Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i väntrummet hos tandis och fryser.

eftersom det gick mycket fortare att köra hit var jag förbi systemet och köpte en flaska rom. Grannen ringde innan jag åkte och undrade om jag ville ha lite nyplockade björnbär och då jag har massor med fina nektariner hemma ska jag göra romtopf när jag kommer hem. 😋🤤
Vad för rom köpte du?
 
Man kan skaffa sig flera inriktningar! Mvh ägare till ett svenskt halvblod, en holländskstammad SWB-reggad åring och en årsgammal nordsvensk brukshäst. Rekommenderas varmt!
Sambon och plånboken har nog några protester dock 😂 Jag är ju heltidsmedryttare nu på unghäst (SWB-korsning) och saknar inte det ekonomiska alls, men just det här med att inte ha fulla ansvaret och kontrollen gör mig lite galen och bitter ibland. Och samtidigt sneglar jag åt andra, mer stabilare raser eftersom mina ambitioner är mer allsidiga och mindre flashiga.

Sen är man i åldern där det visst ska skaffas hus och ungar men dem kan man väl låsa in en box medan man rider? Funkar ju på hundarna...
 
Ösregnar hela dan, så jag hoppar över att traska ner Ica idag. Får ta det i morgon, efter jobbet. Ska börja jobba igen i morgon, slut på semestern :cry:
Ska iväg till Biotopia och diskutera lite med dem, om min akvarieförenings höstprogram mm
 
Yepp. Då får vi se hur det här slutar.

Har idag under ett möte idiotförklarat den sk närmsta chefen mitt inför alla. Bägaren rann över och jaghann inte stoppa det men jag ångra det inte.

Vi har ju en ny kollega jättesnäll yngre grann. Inga problem som jobbat inom denna koncern i några år. Sen är det jag och andra kollegan som jobbar deltid pga av pension. Me folk ska in.

Jag visste att de skulle komma in på möte vi skulle ha genomgång av systemet och upplägg + lite annat. Jaghar informerat hela veckan om att jaghar kundmöte på fm så efter lunch är bästa tiden.

Gissa vilka som var här halv 10? Jajemen och när kollegan ringde och sa att de är här nu och väntar på dig så sa jag klart och tydligt att jag informerat dem om att jag är ute på kundbesök hela förmiddagen. De får vänta.

KOmmer in vi drar igång mötet efter en liten stund så börjar han prata om hur vi bemöter kunder via telefon/ in i butik och att det är viktigt att vi säger hej till kunden.

Där blev jag arg och sa att vi inte är några nybörjare och att den yngre kollegan räknar jag med att de utbildat under tiden i andra staden på företaet. Företaget vi jobbat under innan är kända för sin service i telefon och på plats. Det är det som genomsyrat hela företaget vårt agerande till kunder men under tiden som Nuvarande företag varit på plats så kommer kunder inte ens fram? Hur många möten har ni inte haft i denna butik och hur många gånger har ni rest er för att bekräfta inkommande kunder? Inte en gång för det har vi andra gjort. Vi har bra mycket större saker att få igenom här p åplats. Det här gör mig riktigt förbannad.

Chefen mumlar något om att det är bra att påminna. Jag svarar då att jag jag får ju skicka tille r var och varannan dag med påminnelser för att få igenom saker. När startar vi igång systemet sen ni tog över i mars? Vi har 3 telefoner per person som jobbar men alla samtal leds till mig och JAG har sett till att de andra mobilerna kommit igång så när kunderna ringer hit till oss så kopplas det vidare till nästa. De andra telefonerna räcker inte ut på lagren.


Mötet tog 2h och han vart rätt svettig när han gick härifrån.

Tvi vale vad arg jag vart.

Kontentan av mötet vart att vi inte kom någonstans. Jag tog upp i slutet att allt som tagits upp nu (förutom hälsning till kunderna då) är sådant vi redan lyft. Idag tog vi ju upp samma saker vad är lösningen? Allt som chefen vill att vi skulle vända sig till honom har han försökt förklara för mig en gång till och till slut fick jag förklara för honom att Chefen om du uttrycklige säger att för att lösa problem X kontakta först A sen B och sen C för hjälp. När jag gör detta och sedan vänder mig till dig för att säga att jag gått bet/inte löser det så har du bara svarat Har du testat med B? och det är inte okej.

Är det du man ska vända sig till då får du lösa det och kan inte du får du lämna det vidare + informera mig om hur det går.

Jeezezs
 
Absolut! 👍

Min nästa häst blir helt klart en nordsvensk unghingst. Underbara hästar. ❤
Jag är också sugen! men också kluven kring just hingsthållandet. För enkelhetens skull så är det ju valack som är bäst, men samtidigt vill man ju inte sabba i bevarandet av rasen när de verkar jobba för att fler hingstar ska lyftas fram. Om man måste ta en för laget liksom 😅
 
Nu har jag tagit långhelg :banana: Har också hämtat 2 fåtöljer jag köpte till en billig penning :D De har blivit noggrant undersökta av katterna och Lilla herrn har redan tagit över den ena! Så nu myser vi i soffan och fåtöljer allihopa 🥰 Funderar lite på vad jag ska äta till middag, nåt enkelt får det bli 🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 592
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 540
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp