Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis tagit en promenad i skogen, riktigt jädra blött så blev dyngsur om fötterna :crazy: Försökte även leta efter kantareller efter att man sett på FB att många hittat massa kantareller överallt, jag ser inga jävla kantareller???

Hur fan hittar man sina svampställen egentligen om man inte haft familj som aktivt letat efter svamp?? Ska man behöva gå i hela skogen för att se om man hittar något, lär ju gå vilse :nailbiting: Känner mig avundsjuk på alla svampställen som nedärvs inom familjer, och ingen vill berätta vart. Kanske får stå ut med att betala 299-399kr/kg på Ica :down::D fan jag vill ju också ha kantarelltoast:rofl:
 
Precis tagit en promenad i skogen, riktigt jädra blött så blev dyngsur om fötterna :crazy: Försökte även leta efter kantareller efter att man sett på FB att många hittat massa kantareller överallt, jag ser inga jävla kantareller???

Hur fan hittar man sina svampställen egentligen om man inte haft familj som aktivt letat efter svamp?? Ska man behöva gå i hela skogen för att se om man hittar något, lär ju gå vilse :nailbiting: Känner mig avundsjuk på alla svampställen som nedärvs inom familjer, och ingen vill berätta vart. Kanske får stå ut med att betala 299-399kr/kg på Ica :down::D fan jag vill ju också ha kantarelltoast:rofl:
Min familj letade inte heller efter svamp. Jag har letat själv och flyttat flera gånger till nya marker.

Man får svamp-ögon så småningom. Vet instinktivt var det borde finnas svamp. Där de inte borde växa knatar man bara förbi. Det är bara att traska runt tills man fått in det.
 
Min familj letade inte heller efter svamp. Jag har letat själv och flyttat flera gånger till nya marker.

Man får svamp-ögon så småningom. Vet instinktivt var det borde finnas svamp. Där de inte borde växa knatar man bara förbi. Det är bara att traska runt tills man fått in det.

Japp, jag misstänker det. Efter att ha googlat runt lite verkar ju denna skogen jag går i vara perfekt för kantareller, så får dra på mig stövlar och knata runt, en dag ska jag banne mig hitta dem! Och sen ska jag hålla det svampstället för mig själv :idea: muhahahah :D
 
IMG_20210828_212622.webp

Dricker vin på altanen bredvid terassvärmaren :love:
 
I skrivande stund har jag duschat av mig dagens solkräm och bänkat mig i soffan medan jag väntar på middagen som tillagas i ugnen. Blev vansinnigt sugen på vegetariska vårrullar tack vare @cambodia, men det är ju inte alls det jag ska äta! :mad: Får kanske bli att beställa hem något åt det asiatiska hållet imorgon... :d
Sorry :o
De var SÅ goda - och vegetariska :angel:
 
Precis tagit en promenad i skogen, riktigt jädra blött så blev dyngsur om fötterna :crazy: Försökte även leta efter kantareller efter att man sett på FB att många hittat massa kantareller överallt, jag ser inga jävla kantareller???

Hur fan hittar man sina svampställen egentligen om man inte haft familj som aktivt letat efter svamp?? Ska man behöva gå i hela skogen för att se om man hittar något, lär ju gå vilse :nailbiting: Känner mig avundsjuk på alla svampställen som nedärvs inom familjer, och ingen vill berätta vart. Kanske får stå ut med att betala 299-399kr/kg på Ica :down::D fan jag vill ju också ha kantarelltoast:rofl:
Äsch jag har gått bet många gånger innan jag lärde mig! Min pappa har lärt mig en hel del vad man ska ha koll på. Han är en svampplockare av rang 🙈 Vart han en går känns de som att han alltid kommer hem med kantareller. Förr så stanna han till och med när han körde häst och plockade 🤣
 
Dags för kvällsduschen sen leta reda på glasögonen, misstänker att de är därför jag har ont i huvudet 😅 Måste ändå ha dem på Måndag så kan leta reda på dem nu vart jag nu la dem sist vill säga ..

Tog en promenad i sele med Morrhoppan men hon blev rädd för grannen som kom hem där nere så hon sprang in och gömde sig bakom kattlådan i hallen 🤣🙈
 
Har målat min första akvarell! Gick iofs skit men jag tror att jag vet iaf lite vad som gick fel. Ska testa en gång till imorgon.
Nu kollar jag youtube-tutorials på hur man gör vibrato på en fiol. Utvecklande lördag 😆
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 594
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
723
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp