Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag varit helt orkeslös 😳 Bådar inte gott inför Måndag om de fortsätter så här. Fick vira in mig i två filtar när jag kom hem ändå frös jag 🧐 Började fundera på om jag höll på att bli sjuk men icke sa Nicke snarare under temp igen efter ha varit ute hela morgonen 😫 Jahja hösten du kom tidigt i år .. Måste uppdatera stallgarderoben en aning här nu med nya tjockare tröjor.

Men nu kaffe och försöka kvickna till i Hjärnkontoret 🙈
 
ÄNTLIGEN har jag rensat de kvarvarande lingonen också. Två liter till mamma och pappa och ungefär en liter kvar till mig att stoppa i frysen. Eventuellt plockar jag något lite till. Vi får se. De jag kokade gav ju nästan tre burkar (typ pastasås-storlek), och det lär räcka ett tag åt oss.... :) Men det ÄR väldigt härligt att fylla på i frysen med gratisdelikatesser från naturen - det ska inte förnekas.... :D
 
Blomspruteregn hela dagen men jag och pappa vimsade ut i skogen i två timmar ändå. Var mysigt och jag fick kvitto på att jag är frisk, bara bihålorna som är lite dumma fortfarande.

Sen har jag gjort rent kängor, ska smörja dem sen (välbehövligt🙈) och gjort rent kattlådan. Katten tog på sig polismössan och kontrollerade att matte gjorde rätt.

Nu slöar jag och planerar för att åka in till stan och kolla på Götheborg i morgon medan Sally städar och katten är kontrollant 👮‍♀️
Funderar även på någon enkel sås att göra till fisken jag planerar ha med i matlådor a nästa vecka.
 
ÄLSKAR sommarens återkomst! Jag hade städat bort alla sommarkläder i +10 och regn tidigare i veckan och var så lycklig när jag kunde plocka fram ett par shorts igen :love: har sprungit runt i shorts och bh hela dagen och faktiskt fått lite färg!
Du kan då inte bo på samma planet som vi andra 🙈🤣 Fasiken dragit på hästen regntäcke varje dag den här veckan för att han fryser precis som matte när de regnar 🙈
 
Sommarens återkomst?!!!?!?!??!!!!!!?????

Konstant pissregn i 10 timmar!

Eldar i kaminen, dricker kaffe och tittar ut på duggregnet (@Unafraid : Jag FÖRSTÅR inte ens ditt inlägg.... Du måste bo på någon annan planet helt enkelt :cautious: :D !) .

Du kan då inte bo på samma planet som vi andra 🙈🤣 Fasiken dragit på hästen regntäcke varje dag den här veckan för att han fryser precis som matte när de regnar 🙈
Jag bor på planeten Norrland! Shorts, rosé och grillning i solen! :love:
IMG_20210828_181437.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 594
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
723
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp