Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska ringa chefen igen strax och meddela hur det blir nästa vecka. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag vill tillbaka men med tanke på hur minnet är vet jag inte hur det kommer gå.. Och som jag hanterat minsta lilla motgång, genom att bryta ihop och börja gråta, kan det bli spännande. Kanske skulle stanna hemma hemma sjukskrivningen ändå..
 
Ska ringa chefen igen strax och meddela hur det blir nästa vecka. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag vill tillbaka men med tanke på hur minnet är vet jag inte hur det kommer gå.. Och som jag hanterat minsta lilla motgång, genom att bryta ihop och börja gråta, kan det bli spännande. Kanske skulle stanna hemma hemma sjukskrivningen ändå..
Jag tycker att sjukskrivning låter som ett mycket vettigt alternativ. Ta hand om dig.
 
2 mil ungefär till jobb. Skiljer sig 1500. De blir ju bil såklart då de är två små byar som inte har förbindelser

Problemet är att dom har inte lägenhets visning pga covid-19 och skickar bilder . De blir lite som köpa grisen i säcken

Okej...! Hmm, då blir det kanske hugget som stucket med kostnaden ändå? Eller det beror på hur ofta du behöver åka till jobbet... och du kan kanske dra av en del av kostnaden på deklarationen? Kan inte reglerna för det.
Fast kanske jobbigt att köra två mil extra? Det hade nog jag tyckt... beror på hur trött du är på din hv då...

Kör de fortfarande inte visning? Så konstigt! Det borde ju vara rätt enkelt att ordna visning med vettigt avstånd tycker jag.

Oj, ja det var konstigt! Ja, det borde ju absolut gå... klart man vill se den. Men lite går ju att se på bild iaf :)
 
Vet inte hur man ska tolka detta....

En entreprenör jag haft mycket kontakt med har döpt sin robotdammsugare efter mig.... :cautious:

Är den dålig? Är jag dålig? Tankarna vart många innan han förklarade att det var mitt tips som gjorde att han och frugan skaffade en så nu heter den Diabetikern och städar loss hemma :rofl:
 
Jahaja. Avtackningen igår blev sedan till mer vin som blev mer vin och tvspel. Nu på väg till stallet.. Tror bestämt jag behöver en stor energidryck :bag:

Ska dessutom rida gulponnyn och det är första gången hennes ägare är med på en annan häst och ser mig rida henne. Så vill ju helst vara på topp :nailbiting:
 
Okej...! Hmm, då blir det kanske hugget som stucket med kostnaden ändå? Eller det beror på hur ofta du behöver åka till jobbet... och du kan kanske dra av en del av kostnaden på deklarationen? Kan inte reglerna för det.
Fast kanske jobbigt att köra två mil extra? Det hade nog jag tyckt... beror på hur trött du är på din hv då...



Oj, ja det var konstigt! Ja, det borde ju absolut gå... klart man vill se den. Men lite går ju att se på bild iaf :)
Kan bli riktigt trött på henne ibland . Men lubgt och skönt när hon inte är hemma
 
Väntar på att min hjärtklappning ska lägga sig lite. Det kör igång på mornarna och ta en stund att bli av med. Sannolikt biverkning av medicinerna.

Sen ska jag ta ut hunden på promenad. Han lär bli lycklig. Regn och vedkörning har gjort att promenaderna uteblivit ett tag nu och jag har dåligt samvete för min försummade vovve.
 
Lyckan när man får sms 06.00 där de står att han själv vill pröva ta ut hästarna på morgonen 🙈 Matte är sliten hästarna ledsen men sängen lockade mer när regnet öste ned utanför 🤭 Har inte hört något så de kom nog ut som de skulle och jag fick sova några timmar till då min sambo hållt mig vaken till och från hela natten 🙄 Man ska inte säga så här men är ändå rätt skönt att han börjar jobba inatt efter semestern 🙈🤣 De kommer vara knäpptyst i sovrummet ikväll ❣️
 
Ska strax åka till guidad visning på ett slott och sen lunch med en dejt. :up:
Efter det blir det att fortsätta röja i stallet så hästarna kan komma in i helgen om det ska jagas, fodra och beroende på vädret gå igenom vinterhagen och se vad som måste bytas ut av stolparna, isolatorer, tråd och röjas så de kan flytta ner till skyddet när det blir så dags.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 593
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp