Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katten har zoomies och lyckades ramla ner från mitt gigantiska skåp, två meter högt. Hon hoppar upp där själv men jag har aldrig sett när hon gör det. Inte som att det finns något att ta tag i, ytorna är glatta och hala :confused:
Hursomhelst haltade hon massor direkt efter och la sig ner. Blev orolig och tänkte hur löser jag nu detta då?

Men nej, sen började hon zooma runt igen som om inget hade hänt utan tillstymmelse till haltning. Nåja får väl hålla koll.

Har varit pigg nog i dag att slänga lite på återvinningsstationen och torkat två fönster. :) I princip känns det som att själva förkylningen är borta, bara bihålorna som ska rätta sig i ledet. :up:
 
Försökte få tag i min kära Pappa på telefon men borde ha lärt mig vid de här laget att han aldrig svarar i den 🧐 Vilket ger en smärre hjärtinfarkter och speciellt nu när han varit/är sjuk. Men han halta omkring där uppe så tog in hästarna och gav mamma mu och hennes avkomma kvällsmat. De får på någon sorts lösdriftsaktigt sedan hon fick föl vilket passar henne bra. Hon bestämmer själv när hon ska komma och gå. Min egen han stod och studsa på alla fyra och tyckte skit matte skynda dig nu då jag är huuuuungrig nu 🙈

En som behöver träna men mindre motiverande när de blåser på tvären och regnar omväg annat. Idag har de inte blivit många saker gjorda helt ärligt man tappar lusten lite när man tittar ut genom fönstret 😩Men dags att plocka disk och vika tvätt 💁
 
Jag gav totalt efter för ångesten nu och försöker dämpa på värsta tänkbara sätt och en TV-serie, utslagen på soffan. Väl medveten om osmartheten och den kortsiktiga lindringen, men ibland blir det bara för mycket. Hatar känslan när man egentligen vill så jävla mycket men känslan är att man sitter fast i ett enormt spindelnät. Och känslan för min arbetsgivare går knappt att nämna med ord just nu. Hade det inte varit för mina kämpande kollegor hade jag sprängt min dator first thing i morgon bitti.
 
Katten har zoomies och lyckades ramla ner från mitt gigantiska skåp, två meter högt. Hon hoppar upp där själv men jag har aldrig sett när hon gör det. Inte som att det finns något att ta tag i, ytorna är glatta och hala :confused:
Hursomhelst haltade hon massor direkt efter och la sig ner. Blev orolig och tänkte hur löser jag nu detta då?

Men nej, sen började hon zooma runt igen som om inget hade hänt utan tillstymmelse till haltning. Nåja får väl hålla koll.

Har varit pigg nog i dag att slänga lite på återvinningsstationen och torkat två fönster. :) I princip känns det som att själva förkylningen är borta, bara bihålorna som ska rätta sig i ledet. :up:
Puck vår hankatt ligger gärna uppe på garderoben i lilla rummet 🙈 Dunsar rätt bra när han hoppar ned 🤣
 
Vad bra i alla fall att chefen märker att du gör ett bra jobb! Det är trist när det ju inte påverkar situationen som sådan, men kan ju ändå vara tacksamt när det i alla fall noteras och uppskattas att man jobbar häcken av sig. Ta åt dig av berömmet! 🙂
Verkligen! Idag var han på jobbet för att hjälpa till och såg då hur jag hjälpte alla nykomlingar (det är ett gäng nu :p ), hörde hur jag försökte peppa dem och allmänt höll ordning så att allt faktiskt löste sig i slutet av dagen. Ska nog försöka dra ihop någon mini-AW när det väl lugnar sig igen, känns som om det kan behövas...
 
Suckar lite på allt bilkrångel.
Åkte för att hämta tonåringen innan jag skulle till läkaren. Bilen börjar gå konstigt och så småningom låta konstigt. Japp, bromskloss-låsning på ena framdäcket så det blev lite meckigt att få hem bilen men verkade ha släppt efter en stunds stillastående på en parkering. Men nu står den på gårdsplan och jag fick en senarelagd tid hos läkaren som tur var!
 
När man tänker att man har waaay för många skor men alltid saknas det någon storlek och sen ser denna 😂

A2D41D0C-6319-4B12-A32E-3A80E3879CEA.webp
 
Har frossat i honungsmelon, svensk skinka, grissinis och argentinskt vin. :d
I morgon ska jag göra romtopf på bl a drygt 2 l björnbär och nektariner, ser att man även kan ha äpplen, päron och plommon i + jag har en massa blåbär i frysen, kan bli rena fruktbomben! :d

Annars är plommon i madeira en favvis, har inte testat plommon i konjak men det är kanske gott?
 
Idag var snarare pållan piggare och jag seeeeg så bestämde mig för att rida barbacka på ridbanan och mest bara mysa på hästryggen 😍. Det var ju tur vi stannade där för det började ju såklart ösregna och häst tröttnade på regnet som slog och tvärnitade vid staketet och vände arslet mot regnet. Nåja en halvtimme I alla gångarter blev det i alla fall innan vi blev som dränkta katter 🤪😊.

Verkligen varit passande med soppa till både lunch och middag i dagens regnrusk :p.
 
Installerat ny tv på landet. Knepigaste var att skruva fast de 🤬 benen. En av skruvarna vägrade envist att skruvas in helt, så ja, den vickar liiiite. Vad jag trodde skulle vara ett större problem, eg installera dator och boxer gick finemang. Fasiken vad det är kul när allt fungerar som det ska och resultatet är en ny HD Smart tv. Alla mycket impade - jag mest för att jag installerade och skruvade när jag inte ser mycket :rofl:
 
Suckar lite på allt bilkrångel.
Åkte för att hämta tonåringen innan jag skulle till läkaren. Bilen börjar gå konstigt och så småningom låta konstigt. Japp, bromskloss-låsning på ena framdäcket så det blev lite meckigt att få hem bilen men verkade ha släppt efter en stunds stillastående på en parkering. Men nu står den på gårdsplan och jag fick en senarelagd tid hos läkaren som tur var!
Är fälgen varm och luktar varmt så är de bromsok som är kass och ska bytas rätt så omgående!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 592
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp