Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, han är lite väl mycket "kan själv!" men har fått ordna vätskeersättning och hjälpa till med middag iaf :p Tror också att det kommer vara betydligt bättre imorgon, och det är ju skönt att veta vad allt det här beror på!
Jag vet själv, jag är likadan "kan själv"! Man vill så mycket mer
 
Jag vet själv, jag är likadan "kan själv"! Man vill så mycket mer
Samma här :angel: Tidigare ville jag inte ens att han skulle hjälpa mig att öppna dörrar efter att vi varit och handlat (och jag kom hem med flera svintunga påsar och han bara hade en... Och nej, jag lät honom inte hjälpa mig att bära dem heller.) Nu har jag släppt mycket på sådant, mest för att det faktiskt underlättar när han hjälper mig många gånger och då har jag mer energi eller tid över till annat. Men då tycker jag att jag åtminstone kan få hjälpa honom, när han gör så mycket för mig annars :p
 
Samma här :angel: Tidigare ville jag inte ens att han skulle hjälpa mig att öppna dörrar efter att vi varit och handlat (och jag kom hem med flera svintunga påsar och han bara hade en... Och nej, jag lät honom inte hjälpa mig att bära dem heller.) Nu har jag släppt mycket på sådant, mest för att det faktiskt underlättar när han hjälper mig många gånger och då har jag mer energi eller tid över till annat. Men då tycker jag att jag åtminstone kan få hjälpa honom, när han gör så mycket för mig annars :p
De är typiskt att man vill klara sig själv utan att ha hjälp 🤣
 
Screenshot_20210828-095515_Samsung Internet.webp

Funderar, funderar och funderar på denna klockan ...

Eftersom jag använder smart klockapå jobbet så är de skönt med vanlig hederlig klocka.

Den smartklockan är ett stressmoment för mig på helgerna då den är inställd på samtal sms och chatt
 
Stallet färdigt även om jag är sjukt omotiverad idag kan bero på väder och sömnbrist inatt. Fick papperna från kirurgavdelningen igår där jag ska bestämma om jag vill gå vidare eller inte inom 4 veckor. Klart tankarna satte igång ...
Kom hem drar igång tvättmaskinen och börjar plocka disk när Morrhoppan sätter sina klor i mitt lår, hon försökte påtala att nu är de fasiken dags för tidig lunch matte sätt fart 😳🤣

Hon äter inget torrfoder alls knappt trots att de står framme dygnet runt nej nej här ska de vara Mush eller blötmat 🙄 Nej jag har inga bortskämda katter jag lovar ..
 
Sisådär.... Shopping avklarad och köttstycke med MASSOR med kryddor lite nu och gottar sig i crockpotten (och ska göra i ungefär 4 timmar, tänkte jag).... :) På vägen till affären mötte jag ett antal små högljudda rallybilar. Antar att de har en transportsträcka där....

Har fått hängt upp tvätten också, så nu känner jag mig rätt klar med "tråkigheter".... :D Men ska nog ta och rengöra värmepumpens filter också idag. Det borde snart vara dags, tycker jag....
 
Har precis pratat med min man, och sonens A-traktor hade några dyra fel. Exakt hur dyrt vet jag på måndag efter en prisoffert på verkstan men min man trodde ca 6 tusen. Men vår pendlarbil hade mindre fel än vad vi trott för den är tydligen så gammal att det gjorde inget att tex motorlampan lyste. Vilket är toppen för den har samma bensinförbrukning på en månad som vår SUV har på en vecka :up:
 
Sitter och googlar inspiration till förvaring för örhängen. Går sådär. Hittar inget jag känner att Yes, den vill jag ha/göra!
Har en canvastavla som jag sytt fast knappar och hänger smyckena på dem, men den är typ full nu. Behöver nåt annat just till örhängen. Både stickor och fish hooks.
Just förvaring till örhängen har jag också tittat på och tycker inte det finns så mycket snyggt som samtidigt är tillräckligt praktiskt. Har lite varierad förvaring till dem. Kan ta bild men just nu är jag för hungrig och väntar på att maten ska bli färdig i ugnen 🤤
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp