Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte så lång tid kvar på föreläsningen och sen ska jag åka till Trulis :love: Måndagar är stallfria när jag studerar då jag oftast är upptagen från morgon till kväll. Men inhandlat två 5 kgs säckar med mineraler som ska med upp också. De är inte helt lätt att hitta Hippo mineraler just nu, kollat runt massor men de har problem med att få fram dem :banghead: Och bara för de så tycker jag att de fungerar bäst för alla mina hästar ..
 
Men heja, jag ska leva nyttigt och gå ner i vikt (inte bantning) pga hälsoskäl. Så naturligtvis köper jag två påsar chips och en (stor) flaska läsk :meh: Och ska hämta ut två paket från ICA, ett roligt och ett icke-roligt. Dessutom ska jag sätta in en ny cpu fläkt och mer RAM i datorn, så strimlade fingrar here we come...
 
Kul de är att komma till stallet där vi har en grishalt fölunge 😫 Får de någonsin vara lugnt? Husse hade inte heller lyckats valla in dem idag utan Maggan har gömt sig i hagen och såklart blir ju Mamma häst orolig då 💔
Så ingen har fått komma i närheten för ens nu ..
 
Jag köpte en cykelkorg att ha hund/hundarna i om jag vill cykla till stallet. Lille valp provade den nu på köksbordet. Det brukar väl inte vara någon fara att stoppa henne i saker och hon satt där helt lugnt först och jag stängde inte tak-gallret. Big misstake tydligen.. När jag tittade på sambon så kastar hon sig rätt upp på min överkropp där jag står bredvid henne. Jag hade som tur var en glest stickad tröja som hon fastnade i med klorna. Gecko-hunden med no fear.. 🦎🙄😅
 
Hemma från jobbet!
Hämtade ut min nya väska på vägen hem som jag ska ha på jobbet, liten pocket-väska. Så himla nöjd! 🙂
23226r_2.webp
 
Försökte boka tid för andra vaccinationsprutan. Fick inte boka, måste till läkare först eftersom jag fått utslag av första? Aldrig hört om. Någon annan som varit med om att inte få boka? O_o

Har hejdåat min fina kollega i dag. Så fruktansvärt trist och jag är så arg på hur de skött hans anställning. När de väl hittar någon som gärna vill jobba och funkar 1000% så strular de till det :banghead:
Fick veta i dag att det kommer en konsult för den tjänsten så snart som möjligt. Varför inte bara anställa min kollega dåååå :rage:
 
Lämnade ett stycke ledsen fölunge med sin husse. Han skulle försöka få tag i någon av häst doktorerna och se vad de tycker .. Krascha i hagen är onödigt när man är 3 månader 💔

Trulis han fick bara mysa en stund i stallet men han såg nöjd ut ❣️ Päron direkt från trädet var fint med i en häst mage som kurra 🐴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp