Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Total kaos på jobbet. Är redan helt slut.
I vanliga fall är jag så stressad vid skolstart att jag knappt överlever veckorna och det brukar dröja till november innan jag känner mig återhämtad. Nu var jag sjuk mitt i den allra kritiska veckan, så jag försöker jobba ikapp en veckas jobb på en dag. Samtidigt fungerar endast 2/5 passerkortssystem. De som inte funkar är de jag behöver använda. Kan hända att det blir en mycket konstig skolstart. :banghead:
 
Svarar mig själv, igår kunde man skönja en tunn cirkel runt betthelvetet. Så var inställd på att ringa VC idag, men nu har det mesta bleknat ganska mycket? Ingen cirkel kvar och inte speciellt rött. Känner mig villrådig!
Det tar åtminstone fem dygn efter bett innan man kan börja se det typiska borrelia-utslaget, sa läkaren som maken pratade med om just misstänkt borrelia. Ibland kan det ta ännu längre tid.

Ett tips är att rita kring rodnaden med en penna. Då ser man enklare om den växer eller inte.

Jag håller tummarna för att du slipper borrelia. Det är inte kul alls.
 
Det tar åtminstone fem dygn efter bett innan man kan börja se det typiska borrelia-utslaget, sa läkaren som maken pratade med om just misstänkt borrelia. Ibland kan det ta ännu längre tid.

Ett tips är att rita kring rodnaden med en penna. Då ser man enklare om den växer eller inte.

Jag håller tummarna för att du slipper borrelia. Det är inte kul alls.
Saken är väl den att jag egentligen inte vet när jag fick ett bett, när jag upptäckte den igår så antog jag att den åtminstone suttit en dag, men i praktiken kan den förmodligen ha suttit i några dagar? Mindre troligt med samma baserat på andra fästingar jag haft i mina dagar + var inte utomhus samma dag som jag upptäckte fästingen. Utöver det så står jag på behandling som sänker immunförsvaret, tror ju inte att det påverkar huruvida man får en infektion eller inte - men det kan väl säkert påverka förloppet vid eventuell infektion till det sämre, men har dålig koll på just borrelia.
 
Borta bra men hemma bäst. Sitter i min ljuvliga ensamhet och njuter. Har dock dåligt samvete över Megara som älskar landet. Idag innan vi åkte så låg hon utanför garaget i nästan en timme och solade magen. Hon går på promenader, rasar runt i huset och njuter allmänt. Är dessutom inte ett dugg orolig för att hon ska försvinna någonstans, när vi inte är ute och går så håller hon sig nära huset.

Hon jamar med jämna mellanrum för att hålla koll på var jag är.

Men jag njuter, och mina mutanter har överlevt :meh:
 
Tog en längre promenad med hundarna än nödvändigt. Pratade nyss med de som håller i lön. En kvinna som haft semester låg det på. Hon är trevlig jag menar hon har haft semester då är det ju andra som går in och gör hennes jobb kan man ju tycka. Hon skulle se till så lönen utbetalas omgående.

Så trött på allt just nu.
 
Precis pratat med fackligt ombud. Ska ha telefonmöte i veckan så jag får lite mer grund att stå på. Tyvärr så kommer det stjälpa mer än hjälpa om de tar kontakt med min AG men OM det kommer fortsätta liknande så kommer jag be facket gå in. Just nu blir det bara jobbigare för en annan.

Skönt att de var så snabba och ringde upp. Tråkigt att jag ens behöver kontakta dem
 
Saken är väl den att jag egentligen inte vet när jag fick ett bett, när jag upptäckte den igår så antog jag att den åtminstone suttit en dag, men i praktiken kan den förmodligen ha suttit i några dagar? Mindre troligt med samma baserat på andra fästingar jag haft i mina dagar + var inte utomhus samma dag som jag upptäckte fästingen. Utöver det så står jag på behandling som sänker immunförsvaret, tror ju inte att det påverkar huruvida man får en infektion eller inte - men det kan väl säkert påverka förloppet vid eventuell infektion till det sämre, men har dålig koll på just borrelia.
Jag hoppas du slipper borrelia.

Åtminstone på mig så brukar fästingbett börja klia några timmar efter de satt sig, och då ät själva fästingen pytteliten. Sitter den länge blir den betydligt större. Kan kanske ge en ledtråd på hur länge den suttit?
 
Ska hålla en presentation på engelska i eftermiddag och är faktiskt lite spänd. Jag är van vid att arbeta på engelska men nu var det länge sen sist. Det gör att man har lite startsträcka innan det flyter och jag får ingen sådan marginal idag. Nåja, det värsta som kan hända är att jag gör bort mig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 594
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
723
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp