Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som det är mycket gnäll från mig i den här tråden, sorry.
Men just nu är jag så arg att jag bara vill grina.
Har i ett svep fått en käftsmäll från gamla jobbet och tappat allt förtroende för mina fackliga företrädare lokalt.
Får se vad facket centralt säger.

Men om vi ska vara positiva så börjar nya jobbet på måndag :)
Tack och lov för ett liv fritt från min tidigare arbetsgivare.
 
Slutspurt på veckan. Skriver klart ett par artiklar. Och lägger sista handen vid en kommunikationsplan som behöver vara klar till nästa vecka. I vanlig ordning rent utav genialiska produkter om jag får säga det själv.

Sen behöver jag komma igång med att förbereda för helgens segling. #snarthelg
 
Har sååå tråkigt på jobbet. Sitter och följer ett digitalt seminarium som har noll och intet med mitt jobb att göra. Jag brukar tycka det är kul med något som ligger utanför det jag sysslar med i vardagen, men då behöver det finnas lite engagemang hos den som föreläser också...

(Vilket jag själv iofs också tycker kan vara svårt att uppbåda i digitala seminarium, så jag haver förståelse. När man sitter och pratar till sin egen skärm och alla är muteade så är det väldigt svårt att upprätthålla samma energi i det man säger tycker jag...)
 
Så deppigt. Kom hem och hittade grannens katt överkörd. Den låg bredvid brevlådan, man kan tycka att det inte hade varit så svårt att knacka på något av de tre husen som fanns på uppfarten.. :( som tur var så var det jag som inte hittade henne och inte grannen. Hon blev såklart jätteledsen. Jag har bott här i sju år och det är första katten som blivit påkörd.
 
Så deppigt. Kom hem och hittade grannens katt överkörd. Den låg bredvid brevlådan, man kan tycka att det inte hade varit så svårt att knacka på något av de tre husen som fanns på uppfarten.. :( som tur var så var det jag som inte hittade henne och inte grannen. Hon blev såklart jätteledsen. Jag har bott här i sju år och det är första katten som blivit påkörd.
😱😢💔
 
Så deppigt. Kom hem och hittade grannens katt överkörd. Den låg bredvid brevlådan, man kan tycka att det inte hade varit så svårt att knacka på något av de tre husen som fanns på uppfarten.. :( som tur var så var det jag som inte hittade henne och inte grannen. Hon blev såklart jätteledsen. Jag har bott här i sju år och det är första katten som blivit påkörd.
Alltid lika sorligt 💔 Vi fick tyvärr vår ena katt påkörd av en traktor förra sommaren. Som tur var de den bra bonden så han knacka på hos min moster som bor bredvid och fråga om hon kände igen katten vilket hon gjorde. Så vi fick ganska omgående reda på de och min Pappa hämtade katten och begravde henne hemma hos sig ❣️
 
Alltid lika sorligt 💔 Vi fick tyvärr vår ena katt påkörd av en traktor förra sommaren. Som tur var de den bra bonden så han knacka på hos min moster som bor bredvid och fråga om hon kände igen katten vilket hon gjorde. Så vi fick ganska omgående reda på de och min Pappa hämtade katten och begravde henne hemma hos sig ❣️
Ja, vem som helst kan ju köra över en katt, det säger jag inget om. Någon har ju dessutom flyttat henne från vägen. Men att man inte kan åtminstone försöka hitta ägaren? I det här fallet hade det tagit fem minuter, max. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp