Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Handdukshyllan blev en berest kopp-hylla.
IMG_20210827_152809.webp

Inte så mycket än men planen är att det ska bli mer med åren.
 
Men det här året måste vara extra eller? Inte jämfört med alla år säkert och nu vet jag inte hur det ser ut i hela landet (men en del områden har ju verkligen varit drabbade av extremväder) men här känns det lite som om sommaren tog slut på en dag typ, hann det ens bli augusti? Regn behövs och några extrema temperaturer är ju inte önskvärda, men det här känns liksom överdrivet åt andra hållet. Hoppas det kan bli en fin höst så småningom. Det är en deppig årstid som det är när man vet var den slutar (en miljon dagar i kompakt mörker 🙈).
Jo så sett håller jag med att det känns mer abrupt slut eftersom iaf inte jag har badat ute sen juli O_o.
 
Har kanns det nastan som host ocksa ... Nu har vi vaknat till 3dje mulna morgonen i rad och det kanns valdigt "hostliknande" da vi har ofta har super dimma pa morgnarna har under hosten. Det gar dock upp till 28*C -30*C under dagen ... MEN, det kanns att det ar "den sista tredjedelen" av sommaren. Natterna blir kallare och kallare, vi ar nu nere i natt temperaturer mellan 8*C till 13*C och DET betyder att man kan sova de flesta natter med oppet fonster i stallet for AC :D

Vi har dock inte haft nagot regn sedan Maj 28 (det har kallats regn tva ganger nar det var sa fina droppar att ingen valde att ga in, vi satt i "regnet" och pratade utan att bli blota och det syntes inte nagonstans att det regnat heller.:grin: Det lar alltsa droja ett tag innan de riktiga vinterregnen tar fart ... de borjar inte forran slutet av November/December sa de "livgivande regnen kan fa starta nar som helst nu. :p
 
Alltså, åh. Igår fick killen jag träffar sin andra vaccinationsspruta. Idag är han helt utslagen, trött och frös tydligen ordentligt tidigare. Det nämnde han dock inte förrän jag kom hem, innan det hade han åkt hit för att ta hand om hundarna eftersom det blev övertid för mig igen. Han tog dock med grejer för att kunna sova över, för han orkar nog inte ta sig hem igen. Fattar inte hur han kan vara så galet snäll :heart:
 
Blev bättre efter lite sömn och Alvedon 😌 Tur de annars hade jag blivit knäpp hatar huvudvärk.
Stått och snosat en lång stund i Trulis päls ❣️ Idag var en sån dag.

Nu ska sängen bäddas med rena lakan, tvätten ska hängas upp och sen gör jag inte ett skit mer denna dag 🤣💁
 
Hon lever på sin söthet ibland :cautious: :D

Det är en estnisk ras, jag tycker de påminner om grova, stora halvblod. Det är 9 st i verksamheten där jag är medryttare, och de är ca 165-180cm i mankhöjd, stora hovar, korta ben haha.

Men känns lätta och känsliga när man sitter på, härliga gångarter :)

Just den gula är privatägd men går med på turridningar ibland, och verkar som att jag får vara medryttare på henne från i höst :love:
Aha låter trevligt! 😀. Men så pass höga kan de alltså bli, sedär! Åh vad kul för dig! :love:
 
Men det här året måste vara extra eller? Inte jämfört med alla år säkert och nu vet jag inte hur det ser ut i hela landet (men en del områden har ju verkligen varit drabbade av extremväder) men här känns det lite som om sommaren tog slut på en dag typ, hann det ens bli augusti? Regn behövs och några extrema temperaturer är ju inte önskvärda, men det här känns liksom överdrivet åt andra hållet. Hoppas det kan bli en fin höst så småningom. Det är en deppig årstid som det är när man vet var den slutar (en miljon dagar i kompakt mörker 🙈).

Eller hur! Jag brukar härda ut jobbstarten genom att försöka hålla i sommarkänslan genom att sitta och jobba ute på altanen och ta en långlunch i skogen med hundarna. Men i år har jag mest stått vid skrivbordet och ugglat sedan semestern tog slut.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp