Vad gör vi? Del CXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Brr.
Ska nog ta mig ner i pannrummet och tända enbrasa om jag ska överleva natten.
Ska ta in en korg ved också så jag kan bättra på temperaturen imorgon bitti ifall det är svalt.
Har ju så lyxigt att gamla spispannan står kvar i köket, inkopplat i systemet. Behöver jag snabb värme är det bara att tända där. Eller i vedspisen. :up:
 
Jag vet att jag svor dyrt och heligt på att det absolut inte skulle bli någon fest efter vårt lilla elopement. MEN jag har ändrat mig, och efter mer huvudkliande sa jag till mannen idag att han får välja. Vi måste antingen höja budgeten, skära ner gästlistan eller skita i allting. Han sa att vi höjer budgeten och VILKEN TUR för jag jag redan planerat klart allting som blir jättedyrt. I LÖNNDOM :devil::laugh:
 
Jag vet att jag svor dyrt och heligt på att det absolut inte skulle bli någon fest efter vårt lilla elopement. MEN jag har ändrat mig, och efter mer huvudkliande sa jag till mannen idag att han får välja. Vi måste antingen höja budgeten, skära ner gästlistan eller skita i allting. Han sa att vi höjer budgeten och VILKEN TUR för jag jag redan planerat klart allting som blir jättedyrt. I LÖNNDOM :devil::laugh:

Jalla mannen innan han ändrar sig
 
Just ja... Jag har en till "Jag mötte Lassie"... särbons moster som är naprapat (och misshandlar mig när jag är uppe där) har behandlat Charlie Watts när han på något vänster hamnat i Borgafjäll. Han hade tydligen aldrig haft så ont efter en behandling eller fått så bra resultat tidigare :laugh:
 
DSC_5095.JPG

Hemma och snart dags att sova.

På vägen hem mötte jag en Bäver som kom gåendes över en bro.
Första tanken var WTF är det där? :confused:
Så nu kan jag lägga till Bäver på min "Släppa över vägen" lista. :love:
 
När jag kom till stallet ikväll fick jag veta att grannarna hade hamnat i krockkö på E4an så var ju osäkert om det skulle bli för långt för hundarna så för säkerhets skull fick det bli en kortare stund och skippa ridningen och istället köra lite avsuttet och bara njuta av att mysa med min underbara häst istället; stressrida förstör mer än vad det ger så tror pållan uppskattade detta lika mycket som jag 💞. Körde lite lösgalopp men så kom jag på att bara sätta upp ett enkelt hinder och löshoppa helt utan infångare/"gate" för första gången ensam och som den guldhäst pållan är och tycker hoppning är så skoj så tog hon det lekande lätta (typ halvmetern) hindret 5-6 gånger, gissa om hon blev överröst med beröm?! 🤩🥰.
 
Lagt mig i sängen och slösurfar. Har roat mig med att kolla in vad som finns runt konferenshotellet, planerar ta ett senare tåg hem då så jag hinner kika runt lite :laugh:Finns ju både saluhallar, spännande restauranger och en japansk mataffär, mycket spännande! och andra affärer förstås men rolig/god mat och godsaker är ju viktigast :D
 
Ibland älskar jag att bo i småstad. Hade däckat på soffan så det fick bli att snabbkuta ned till lokala Tesco storbutik för isglass och vin. ( Värmebölja och semester liksom :angel: ) På vägen ut ur butiken möter jag världens gladaste propellerterrier som halkar in genom dörrarna och firar med alla som om det vore fjärde Juli. "Hej på DIG! och hejhejhej på DIG!" samtidigt som hela personalen stönar "Oooodi! We're not closed yet!"
Det är butiksägarens underbara hund som smitit in. :D
Väl ute möter jag densamme butiksägaren som just lastar ut fluffig valp ur bilen för att "I knew you would want to meet him." :heart Ser ut som en BC men känns som en chinchilla. Tydligen en Bearded collie/BC.
Jag fick så många pussar! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Vad gör ni personligen för att minska ert beroende av importerad eller miljöfarlig energi? Min plan är att klara mig främst på...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 978
Senast: manda
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 586
Senast: Roheryn
·
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
722
Senast: Svartkatt
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja, jag är 38 år och det slår aldrig fel att prata med mor eller moster. De kan va glatt men det kommer ALLTID en "gör såhär" från dem...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 539
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp