Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och googlar inspiration till förvaring för örhängen. Går sådär. Hittar inget jag känner att Yes, den vill jag ha/göra!
Har en canvastavla som jag sytt fast knappar och hänger smyckena på dem, men den är typ full nu. Behöver nåt annat just till örhängen. Både stickor och fish hooks.
 
Sitter och googlar inspiration till förvaring för örhängen. Går sådär. Hittar inget jag känner att Yes, den vill jag ha/göra!
Har en canvastavla som jag sytt fast knappar och hänger smyckena på dem, men den är typ full nu. Behöver nåt annat just till örhängen. Både stickor och fish hooks.

Har du Pinterest? Hittar den mesta delen av min inspiration där, till det mesta i livet :D
 
Riktigt skitväder i din håla idag,för att inte tala om dom km långa fredagsköerna jag hamnade i på väg mot Sjöbo :eek: :arghh:
Glömde att det var både fredag,löning o vid hemgångstid.
Kom fram till Sjöbo så var det samma elände en gång till :rage:
Visa bifogad fil 76047

Jag vet! Vädret var dock retsamt nog okej på dagen, när jag satt på jobbet, men regn och rusk när vi var i stallet :cautious:
 
Jag vaknade när 27-åringen gick upp för att åka till jobbet. Han jobbar övertid både idag och imorgon. Jag bara imorgon. (Får inte jobba både lördag och söndag eftersom det då blir tolv dagar i rad.) Sa jag att det är lite brist på personal? :p

Nåja, dottern och hennes kompis sover fortfarande så jag ska äta frukost i lugn och ro. Sen tänkte jag att vi ska köra till stallet. Jag ska dessutom till Ica Maxi för att se om de fått in nyheter :D
Hade tänkt rensa ogräs men vädret gör att det är en dum idé ;)
 
Har accepterat att det inte blev så fina högsommardagar det kan vara i slutet av augusti och att hösten kom tidigt i år. Eldar i braskaminen, pysslar med veden, stickar, har tagit på mig en av sommarens färdigställda yllekoftor, fnular runt lite allmänt som en liten gumma med sådant som behöver göras när man bara har kallvatten och utedass. Saknas bara en katt eller tio för att göra bilden komplett av stuggumma.

Nu ska jag ta tag i ett stickprojekt som måste vara klart till söndag nästa vecka. Jag fixar, jag fixar, jag fixar...
 
Jag ska om två veckor dra ut min enda synliga visdomstand. Jag har så trång käke, trots att jag har dragit ut fyra tänder och saknar två vanliga tänder, att den växer ut mot kinden istället. Ganska störigt eftersom kinden blir ganska sårig :p
Bokade tid på tandläkarhögskolan så det kostar åtminstone bara 400 kronor :D
 
Sådär - hästarna ute och den lilla "inpaketerad" i regntäcke :up: ! Har för första gången för säsongen satt på elementet i kattens rum. Inte så mycket för kattens skull ännu, men mer för att jag behöver torka ett hästtäcke där inne....

Blev sugen på lite "höstmat" idag, så jag får nog bege mig till affären och se om jag kan hitta någon skinkstek/liknande och tillaga i crockpotten idag. Med sås och kokt potatis till. Och hemlagad lingonsylt :) !

Och så har jag plockat in ett gäng omogna tomater. Ger upp hoppet på att de ska mogna ute vid det här laget....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp