Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast lingon går ju svinsnabbt att rensa?ÄNTLIGEN har jag rensat de kvarvarande lingonen också. Två liter till mamma och pappa och ungefär en liter kvar till mig att stoppa i frysen. Eventuellt plockar jag något lite till. Vi får se. De jag kokade gav ju nästan tre burkar (typ pastasås-storlek), och det lär räcka ett tag åt oss.... Men det ÄR väldigt härligt att fylla på i frysen med gratisdelikatesser från naturen - det ska inte förnekas....
Tycker de ska bli jätte konstigt att komma tillbaka efter över 1 års studier helt på distans Vi har inte träffats på två terminer med andra ord. Blir dock kul på Måndag att se alla igen och inte genom en datorskärmDruckit kaffe, lyssnat på musik och njuter av de sista dagarna av ledighet innan skolan drar igång igen för fulla muggar. Första dagen är på tisdag, på campus. Känns konstigt eftersom hela första året var typ på distans förutom en månad i september… så känns lite som att börja i en ny klass då jag aldrig hann klicka med någon på den korta tiden.
Och här pissregnar det med. Har inte haft en enda dag över 20-22+ sedan slutet av juli… dags att köpa doftljus och försöka skriva en lista på roliga saker att göra under hösten/vintern och bunkra upp på D-vitamin. Hatar verkligen denna årstiden.
Jag har svårt att se det framför mig..... Det hade säkert slutat med att jag hade haft rullande lingon över golvet i hela rummet....Fast lingon går ju svinsnabbt att rensa?
Lägg på en lutande bricka och rulla bären nedåt. Då blir skräpet kvar och är lätt att ta bort vartefter.
Jag tycker dessutom inte att det gör något om det blir kvar lite bös i just lingon. Ger bara sylten mer smak!Fast lingon går ju svinsnabbt att rensa?
Lägg på en lutande bricka och rulla bären nedåt. Då blir skräpet kvar och är lätt att ta bort vartefter.
Jag är inte heller så bekymrad över om det är kvar någon pinne eller något blad. Det flyter upp när man kokar och går att skumma bort !Jag tycker dessutom inte att det gör något om det blir kvar lite bös i just lingon. Ger bara sylten mer smak!
Vi fortsätter på distans. Kommer bara ha tentor, exkursioner och grupparbete i ritsal på plats.Tycker de ska bli jätte konstigt att komma tillbaka efter över 1 års studier helt på distans Vi har inte träffats på två terminer med andra ord. Blir dock kul på Måndag att se alla igen och inte genom en datorskärm
Nejdå.Jag har svårt att se det framför mig..... Det hade säkert slutat med att jag hade haft rullande lingon över golvet i hela rummet....
Vi kommer få återgå till Lärcentra varje Måndag på hemmaplan sen har vi distans resten plus dispans för campus närträffar I år måste vi skriva tentorna på plats på lärcentra då det inte fungerar som hemtentamen har de upptäcktVi fortsätter på distans. Kommer bara ha tentor, exkursioner och grupparbete i ritsal på plats.
Det är i Norrland och Skottland det händer!Jag bor på planeten Norrland! Shorts, rosé och grillning i solen!
Visa bifogad fil 76090
För en gångs skull är Norrland bättre än resten av Sverige!Det är i Norrland och Skottland det händer!
MVH har suttit i trädgården iförd bikini och läst mellan 10-18 idag