Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Druckit kaffe, lyssnat på musik och njuter av de sista dagarna av ledighet innan skolan drar igång igen för fulla muggar. Första dagen är på tisdag, på campus. Känns konstigt eftersom hela första året var typ på distans förutom en månad i september… så känns lite som att börja i en ny klass då jag aldrig hann klicka med någon på den korta tiden. :nailbiting:

Och här pissregnar det med. Har inte haft en enda dag över 20-22+ sedan slutet av juli… dags att köpa doftljus och försöka skriva en lista på roliga saker att göra under hösten/vintern och bunkra upp på D-vitamin. Hatar verkligen denna årstiden. :arghh:
 
ÄNTLIGEN har jag rensat de kvarvarande lingonen också. Två liter till mamma och pappa och ungefär en liter kvar till mig att stoppa i frysen. Eventuellt plockar jag något lite till. Vi får se. De jag kokade gav ju nästan tre burkar (typ pastasås-storlek), och det lär räcka ett tag åt oss.... :) Men det ÄR väldigt härligt att fylla på i frysen med gratisdelikatesser från naturen - det ska inte förnekas.... :D
Fast lingon går ju svinsnabbt att rensa?

Lägg på en lutande bricka och rulla bären nedåt. Då blir skräpet kvar och är lätt att ta bort vartefter.
 
Druckit kaffe, lyssnat på musik och njuter av de sista dagarna av ledighet innan skolan drar igång igen för fulla muggar. Första dagen är på tisdag, på campus. Känns konstigt eftersom hela första året var typ på distans förutom en månad i september… så känns lite som att börja i en ny klass då jag aldrig hann klicka med någon på den korta tiden. :nailbiting:

Och här pissregnar det med. Har inte haft en enda dag över 20-22+ sedan slutet av juli… dags att köpa doftljus och försöka skriva en lista på roliga saker att göra under hösten/vintern och bunkra upp på D-vitamin. Hatar verkligen denna årstiden. :arghh:
Tycker de ska bli jätte konstigt att komma tillbaka efter över 1 års studier helt på distans 🙈 Vi har inte träffats på två terminer med andra ord. Blir dock kul på Måndag att se alla igen och inte genom en datorskärm ☺️
 
Ligger och kollar på en gammal favoritserie, där alla är så vackra med fönat hår och klänningar med pärlor på. Påminner mig om den tiden, när man gick på fest i höga klackar och puffiga klänningar. På den tiden jag träffade min man. Nu ligger jag i soffan i en stretchig body, osminkad med stygn och tejp i ansiktet och stripigt hår. Med en växande mage. Det känns som att det är ungefär såhär jag har sett ut det senaste 1,5 åren. Jag saknar champagne och myller. Jag saknar klackar och pärlor. Faktiskt, så är jag lite ledsen över att vi inte fick den här sista tiden ihop innan småbarnslivet att få leva lite. Vi bestämde oss för att försöka få barn först efter att vi gift oss, för att vi ville få några år åtminstone bara han och jag. Men nästan halva vårt förhållande hittills blev Netflix. Ja, det är många sin drabbats så väldigt mycket hårdare av pandemin. Men just nu är jag lite ledsen över att det inte blev så mycket pärlor och champagne. Partyprissar som vi ändå var.
 
Skjutsade hem en stallkompis efter stallet och såklart ville vi ju testa matboden för första gången när vi passerar den utmed stora vägen. Så himla smidigt! Inte trodde man för flera år sedan att man skulle kunna handla i en obemannad butik med hjälp av bankID för att ta sig in och betala med swish (man scannar varorna) 😊.
 
Kört hem ett släp fullt med halm, fyra storbalar fick plats! :up:
Lasthjälp när jag kom hem och sen satt vi ute i trädgården och pratade i över en timme och det var så otroligt enkelt att prata med varandra. Kramarna när han skulle åka kunde fått vara längre, men jag hann med nöd och näppe att lämna tillbaka släpet!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 594
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
723
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp