Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ibland undrar jag hur det egentligen är ställt med min hjärna. Var iväg till ett köpcentrum och gick i några affärer. När jag sedan kom tillbaka till bilen insåg jag att jag hade tagit på mig jackan ut och in och gått runt så.
Vem tar ens på sig jackan ut och in?
Skrattade gott åt mig själv på vägen hem iaf. 😅
Äh, det där var väl inget! Jag har gått runt med pannlampan (påslagen!) på köpcentret 421 :laugh: Märkte inte ens att jag hade på mig den, än mindre att den var igång :laugh:
 
Fick precis reda på att en av killens vänner plockat 4 kg kantareller idag. Asså…. Det här är mitt soulmission nu. Ska beställa gummistövlar och sedan intensivt kamma igenom skogen vi bor vid. NÅGONSTANS måste ju kantarellerna vara!!!!!!

Jag lovar att de är någonstans! Jag vet inte om jag någonsin (inte för att jag är någon djupt dedikerad svampplockare, dårå) har plockat så mycket kantareller som på bara ett par timmar nu i helgen. Det var kantareller lite överallt, och stora sådana också.

Det var första gången jag var ute i år, men mitt sällskap har varit ute även tidigare och har väl frysen överfull med kantareller just nu. Vi gav till och med bort en del på vägen hem den här gången eftersom ingen av oss ansåg sig ha tid och lust att rensa alla. :D
 
Barnet stängde in mig i sovrummet och sen somnade han framför TVn 🤪😱

2BC6239F-B1FC-41BE-9001-1656877D5BD9.webp
 
Jag ÖVERLEVDE det digitala föräldramötet..... :D Vi spelade in, och jag överlevde till och med att titta på det efteråt :up: ! SÅ skönt att det är över!

(Ja, jag har världens fobi för sådant här och har mått dåligt hela helgen - och längre - över att jag skulle behöva genomföra detta...)
 
Jag har röjt vidare i samma tempo, bland annat sprungit typ 200 meter barfota med vattenkannor då en lastbil som hade fått punktering höll på att börja brinna. Jag var ute barfota och hann inte ta på mig skor :laugh: efter ett antal kannor slutade det ryka i alla fall. Så nu har jag satt mig i soffan med ett stort glas rosé och sambon röjer vidare. Jag är oerhört tacksam för att jag var smart nog och bokade hemstäd imorgon eftermiddag när jag åker och jobbar så jag slipper försöka hinna med det också :D
 
Nu har jag gjort en lista på allting som jag måste kunna på mitt jobb som jag inte kan. Fint organiserat på en digital tavla med tillhörande länkar till varje område med litteratur, filmklipp mm. Eftersom den enda som kan hjälpa mig på mitt eget arbete är Mr Mansplainer som verkar tycka att tjejer mest ska koka kaffe så tänker jag att jag ska skita i honom och lära mig precis allting själv. Utan honom, eller andra mansgrisar på mitt jobb, och så ska jag i stället gå med i nätverk med grymma människor utanför min arbetsplats där jag kan lära mig nytt och omvärldsbevaka. Och om någon klagar, eller har invändningar mot hur jag arbetar så ska jag svara "Tack för din feedback, men det är jag som är ansvarig och kommer göra såhär".

giphy.gif

Du kanske redan har en sådan, annars tycker jag att du också ska inrätta en lista över det du kan, som du flyttar över punkter till allt eftersom du förkovrat dig i något. Särskilt bra att ha om man har folk i sin omgivning som är bra på att påminna en om vad man inte kan 😎
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp