Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är väldigt trött. Tufft på jobbet, stallet i hällregn, mathandling, dusch, satt igång tvättmaskinen och snart lagat mat.

Dottern har en kompis här och jag tycker att det är så himla tråkigt :p
Kul för dottern men det blir stökigt och jag har tillräckligt stökigt på jobbet :rofl:
Riktigt skitväder i din håla idag,för att inte tala om dom km långa fredagsköerna jag hamnade i på väg mot Sjöbo :eek: :arghh:
Glömde att det var både fredag,löning o vid hemgångstid.
Kom fram till Sjöbo så var det samma elände en gång till :rage:
20210827_164831 (1).webp
 
Samma här,har kört Ford i princip hela min körkortstid,provat annat men inte varit nöjd,tyvärr måste jag erkänna att jag inte gillar min Kuga,den känns som en gammal lada,ingen glamor eller motor att tala om trots att jag har värstingen motormässigt :cry: Så när jag tar mig råd blir det en Skoda Kodiaq istället
Jag saknar min Scorpio Cosworth! 3 l V6 med bakhjul drift. Men jag saknar inte bränsleförbrukningen. Nästabil blir nog eldrivet, vet inte vad än.
 
Det ar efter 8 pa kvallen ... snart borde det vara okay att ga isang. :angel: Jag ar TROTT ... men tanker harda ut en timma till eller sa, vill helst inte vakna 3 pa morgonen. Det har varit en intensiv dag idag. Jag har spenderat ett par timmar pa att jobba med rekrytering for skolbuss bolaget och akte in till jobbet for att checka av med chefen.
Forst fick jag veta att vi fatt loneforhojning ... fran $18 usd i timman till $21.50 usd i timman :eek: Inte for att jag klagar, men det var storre skillnad an jag trodde. De som jobbat ett tag far alltsa en loneforhojning med ungefar 186 kr i timman plus vad vi redan klattrat i lone stegen. Not bad! Speciellt som jag inte alls borjade for att tjana pengar (jag ar pensionerad, for heaven's sake:p) utan mer for att jag behovde mer "structure" i mitt liv och tyckte det verkade bra att kora skolbuss. :)


Vi ska också lägga oss ned. Kisse smet in under soffan medan jag skötte toalettbestyren, men åt glatt när jag puttade in matskålen så jag knuffade in vattenskålen också. Vi får se var han befinner sig när jag vaknar. :D

Okay ... vi vill faktiskt se bilder har ocksa. Sa det sa! :cautious:
 
Samma här,har kört Ford i princip hela min körkortstid,provat annat men inte varit nöjd,tyvärr måste jag erkänna att jag inte gillar min Kuga,den känns som en gammal lada,ingen glamor eller motor att tala om trots att jag har värstingen motormässigt :cry: Så när jag tar mig råd blir det en Skoda Kodiaq istället

Meh!

Min Kuga är coolast i stan!
 
Fi fan :/ Hoppas det löser sig!

Drog in facket när avslutade min provanställning, de tyckte va åthelvete alltså facket tyckte det. Dock kunde inte hjälpa mig, kan va för pappret jag blev tvingad skriva på av chefen. Men tyckte ändå va värt fighta för mig och, vann såklart inte och kunde givetivs inte pga provanställning få ut riktiga skälet. Fick anställningen förlängd några dagar men hjälpte inget eknomiskt eller nått iallafall... bästa var en fackresp. hasplade ut sig "aha han (namn eg)" suckandes O_o:rofl:
Alltså här har det gjorts ett antal misstag och framförallt kan jag inte se att facket förhandlat i mitt intresse överhuvudtaget.
Därmed inte sagt att det i slutänden kommer ge mig det jag borde, det beror lite på exakt vad centralt avtal och så vidare säger.
Men att detta görs mot medlemmar det ska belysas från alla håll jag kan se till att det görs.
Och ja, ni ska få veta så fort jag vet hur det slutar 😉.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp