest ridit runt stallet i sommar för hon var ju lite tittig (var mkt att titta på). På hemväg samlade jag ihop idiottankarna och drev bestämt förbi platsen som skrämde, jaha att hon fick gå i sidled men en sen?!? Jävla idiothjärna ibland. I övrigt en fin sista uteritt denna sommar :love: . Skrittade 1.5 h mestadels på asfalt men även grusvägen så sista biten hem valde vi grusvägen med en galopp på slutet :). Eftersom det är så öppet där jag dels skulle rida kom jag ihåg solbrillorna men tänkte jag på att ta av tröjan nån av gångerna jag var på backen?!? Nej. Fasen vad jag badade I svett under ridhjälm och säkerhetsväst meeen svett är väl fett som gråter va :p:D. En riktigt fin förmiddag 😍. Nu en dusch och grillrester (kommer säkert va mkt gott idag med efter ridturen)till lunch och läsa Lillblacken innan jag tar i resten av dagens sysslor :)
 
Var ute och käkade lunch med kompisen. Efter att ha ätit upp maten kom vi på att vi skulle ta en bulle i solen, bara för att passa på nu när det ändå är bra väder.

Lunchstället hade inga bullar men jag drog mig till minnes att jag hade kört förbi ett bageri i närheten för några veckor sedan och föreslog glatt att vi kunde åka dit och kolla. Kompisen hoppade in i min bil och vi drog iväg. Efter att ha kört förbi ett industriområde och kommit en bit från stadskärnan undrade kompisen om vi verkligen var på rätt väg.
"-Jadå, jag såg det för bara några veckor sedan! Håll utkik efter Göteborgs Bageri!" svarade jag.

Just då dök skylten upp. Eh, det visade sig att jag hade läst lite fel. Göteborgs Bärgning hette det visst.



Vi kan ju konstatera att jag uppenbarligen är både blind och (fortfarande) sugen på bullar.
 
På dagens lunch bokade jag in ytterligare två provridningar :D Så nu är det en D-ponnyvalack på torsdag, ett C-ponnysto på söndag och en C-ponnyvalack på måndag. Tack och lov är samtliga i Skåne :D

Uppdaterad:
Eftersom jag uppenbarligen är förvirrad så korrigerade jag måndagens ponny till C-ponnyvalack.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp